Jak wynika z wewnętrznego raportu i doniesień niemieckich mediów, rozważane są różne scenariusze, obejmujące zarówno całkowite przeniesienie produkcji, jak i częściową relokację produkcji do Polski. Rzecznik Volkswagena wypowiada się w tym temacie bardzo ostrożnie: „Badamy różne scenariusze”. Finalna decyzja nie została jeszcze podjęta. Dyskusja o przyszłości w pełni elektrycznego modelu ID. Buzz odbywa się w ramach bieżącej rundy planowania, która ma zadecydować o inwestycjach i obłożeniu fabryk na najbliższe pięć lat. Ta ważna runda, pierwotnie planowana na listopad 2024 r., została przełożona ze względu na trwający spór zbiorowy ze związkami zawodowymi IG Metall.
Volkswagen ID. Buzz
Czytaj więcej
Więcej mocy, większy akumulator, sportowe detale, osiągi na poziomie szybkich hatchbacków - oto Volkswagen ID.Buzz GTX w skrócie. Nowa wersja może wcisnąć w fotele jednocześnie siedem osób.
Elektryczny ID. Buzz pojawił się na rynku w 2022 roku z wielkimi oczekiwaniami na sukces, ale póki co nie był w stanie spełnić pokładanych w nim wysokich oczekiwań. W pierwszej połowie 2024 roku dostarczono zaledwie 14 600 egzemplarzy modelu ID. Buzz, co oznacza co prawda wzrost o 23 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, ale jest znacznie poniżej pierwotnego celu, który wynosił sprzedaż i produkcję 130 000 pojazdów rocznie. Rzeczywistość i plany bardzo mocno od siebie odstają.
Volkswagen ID.Buzz