Po sukcesie w Pikes Peak i Goodwood Volkswagen Motorsport ustanowił rekord na torze Nürburgring. Elektryczny ID. R był znacznie szybszy niż poprzedni rekordzista Nio EP9.

Volkswagen ID.R

W legendarnym Hillclimb w Pikes Peak w połowie 2018 roku prototypowy ID.R ustanowił rekord wjazdu na szczyt słynnej góry. I to nie tylko taki dla samochodów elektrycznych, ale rekord absolutny. Elektryczny Volkswagen pokonał trasę w czasie 7:57,148 minuty. W lipcu 2018 roku Volkswagen pobił kolejny rekord kursu. Tym razem na torze Hillclimb, w brytyjskim Goodwood Park. Tym razem przejechany czas wystarczył żeby ustanowić „jedynie” nowy rekord dla pojazdów z napędem elektrycznym. Najszybszym samochodem w Goodwood pozostaje Formuła 1 McLaren MP4/13.

Tor Nürburgring ID. R przejechał w czasie 6:05.336 minuty. To o ponad 40 sekund szybciej niż poprzedni elektryczny rekordzista (6:45,90 minuty Nio EP9 z roku 2017). ID.R pokonał tor szybciej niż przypuszczano w Volkswagenie, gdzie wyznaczono sobie czas przejazdu na 6 minut 15 sekund. Podobnie jak w przypadku poprzednich przejazdów i tym razem za kierownicą usiadł fabryczny kierowca Volkswagena Romain Dumas.

Tak wygląda poprzedni elektryczny rekordzista – Nio EP9.

ID.R napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 500 kW (680 KM) przy wadze mniejszej niż 1100 kg. Na tor Nürburgring należało znaleźć właściwą równowagę między maksymalną prędkością a ilością dostępnej energii elektrycznej. Dla zoaoszczędzenia masy własnej do auta wchodzi się przez dach. Drzwi są przeznaczone tylko do sytuacji awaryjnych.

Romain Dumas.

Volkswagen do bicia rekordu skonfigurował ID.R tak aby uzyskać maksymalną wydajność i jak najwyższą prędkość maksymalną (270 km/h). Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 2,25 sekundy. Mimo to do pobicia rekordu Zielonego Piekła ID.R nadal sporo brakuje. Najszybsze okrążenie należy do Porsche 919 Hybrid Evo. Zostało ustanowione w czerwcu 2018 roku przez kierowcę Timo Bernharda, a czas przejazdu wyniósł 5:19,546 minuty.

ZOBACZ TAKŻE: Nikt nie zainwestuje w elektromobilność tyle, co Volkswagen

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowa struktura Nissana. Konsekwencje z afery z Ghosnem.

Nissan wyciąga wnioski. Doroczne walne zgromadzenie akcjonariuszy zatwierdziło nową strukturę zarządczą, która ma zwiększyć ...

Mini będzie od 2030 roku w pełni elektryczne

BMW planuje przyszłość dla marki Mini w pełni elektryczną. Ostatni nowy Mini z silnikiem ...

Od zaopatrzeniowca do szefa.VW ma nowego dyrektora zarządzającego

Rada nadzorcza Volkswagena zastąpiła Herberta Diessa, dotychczasowego dyrektora zarządzającego, Ralfem Brandsaetterem, który od lat ...

Mazda MX-5: Czekaliśmy na to prawie 30 lat

W sierpniu 2018 roku Mazda zaprezentuje odnowioną wersję najpopularniejszego roadstera na świecie. MX-5 otrzyma ...

Mazda MX-5: Więcej mocy

Mazda MX-5 z jeszcze większą dawką frajdy. Wszystko za sprawą nowego, dwulitrowego, czterocylindrowego silnika ...

Elektryczne rowery i hulajnogi bez obowiązkowego OC

Wzrośnie minimalna suma gwarancyjna w komunikacyjnym OC. Ale elektryczne pojazdy będą z przepisów wyłączone. ...