Jak donosi hiszpański magazyn „motor.es”, Smart planuje poszerzyć swoją ofertę modeli elektrycznych. W przygotowaniu ma być samochód o nazwie #6, który ma pojawić się na rynku w 2027 roku. Tym właśnie autem Smart chce wejść w segment modeli premium. #6 ma mieć napęd wyłącznie elektryczny i zasięg ponad 600 kilometrów. Nowym celem marki jest zdobycie segmentu na europejskim rynku samochodów elektrycznych klasy premium. Oczekuje się, że Smart #6 będzie miał sylwetkę przypominającą limuzynę coupe i duży rozstaw osi, co sprawi, że będzie bezpośrednim konkurentem Polestara 2. Jeśli te informacje się potwierdzą model #6 będzie największym Smartem w historii. Polestar 2 ma ponad 4,6 m długości i masę własną około dwóch ton. Chcąc z nim konkurować Smart #6 musiałby mieć podobne parametry. Aktualnie największy Smart to model #3, crossover coupe o długości 4,44 m.
Smart #3
Czytaj więcej
Smart żegna się z erą silników spalinowych limitowaną edycją specjalną. Powstanie tylko 21 egzemp...
Marka Smart nie jest aktualnie oferowana na polskim rynku
Według doniesień mediów Smart zamierza korzystać z akumulatorów LFP (fosforan litowo-żelazowy), które są znane z wysokiego poziomu bezpieczeństwa i trwałości. Planowana jest także wersja z dwoma silnikami, z napędem na wszystkie koła i znacznie większą mocą. Rozwój Smarta #6 jest częścią wspólnego przedsięwzięcia Mercedesa i chińskiego producenta Geely, który wyprodukował już kompaktowe modele Smart #1 i #3. Nowy model #6 ma być oparty na platformie SEA (Sustainable Experience Architecture) firmy Geely, która umożliwia stosowanie technologii 800 V. Planowana jest także mocniejsza wersja Brabus #6, z większą mocą i bardziej sportowym wyglądem. Aktualnie firma Brabus również zajmuje się przeróbką modeli Smarta, który póki co nie jest oficjalnie oferowany na polskim rynku.
Czytaj więcej
Skoda przedstawiła strategię dotyczącą aut elektrycznych w 2023 roku. Według niej do 2026 r. na r...