W związku z końcem 2019 roku przypominamy najważniejsze, najciekawsze, najchętniej czytane i budzące największe emocje teksty, które ukazały się na łamach „Rzeczpospolitej” i na rp.pl. Ten tekst opublikowaliśmy w październiku 2019 r.
Tylko do jednej firmy Twintec Baumot, specjalizującej się oczyszczaniu spalin, w ciągu zaledwie kilku tygodni zwróciło się prawie 14 tys. klientów zainteresowanych wbudowaniem do ich samochodu filtrów obniżających emisje tlenków azotu.
Liczba samochodów na niemieckich drogach wyposażonych w silniki wysokoprężne ze starą normą emisji sięga 5 milionów. Koszt dozbrojenia katalizatora wynosi ok. 3,3 tys. euro, jednak Volkswagen oferuje 3 tys. euro dopłaty dla mieszkańców aglomeracji o dużym natężeniu ruchu. W rezultacie warsztaty zajmujące się przeróbkami oraz producenci systemu obniżającego emisje mogą zarobić krocie. Marcus Hausser , prezes Twintec Baumot szacuje, że w grę wchodzi doposażenie około 3 mln samochodów osobowych z silnikiem diesla. – Nie każdy może chcieć dozbroić swoje auto, wychodzimy więc z założenia, że będzie to jakieś 40 procent – cytuje Haussera Deutsche Welle.