Hyundai chce sprzedawać konkurencji kompletne napędy wodorowe. W ten sposób Koreańczycy chcą obniżyć wysokie koszty inwestycji. Dodatkowo powinno to pomóc w zwiększeniu rozprzestrzeniania się napędu wodorowego.

Wysokie koszty rozwoju alternatywnych układów napędowych zmuszają producentów samochodów do dzielenia się technologią z konkurencją. Grupa Volkswagen ogłosiła w lutym 2019 roku chęć udostępnienia swojej modułowej platformy MEB, przeznaczonej dla modeli elektrycznych. Teraz Sae Hoon Kim, szef Hyundai Fuel Cell, powiedział w rozmowie z „Financial Times”, że Hyundai podzieli się technologią wodorową. Koreański producent przeznaczył około 6 miliardów euro na rozwój napędu wodorowego.

Pistolet do tankowania napędu wodorowego przypomina ten od tankowania gazu.

Technologia ogniw paliwowych używana jest obecnie w modelu Nexo. Największym minusem tego modelu jest wysoka cena 69 000 euro (około 295 000 zł) i oczywiście bardzo ograniczona sieć stacji mogąca obsłużyć samochód z ogniwami wodorowymi. Wraz z rozwojem tej technologii zakup ogniw paliwowych Hyundaia może okazać się to atrakcyjne dla wielu firm, które nie będą musiały inwestować gigantycznych środków na rozbudowę tej technologii. Prawdopodobnie w przyszłości czeka nas walka dwóch napędów: elektryczność kontra wodór.

ZOBACZ TAKŻE: Hyundai Motor Group inwestuje miliony w chorwackiego Rimaca

Hyundai Nexo z napędem wodorowym.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Klasyki motoryzacji na Placu Bankowym: Mercedes 560 SEC

Dziedziniec kamienicy przy Placu Bankowym 1 w Warszawie od kilku miesięcy gości klasyki motoryzacji. ...

Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy ...

OC znów zdrożeje?

Rosną sumy gwarancyjne odszkodowań OC. – Czy wzrosną ceny polis? – pytają zaniepokojeni właściciele ...

Wolf-Stefan Specht, prezes VW Group Polska: Potrzebujemy powrotu pozytywnych nastrojów konsumenckich

Pandemia przerwała okres wyprzedaży, która w naturalny sposób się wydłużyła, wciąż dostępne są okazyjne ...

Fiat 500e „la Prima”: Elektryczny, limitowany, drogi

Fiat rozszerza gamę nadwozi nowego elektrycznego modelu 500. Wersja hatchback pojawi się, podobnie jak ...

Orlen nie zwalnia tempa. Po Lotosie chce przejąć PGNiG

Po wczorajszej (14 lipca 2020) informacji o pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej w sprawie fuzji ...