Zmiany zaakceptowane przez Unię Europejską i Parlament Europejski, będą obowiązywać od 2022 roku. Oznacza to, że od tego czasu, w samochodach produkowanych na rynek europejski, będzie o wiele więcej systemów bezpieczeństwa w standardzie. Zmiany przegłosowane w listopadzie zeszłego roku dotyczą wszystkich pojazdów silnikowych, w tym także ciężarówek, autobusów, samochodów dostawczych i sportowo-użytkowych.
CZYTAJ TAKŻE: Jak wybieramy auta? Liczą się koszty, a nie znaczek na masce
Wyposażenie standardowe, jakie będzie obowiązywać od marca 2022 roku, składa się z takich elementów jak:
– inteligentne dostosowanie prędkości
– ułatwienia w zakresie montażu alkomatów blokujących zapłon
– system ostrzegania monitorujące senność i uwagę kierowcy
– system wykrywania rozproszenia uwagi kierowcy
– awaryjne sygnały stop
– system wykrywania obiektów przy cofaniu
– rejestratory danych dot. zdarzeń
– system monitorowania ciśnienia w oponach
Ponadto samochody osobowe i samochody dostawcze będą musiały mieć dodatkowe elementy bezpieczeństwa, takie jak:
– zaawansowane systemy hamowania awaryjnego
– systemy utrzymywania pojazdu na pasie ruchu w nagłych sytuacjach
– zwiększone strefy zabezpieczenia przed uderzeniem głową mogące złagodzić obrażenia podczas kolizji z niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego