Już od 2022 roku wszystkie nowe auta, dedykowane na rynek europejski, będą musiały być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Wśród nich np. utrzymywanie w pasie ruchu, wykrywanie przeszkód przy cofaniu, monitoring zmęczenia czy możliwość montażu alkomatu blokującego zapłon.

Zmiany zaakceptowane przez Unię Europejską i Parlament Europejski, będą obowiązywać od 2022 roku. Oznacza to, że od tego czasu, w samochodach produkowanych na rynek europejski, będzie o wiele więcej systemów bezpieczeństwa w standardzie. Zmiany przegłosowane w listopadzie zeszłego roku dotyczą wszystkich pojazdów silnikowych, w tym także ciężarówek, autobusów, samochodów dostawczych i sportowo-użytkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Jak wybieramy auta? Liczą się koszty, a nie znaczek na masce

Wyposażenie standardowe, jakie będzie obowiązywać od marca 2022 roku, składa się z takich elementów jak:
– inteligentne dostosowanie prędkości
– ułatwienia w zakresie montażu alkomatów blokujących zapłon
– system ostrzegania monitorujące senność i uwagę kierowcy
– system wykrywania rozproszenia uwagi kierowcy
– awaryjne sygnały stop
– system wykrywania obiektów przy cofaniu
– rejestratory danych dot. zdarzeń
– system monitorowania ciśnienia w oponach

Ponadto samochody osobowe i samochody dostawcze będą musiały mieć dodatkowe elementy bezpieczeństwa, takie jak:
– zaawansowane systemy hamowania awaryjnego
– systemy utrzymywania pojazdu na pasie ruchu w nagłych sytuacjach
– zwiększone strefy zabezpieczenia przed uderzeniem głową mogące złagodzić obrażenia podczas kolizji z niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego

CZYTAJ TAKŻE: System Lane Assist kontra świętej pamięci jeż

Nowe przepisy mają przyczynić się do zmniejszenia śmiertelnych ofiar wypadków drogowych i poważnych obrażeń w ich wyniku. Fiński minister zatrudnienia podkreślił, że takie z zmiany przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności europejskich producentów samochodów na rynku światowym.

Nadchodzące zmiany bez wątpienia są ważne i podniosą ogólny poziom bezpieczeństwa. Jednak oznaczają one również podwyżkę cen samochodów. Wynika to nie tylko z coraz większych wymagań narzucanych przez euroNCAP (organizacja badająca i oceniająca bezpieczeństwo pojazdów), ale również wymogów Unii co do wyposażenia czy czystości spalin.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy Suzuki Jimny: Powrót do korzeni

Jeszcze w tym roku Suzuki zaprezentuje nową generację modelu Jimny. Teraz w sieci pojawiły ...

Sergio Marchionne: Wielki Dottore, który nigdy nie założył garnituru

Spełnił wszystkie obietnice, poza jedną: że założy garnitur i krawat wtedy, kiedy Fiat znowu ...

Luksusowe auta bardziej opłacalne w wynajmie niż w leasingu

Nowe przepisy, które weszły w styczniu br. sprawiły, że – jeśli ktoś rzadko korzysta ...

Skoda wyprzedza Volkswagena

Mimo pandemii Skoda odważyła się i zrobiła w Pradze duży show. Premiera nowego modeli ...

Skoda: 10 udogodnień podnoszących komfort codziennej eksploatacji

Już w samochodach kompaktowych montowane są udogodnienia, które kilka lat temu świadczyły o statusie ...

Ceny | Citroen C5 Aircross: Najtańszy z koncernu

W polskich salonach Citroena pojawił się nowy model. SUV C5 Aircross powstał na tej ...