Jak donosi hiszpański magazyn „motor.es”, Smart planuje poszerzyć swoją ofertę modeli elektrycznych. W przygotowaniu ma być samochód o nazwie #6, który ma pojawić się na rynku w 2027 roku. Tym właśnie autem Smart chce wejść w segment modeli premium. #6 ma mieć napęd wyłącznie elektryczny i zasięg ponad 600 kilometrów. Nowym celem marki jest zdobycie segmentu na europejskim rynku samochodów elektrycznych klasy premium. Oczekuje się, że Smart #6 będzie miał sylwetkę przypominającą limuzynę coupe i duży rozstaw osi, co sprawi, że będzie bezpośrednim konkurentem Polestara 2. Jeśli te informacje się potwierdzą model #6 będzie największym Smartem w historii. Polestar 2 ma ponad 4,6 m długości i masę własną około dwóch ton. Chcąc z nim konkurować Smart #6 musiałby mieć podobne parametry. Aktualnie największy Smart to model #3, crossover coupe o długości 4,44 m.
Smart #3
Czytaj więcej
Smart żegna się z erą silników spalinowych limitowaną edycją specjalną. Powstanie tylko 21 egzemplarzy pożegnalnych Smartów Fortwo. Każdy kosztować będzie 41 000 euro (około 176 000 zł). Wszystkie są już sprzedane.
Marka Smart nie jest aktualnie oferowana na polskim rynku
Według doniesień mediów Smart zamierza korzystać z akumulatorów LFP (fosforan litowo-żelazowy), które są znane z wysokiego poziomu bezpieczeństwa i trwałości. Planowana jest także wersja z dwoma silnikami, z napędem na wszystkie koła i znacznie większą mocą. Rozwój Smarta #6 jest częścią wspólnego przedsięwzięcia Mercedesa i chińskiego producenta Geely, który wyprodukował już kompaktowe modele Smart #1 i #3. Nowy model #6 ma być oparty na platformie SEA (Sustainable Experience Architecture) firmy Geely, która umożliwia stosowanie technologii 800 V. Planowana jest także mocniejsza wersja Brabus #6, z większą mocą i bardziej sportowym wyglądem. Aktualnie firma Brabus również zajmuje się przeróbką modeli Smarta, który póki co nie jest oficjalnie oferowany na polskim rynku.
Czytaj więcej
Skoda przedstawiła strategię dotyczącą aut elektrycznych w 2023 roku. Według niej do 2026 r. na rynku powinny pojawić się cztery zupełnie nowe modele elektryczne w tym kombi, które prawdopodobnie w dłuższej perspektywie miało zastąpić Octavię. Jednak teraz Klaus Zellmer, szef Skody odwołał planowany termin startu tego modelu.