fot. AdobeStock

Unia Europejska pracuje nad poszerzeniem wyposażenia seryjnego nowych samochodów. Od 2022 roku ma obowiązkowo zostać montowany automatyczne ograniczenie prędkości. Jak twierdzi UE, wszystko w celu zmniejszenia liczby wypadków.

Pod koniec lutego departament Parlamentu Europejskiego IMOC zatwierdził propozycję wyposażenia wszystkich nowych samochodów od 2022 roku w inteligentne systemy ograniczenia prędkości. Ma to na celu zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych na drogach Europy. Urzędnicy Unii mówią o zredukowaniu w ten sposób około 20 procent liczby zabitych na drogach.

Unia chce automatycznego ograniczenia prędkości.

Systemy blokowania prędkości mają polegać na rozpoznawaniu znaków drogowych w połączeniu z danymi opartymi na GPS do wykrywania lokalnych ograniczeń. System rejestruje aktualną prędkość i jeśli jest zbyt wysoka, a samochód nie zwalnia, ogranicza moc silnika do momentu, aż prędkość jazdy spadnie do aktualnego ograniczenia. Kierowca jest wizualnie i akustycznie informowany o jeździe ze zbyt wysoką prędkością. Jednak system powinny być przygotowany też na sytuacje awaryjne. Na pokładzie zawsze ma być także rejestrator danych rejestrujący przekroczenia prędkości.

ZOBACZ TAKŻE: Przekręcisz licznik? Szykuj się nawet na pięć lat więzienia…

Niezbędna technologia dla takich systemów jest już wdrożona w różnych nowych samochodach (na przykład Volvo XC90 lub Fordzie Focusie). Zanim jednak system stanie się obowiązkowy, odpowiednie przepisy muszą zostać przyjęte przez państwa członkowskie UE i Parlament Europejski. Mimo, że zarówno producenci samochodów, jak i wiele ekspertów jest przeciwnych wprowadzeniu tej regulacji, wszystko wygląda na to, że Unia Europejska postawi na swoim.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Saudyjczycy zainwestują nawet miliard dolarów w rywala Tesli

Lucid Motors, startup z Doliny Krzemowej, otrzyma wsparcie z saudyjskiego funduszu majątkowego (PIF). Podpisana ...

Gdzie jeździć elektrycznymi hulajnogami? Podobny problem we Wrocławiu i Madrycie

Elektryczne hulajnogi pojawiły się we Wrocławiu i nikt nie wie gdzie można nimi jeździć. ...

Autonomiczny bot z zakupami wjeżdża do Arizony

Autonomiczne pojazdy elektryzują branżę inwestorów na całym świecie. Wyceny startupów, które pracują nad takimi ...

Johan van Zyl, prezes Toyota Motor Europe: Coraz mocniej stawiamy na hybrydy

Dla nas największym wyzwaniem pozostaje elektryfikacja, częściowo wymuszona koniecznością osiągnięcia wyznaczonych poziomów emisji dwutlenku ...

Slow Road: sztuka spokojnego podróżowania

Jedź spokojnie, podziwiaj widoki, zatrzymaj się na chwilę w ciekawym miejscu. Po prostu ciesz ...

Wciąż trwa walka o limity emisji CO2 dla samochodów w Unii

Ministrowie środowiska UE uzgodnili kompromis w sprawie emisji CO2 przez nowe samochody, produkowane od ...