Reklama

BMW nie nadąża z produkcją silnika V12

Dobra wiadomość dla fanów dwunastocylindrowego silnika BMW. Michael Bayer, szef serii 7 podczas rozmowy z magazynem Top Gear przyznał, że silnik V12 będzie oferowany do końca produkcji obecnej serii 7, czyli do 2023 roku.

Publikacja: 08.04.2019 20:53

BMW nie nadąża z produkcją silnika V12

Foto: moto.rp.pl

Era dużych silników powoli się kończy, tym bardziej V12. Toyota w nowym stuleciu buduje tylko hybrydę z V8 (do Lexusa LS600H), Mercedes-AMG nie rozwija następcy V12. Zostało tylko kilku producentów królewskiego silnika. Bentley ze swoim W12, Aston Martin, Ferrari i Rolls-Royce. To właśnie dzięki temu ostatniemu również BMW może nadal korzystać z jednostki dwunastocylindrowej.

""

Ciężko sobie wyobrazić Rolls Royce bez silnika o 12 cylindrach.

Foto: moto.rp.pl

Według Bayera dostosowanie V12 do nowych standardów emisji jest niezwykle trudne. Jednak mimo to BMW sobie z tym poradziło. Firma z Bawarii jest zaskoczona sukcesem swojej dwunastocylindrowej serii 7. – Od czasu wprowadzenia modelu na rynek produkujemy z maksymalną wydajnością – mówi Bayer.

""

BMW 760Li z 12 cylindrowym silnikiem.

Foto: moto.rp.pl

Większość klientów silnika V12 znajduje się w Chinach i na Bliskim Wschodzie. Fakt, że V12 po ostatniej regulacji do obecnych przepisów dotyczących emisji ma 585 zamiast 602 KM wydaje się nie przeszkadzać jego fanom.

Reklama
Reklama

Era dużych silników powoli się kończy, tym bardziej V12. Toyota w nowym stuleciu buduje tylko hybrydę z V8 (do Lexusa LS600H), Mercedes-AMG nie rozwija następcy V12. Zostało tylko kilku producentów królewskiego silnika. Bentley ze swoim W12, Aston Martin, Ferrari i Rolls-Royce. To właśnie dzięki temu ostatniemu również BMW może nadal korzystać z jednostki dwunastocylindrowej.

Według Bayera dostosowanie V12 do nowych standardów emisji jest niezwykle trudne. Jednak mimo to BMW sobie z tym poradziło. Firma z Bawarii jest zaskoczona sukcesem swojej dwunastocylindrowej serii 7. – Od czasu wprowadzenia modelu na rynek produkujemy z maksymalną wydajnością – mówi Bayer.

Reklama
Tu i Teraz
Gigantyczne manewry w Niemczech. 600 km dróg może zostać okresowo zablokowanych
Tu i Teraz
Rosyjscy dilerzy samochodowi bankrutują. Masowe zamknięcia salonów
Tu i Teraz
Porsche zrywa z 94-letnią tradycją. To będzie szok dla klientów
Tu i Teraz
Chiński gigant motoryzacyjny planuje 17-krotny wzrost sprzedaży w Europie do 2027 r.
Tu i Teraz
Mercedes może być jedynym producentem w UE, który nie spełni unijnych celów emisyjnych
Reklama
Reklama