UE zdecydowała: od 2022 roku nowe, obowiązkowe systemy bezpieczeństwa

Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie nowo sprzedawane pojazdy od 2022 roku muszą posiadać wiele nowych funkcji bezpieczeństwa.

Publikacja: 09.11.2019 16:37

UE zdecydowała: od 2022 roku nowe, obowiązkowe systemy bezpieczeństwa

Foto: moto.rp.pl

Kraje Unii Europejskiej przyjęły od 2022 roku serię obowiązkowych systemów bezpieczeństwa dla nowych samochodów. Również takie, których jeszcze nie ma w ofercie jak np. urządzenie łączące immobilizer, czyli odcięcie zapłonu z pomiarem alkoholu. Decyzja została podjęta w Brukseli, na spotkaniu ministrów finansów UE. Ustalenia na poziomie politycznym między negocjatorami Parlamentu Europejskiego a państwami Unii zapadły już wiosną.

""

alkohol kierowca

Foto: moto.rp.pl

„Nowe przepisy pomogą nam znacznie zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych i poważnych obrażeń na drogach w Unii Europejskiej” – powiedział Timo Harakka, fiński minister pracy. Finlandia sprawuje obecnie prezydencję w UE. Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie nowo sprzedawane pojazdy muszą mieć wiele nowych funkcji bezpieczeństwa. Należą do nich systemy alarmowe, które wykrywają brak uwagi czy zmęczenia za kierownicą czy system przechowujący dane o wypadku, podobny do czarnej skrzynki w samolotach.

""

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Manualna skrzynia biegów podnosi bezpieczeństwo na drodze

Samochody i furgonetki muszą również posiadać system awaryjnego hamowania i opuszczania pasa ruchu. Ponadto dzięki „rozszerzonym obszarom chroniącym przed uderzeniem głową” zdrowie i życie pieszych i rowerzystów ma być lepiej chronione. W zeszłym roku Komisja Europejska przedstawiła propozycję listę zabezpieczeń. Według ustaleń komisji do 2038 roku można uniknąć około 25 000 wypadków śmiertelnych i 140 000 poważnych obrażeń. 90 procent wszystkich wypadków przypisanych jest błędom ludzkim. Zmiany w prawie mają także utorować drogę dla jazdy autonomicznej.

Kraje Unii Europejskiej przyjęły od 2022 roku serię obowiązkowych systemów bezpieczeństwa dla nowych samochodów. Również takie, których jeszcze nie ma w ofercie jak np. urządzenie łączące immobilizer, czyli odcięcie zapłonu z pomiarem alkoholu. Decyzja została podjęta w Brukseli, na spotkaniu ministrów finansów UE. Ustalenia na poziomie politycznym między negocjatorami Parlamentu Europejskiego a państwami Unii zapadły już wiosną.

„Nowe przepisy pomogą nam znacznie zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych i poważnych obrażeń na drogach w Unii Europejskiej” – powiedział Timo Harakka, fiński minister pracy. Finlandia sprawuje obecnie prezydencję w UE. Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie nowo sprzedawane pojazdy muszą mieć wiele nowych funkcji bezpieczeństwa. Należą do nich systemy alarmowe, które wykrywają brak uwagi czy zmęczenia za kierownicą czy system przechowujący dane o wypadku, podobny do czarnej skrzynki w samolotach.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.