Firma dodała, że jej trzy brytyjskie fabryki pracują albo pełną mocą albo zbliżają się do granicy możliwości, ale mimo wszystko jej decyzja wywoła obawy, że stara się zwiększyć produkcję wykorzystując moce zagraniczne zamiast inwestować w domu.

JLR należąca do Tata Motors zwiększą szybko poziom produkcji i gamę modeli, w 2015 r. postanowiła zbudować nowy duży zakład na Słowacji zamiast rozwijania działalności w W. Brytanii. Podobnie jak wiele brytyjskich firm samochodowych JLR też obawia się, że Brexit może narazić jej eksport na żmudne odprawy celne i cło do 10 proc., co zagrozi opłacalności produkcji we własnym kraju. Austriacka firma branży motoryzacyjnej Magna Steyr, należąca do kanadyjskiej Magna Int’l i fabryka JLR w Chinach prowadzona w ramach partnerstwa z miejscową Chery, będą produkować E-Pace.

– Przy planach doprowadzenia 3 zakładów w W. Brytanii do pułapu ich zdolności operacyjnej utworzenie zagranicznych ośrodków produkcji zapewni dodatkowy wolumen niezbędny dla wsparcia przyszłej strategii firmy. Pozwoli też oferować klientom jeszcze bardziej atrakcyjne nowe modele, chronić firmę przed wahaniami kursów walut i tworzyć globalnie konkurencyjny biznes — oświadczyła JLR w komunikacie. Magna będzie również produkować od 2018 r. zapowiedziany wcześniej pierwszy model o napędzie elektrycznym I-Pace, jakkolwiek firma stwierdziła, że chce wytwarzać pojazdy o niskiej emisji spalin u siebie w kraju, jeśli zostaną spełnione pewne warunki.