Bosch z problemami. Szykują się zwolnienia

Firma Bosch jest największym na świecie dostawcą motoryzacyjnym. Zatrudnia 410 000 osób na całym świecie. Teraz planuje redukcję: „Musimy znaleźć odpowiedź na malejący popyt”, mówi Volkmar Denner, szef niemieckiego giganta.

Publikacja: 07.08.2019 00:35

Bosch z problemami. Szykują się zwolnienia

Foto: moto.rp.pl

Największy na świecie dostawca motoryzacyjny Bosch jest obciążony recesją i wstrząsami w branży motoryzacyjnej. „Nie ma już wiatru w plecy” – powiedział dyrektor generalny Volkmar Denner podczas rozmowy z „Süddeutsche Zeitung”. „Obecnie oczekujemy, że nasza łączna sprzedaż w tym roku będzie na tym samym poziomie co w poprzednim roku. Nie będziemy w stanie utrzymać wysokiego poziomu wydajności z poprzedniego roku”, dodał Denner. Z tego powodu planowane jest wyraźne ograniczenie miejsc pracy, szczególnie w działach zajmujących się technologią diesla.

""

Portfolio Boscha w silnikach diesla jest bardzo rozległe.

Foto: moto.rp.pl

Szef Boscha tłumaczy, że firma musi reagować na malejący popyt. „Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zrobić to w społecznie akceptowalny sposób. Nie istnieje zbyt wiele opcji: pakiety odpraw, wcześniejsze przejście na emeryturę i zmniejszenie liczby pracowników tymczasowych” – tak tłumaczy przygotowanie do redukcji Denner. Bosch zatrudnia obecnie 410 000 osób na całym świecie.

""

Centrala firmy w Stuttgarcie.

Foto: moto.rp.pl

Obecnie rynek motoryzacyjny rozwija się bardzo słabo. „W naszych planach zakładamy, że produkcja motoryzacyjna ulegnie stagnacji w nadchodzących latach, inaczej niż w przeszłości, kiedy prawie zawsze pięła się w górę” – powiedział Denner. W szczególności spadek liczby silników diesla ma negatywny wpływ na bilans Boscha.

Największy na świecie dostawca motoryzacyjny Bosch jest obciążony recesją i wstrząsami w branży motoryzacyjnej. „Nie ma już wiatru w plecy” – powiedział dyrektor generalny Volkmar Denner podczas rozmowy z „Süddeutsche Zeitung”. „Obecnie oczekujemy, że nasza łączna sprzedaż w tym roku będzie na tym samym poziomie co w poprzednim roku. Nie będziemy w stanie utrzymać wysokiego poziomu wydajności z poprzedniego roku”, dodał Denner. Z tego powodu planowane jest wyraźne ograniczenie miejsc pracy, szczególnie w działach zajmujących się technologią diesla.

Tu i Teraz
Nowy rozdział Maserati w Polsce. Zmiana przedstawiciela marki
Tu i Teraz
Remont najgorszego odcinka autostrady w Polsce. Koniec z pofałdowaniami na A1
Tu i Teraz
Nowy plan Renault i Geely. Będą przerabiać elektryki na hybrydy
Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask