W pierwszej połowie roku Niemcy wysunęły się przed Norwegię na lidera sprzedaży aut elektrycznych w Europie. Numerem jeden na świecie są Chiny.

W Niemczech w pierwszej połowie 2019 roku zarejestrowano około 48 tys. samochodów elektrycznych. W tym samym okresie czasu w Norwegii 44 tysiące. W ten sposób Niemcy po raz pierwszy wyprzedziły Norwegię i stały się w tej statystyce numerem jeden w Europie. Jest to wynik analizy przeprowadzonej przez instytut Center of Automotive Management (CAM). Dane obejmują zarówno pojazdy w pełni elektryczne jak i hybrydy typu plug-in. Dla porównania pierwszej połowie 2018 roku Norwegia zarejestrowała 36 tys. samochodów elektrycznych i hybrydowych, Niemcy 34 tys. takich pojazdów.

Renault Zoe był w roku 2018 numerem jeden wśród aut elektrycznych w Niemczech.

We Francji w pierwszej połowie roku zarejestrowano 29 000 nowych samochodów elektrycznych (plus 38%), podczas gdy w Wielkiej Brytanii liczba nowych rejestracji tych pojazdów spadła o siedem procent do 27 tys. egzemplarzy. W Holandii odnotowano gwałtowny wzrost – plus 122 procent (około 20 tys. sztuk).

Tesla znakomicie sprzedaje się w Holandii.

W globalnym porównaniu Europa wypada słabo. Największym obecnie na świecie rynkiem samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in są Chiny. Od stycznia do czerwca 2019 roku zarejestrowano tam około 628 tys. samochodów. Stanowi to wzrost o ponad połowę w porównaniu z pierwszą połową 2018 roku.

Elektryczny BAIC EC180 to sprzedażowy hit w Chinach.

Udział noworejestrowanych elektrycznych samochodów w rynku w Norwegii wyniósł 56,2 procent (I połowa 2018: 46,6 procent), w Holandii 8,9 procent (3,6 procent), w Chinach 5,1 procent (2,9 procent), w Niemczech 2,6 procent (1,8 procent), we Francji 2,5 procent (1,8 procent), Wielkiej Brytanii 2,1 procent (2,2 procent) w USA 1,8 procent (1,4 procent).

Dzięki kontraktowi z firmą carsharingową najpopularniejszym elektrycznym modelem w Polsce w pierwszym półroczu 2019 roku jest BMW i3.

W Polsce w pierwszym półroczu 2019 roku zarejestrowano tylko 945 egzemplarzy elektrycznych samochodów (bez hybryd plug-in). Procentowo to wzrost o 221,4 procent w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2018 roku. Jednak jak podaje Samar udział elektryków w sprzedaży wszystkich nowych samochodów osobowych w Polsce to raptem 0,34 procent.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ciężarówka Alfy Romeo z napędem elektrycznym. Niestety to tylko wizja

Ciężarówka Alfy Romeo z napędem elektrycznym? Niestety to dzieje się tylko w photoshopie. Projekt ...

BMW na kwarantannie. U jednego z pracowników wykryto koronawirus

Około 150 pracowników BMW zostało poddanych kwarantannie. Przez 14 dni będą oni spędzać czas ...

Firmy przewozowe już na granicy upadku

Przewoźnicy pogrążają się w długach, branża zaczyna tracić płynność finansową. Wirus przykręca wpływy transportu ...

Mitsubishi L200: Nowa generacja na 40. urodziny

Mistubishi ma nowy model. Jest nim pickup L200 o ładowności 1 tony. Jego premiera ...

SEAT MiiMetropolisLab na ulicach Barcelony

Transport w miastach: współdzielenie aut to dopiero początek rewolucji

Szykuje się rewolucja w miejskim transporcie. W niedalekiej przyszłości jedna aplikacja będzie pozwalać na ...

Szybsze ładowarki Tesli. Skrócą czas ładowania o połowę

Tesla przygotowuje się do uruchomienia nowej ładowarki V3.0. Stacja ładująca będzie mogła pompować do ...