Volkswagen rozważa przeniesienie produkcji z Niemiec do Polski

Według wewnętrznego raportu Volkswagen Samochody Użytkowe rozważa przeniesienie produkcji elektrycznego modelu ID. Buzz z głównej fabryki w Hanowerze do polskiej fabryki w Poznaniu. Według „Hannoversche Allgemeine” potwierdzono to podczas wewnętrznego spotkania roboczego.

Publikacja: 11.12.2024 09:34

Volkswagen Samochody Użytkowe rozważa przeniesienie produkcji elektrycznego modelu ID. Buzz z główne

Volkswagen Samochody Użytkowe rozważa przeniesienie produkcji elektrycznego modelu ID. Buzz z głównej fabryki w Hanowerze do polskiej fabryki w Poznaniu.

Foto: mat. prasowe

Jak wynika z wewnętrznego raportu i doniesień niemieckich mediów, rozważane są różne scenariusze, obejmujące zarówno całkowite przeniesienie produkcji, jak i częściową relokację produkcji do Polski. Rzecznik Volkswagena wypowiada się w tym temacie bardzo ostrożnie: „Badamy różne scenariusze”. Finalna decyzja nie została jeszcze podjęta. Dyskusja o przyszłości w pełni elektrycznego modelu ID. Buzz odbywa się w ramach bieżącej rundy planowania, która ma zadecydować o inwestycjach i obłożeniu fabryk na najbliższe pięć lat. Ta ważna runda, pierwotnie planowana na listopad 2024 r., została przełożona ze względu na trwający spór zbiorowy ze związkami zawodowymi IG Metall.

Volkswagen ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen ID.Buzz GTX: Elektryczny hot hatch w ciele vana

Elektryczny ID. Buzz pojawił się na rynku w 2022 roku z wielkimi oczekiwaniami na sukces, ale póki co nie był w stanie spełnić pokładanych w nim wysokich oczekiwań. W pierwszej połowie 2024 roku dostarczono zaledwie 14 600 egzemplarzy modelu ID. Buzz, co oznacza co prawda wzrost o 23 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, ale jest znacznie poniżej pierwotnego celu, który wynosił sprzedaż i produkcję 130 000 pojazdów rocznie. Rzeczywistość i plany bardzo mocno od siebie odstają.

Volkswagen ID.Buzz

Volkswagen ID.Buzz

Foto: mat. prasowe

Słaba sprzedaż ID. Buzza to nie jedyny problem  

Ponieważ w czerwcu 2024 r. wycofano z produkcji model T6.1 z silnikiem spalinowym, w portfolio produkcyjnym fabryki w Hanowerze pozostają obecnie tylko dwa modele: ID. Buzz i Multivan, który produkowany jest od 2021 roku. Zakończono produkcję poprzedniego bestsellera, T6.1, a jego następca oparty na Fordzie i produkowany przez Ford w tureckiej fabryce. Ewentualne przeniesienie produkcji ID. Buzza do Polski wiąże się również z kosztami. Volkswagen produkuje w Poznaniu i Wrześni modele oparte na platformie MQB (Modular Transverse Matrix), natomiast ID. Buzz opiera się na zupełnie innej bazie – Modular Electrical Matrix (MEB).

Czytaj więcej

Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania

Jak wynika z wewnętrznego raportu i doniesień niemieckich mediów, rozważane są różne scenariusze, obejmujące zarówno całkowite przeniesienie produkcji, jak i częściową relokację produkcji do Polski. Rzecznik Volkswagena wypowiada się w tym temacie bardzo ostrożnie: „Badamy różne scenariusze”. Finalna decyzja nie została jeszcze podjęta. Dyskusja o przyszłości w pełni elektrycznego modelu ID. Buzz odbywa się w ramach bieżącej rundy planowania, która ma zadecydować o inwestycjach i obłożeniu fabryk na najbliższe pięć lat. Ta ważna runda, pierwotnie planowana na listopad 2024 r., została przełożona ze względu na trwający spór zbiorowy ze związkami zawodowymi IG Metall.

Producenci
Kim jest Carlos Tavares? Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci na rynku moto
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Producenci
Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka
Producenci
Nowy logotyp Jaguara, o którym mówią wszyscy. I tak powinno być
Producenci
Problemy Volkswagena pogłębiają się. Możliwe strajki załogi
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Producenci
Donald Trump dociska niemiecką motoryzację. Ile fabryk w USA mają BMW, Mercedes i Volkswagen?