Reklama
Rozwiń
Reklama

Volkswagen bije kolejny rekord elektrycznym ID.R

Po sukcesie w Pikes Peak i Goodwood Volkswagen Motorsport ustanowił rekord na torze Nürburgring. Elektryczny ID. R był znacznie szybszy niż poprzedni rekordzista Nio EP9.

Publikacja: 04.06.2019 07:39

Volkswagen bije kolejny rekord elektrycznym ID.R

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen ID.R

Foto: moto.rp.pl

W legendarnym Hillclimb w Pikes Peak w połowie 2018 roku prototypowy ID.R ustanowił rekord wjazdu na szczyt słynnej góry. I to nie tylko taki dla samochodów elektrycznych, ale rekord absolutny. Elektryczny Volkswagen pokonał trasę w czasie 7:57,148 minuty. W lipcu 2018 roku Volkswagen pobił kolejny rekord kursu. Tym razem na torze Hillclimb, w brytyjskim Goodwood Park. Tym razem przejechany czas wystarczył żeby ustanowić „jedynie” nowy rekord dla pojazdów z napędem elektrycznym. Najszybszym samochodem w Goodwood pozostaje Formuła 1 McLaren MP4/13.

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

Tor Nürburgring ID. R przejechał w czasie 6:05.336 minuty. To o ponad 40 sekund szybciej niż poprzedni elektryczny rekordzista (6:45,90 minuty Nio EP9 z roku 2017). ID.R pokonał tor szybciej niż przypuszczano w Volkswagenie, gdzie wyznaczono sobie czas przejazdu na 6 minut 15 sekund. Podobnie jak w przypadku poprzednich przejazdów i tym razem za kierownicą usiadł fabryczny kierowca Volkswagena Romain Dumas.

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama
""

Tak wygląda poprzedni elektryczny rekordzista – Nio EP9.

Foto: moto.rp.pl

ID.R napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 500 kW (680 KM) przy wadze mniejszej niż 1100 kg. Na tor Nürburgring należało znaleźć właściwą równowagę między maksymalną prędkością a ilością dostępnej energii elektrycznej. Dla zoaoszczędzenia masy własnej do auta wchodzi się przez dach. Drzwi są przeznaczone tylko do sytuacji awaryjnych.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Romain Dumas.

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen do bicia rekordu skonfigurował ID.R tak aby uzyskać maksymalną wydajność i jak najwyższą prędkość maksymalną (270 km/h). Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 2,25 sekundy. Mimo to do pobicia rekordu Zielonego Piekła ID.R nadal sporo brakuje. Najszybsze okrążenie należy do Porsche 919 Hybrid Evo. Zostało ustanowione w czerwcu 2018 roku przez kierowcę Timo Bernharda, a czas przejazdu wyniósł 5:19,546 minuty.

ZOBACZ TAKŻE: Nikt nie zainwestuje w elektromobilność tyle, co Volkswagen

Reklama
Reklama

W legendarnym Hillclimb w Pikes Peak w połowie 2018 roku prototypowy ID.R ustanowił rekord wjazdu na szczyt słynnej góry. I to nie tylko taki dla samochodów elektrycznych, ale rekord absolutny. Elektryczny Volkswagen pokonał trasę w czasie 7:57,148 minuty. W lipcu 2018 roku Volkswagen pobił kolejny rekord kursu. Tym razem na torze Hillclimb, w brytyjskim Goodwood Park. Tym razem przejechany czas wystarczył żeby ustanowić „jedynie” nowy rekord dla pojazdów z napędem elektrycznym. Najszybszym samochodem w Goodwood pozostaje Formuła 1 McLaren MP4/13.

Reklama
Tu i Teraz
Holendrzy oddają kontrolę nad Nexperią. Pekin wznawia dostawy chipów dla motoryzacji
Materiał Promocyjny
Salony Mercedes-Benz Van ProCenter – tu spotkasz swoją gwiazdę
Tu i Teraz
LiDAR znika z dachów Volvo. Nagły koniec przełomowej technologii
Tu i Teraz
Toyota wjeżdża do USA z miliardami dolarów. To największa ofensywa w historii marki
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Tu i Teraz
Kalendarz Pirelli 2026: Kulisy wieczoru, którego się nie zapomina
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama