Kilka tygodni temu Toyota ogłosiła, że do 2025 roku każdy model marki będzie oferowany z napędem zelektryfikowanym. To samo dotyczy Lexusa. Nie bez powodu Toyota używa pojęcia “napędu zelektryfikowanego”. – W naszej strategii bierzemy pod uwagę hybrydy, hybrydy plug-in, napęd elektryczny i ogniwa paliwowe – mówi Kojiego Sato, wiceprezydent Lexusa.
Lexus LC. Już dzisiaj wszystkie modele Lexusa mają napęd hybrydowy.
Lexus nie precyzuje swoich planów, ale wiceprezydent Sato przyznał, że japońska marka jest bliska zainwestowania dużych pieniędzy w rozwój platformy, która posłuży za fundament do budowy aut elektrycznych. Co więcej, dział rozwoju Lexusa pracuje nawet nad projektem silnika elektrycznego umieszczonego w kole. W takim układzie każde z kół może być napędzane całkowicie niezależnie, a inżynierom jest łatwiej uzyskać więcej przestrzeni we wnętrzu pojazdu. Sato przyznał jednak, że na tym etapie to rozwiązanie nie jest jeszcze gotowe na tyle, by wprowadzić je do masowej produkcji. – Silnik w kole to tylko koncept. Miną lata, nim ta technologia stanie się możliwa, ale będziemy ją rozwijać – stwierdził.
ZOBACZ TAKŻE: Test | Lexus ES: Zamiana z konieczności
Lexus LF-SA. Nie wiadomo jeszcze jak będzie wyglądał pierwszy, w pełni elektryczny Lexus.