Reklama
Rozwiń

Volkswagen rozważa przeniesienie produkcji z Niemiec do Polski

Według wewnętrznego raportu Volkswagen Samochody Użytkowe rozważa przeniesienie produkcji elektrycznego modelu ID. Buzz z głównej fabryki w Hanowerze do polskiej fabryki w Poznaniu. Według „Hannoversche Allgemeine” potwierdzono to podczas wewnętrznego spotkania roboczego.

Publikacja: 11.12.2024 09:34

Volkswagen Samochody Użytkowe rozważa przeniesienie produkcji elektrycznego modelu ID. Buzz z główne

Volkswagen Samochody Użytkowe rozważa przeniesienie produkcji elektrycznego modelu ID. Buzz z głównej fabryki w Hanowerze do polskiej fabryki w Poznaniu.

Foto: mat. prasowe

Jak wynika z wewnętrznego raportu i doniesień niemieckich mediów, rozważane są różne scenariusze, obejmujące zarówno całkowite przeniesienie produkcji, jak i częściową relokację produkcji do Polski. Rzecznik Volkswagena wypowiada się w tym temacie bardzo ostrożnie: „Badamy różne scenariusze”. Finalna decyzja nie została jeszcze podjęta. Dyskusja o przyszłości w pełni elektrycznego modelu ID. Buzz odbywa się w ramach bieżącej rundy planowania, która ma zadecydować o inwestycjach i obłożeniu fabryk na najbliższe pięć lat. Ta ważna runda, pierwotnie planowana na listopad 2024 r., została przełożona ze względu na trwający spór zbiorowy ze związkami zawodowymi IG Metall.

Volkswagen ID. Buzz

Volkswagen ID. Buzz

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen ID.Buzz GTX: Elektryczny hot hatch w ciele vana

Elektryczny ID. Buzz pojawił się na rynku w 2022 roku z wielkimi oczekiwaniami na sukces, ale póki co nie był w stanie spełnić pokładanych w nim wysokich oczekiwań. W pierwszej połowie 2024 roku dostarczono zaledwie 14 600 egzemplarzy modelu ID. Buzz, co oznacza co prawda wzrost o 23 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, ale jest znacznie poniżej pierwotnego celu, który wynosił sprzedaż i produkcję 130 000 pojazdów rocznie. Rzeczywistość i plany bardzo mocno od siebie odstają.

Volkswagen ID.Buzz

Volkswagen ID.Buzz

Foto: mat. prasowe

Słaba sprzedaż ID. Buzza to nie jedyny problem  

Ponieważ w czerwcu 2024 r. wycofano z produkcji model T6.1 z silnikiem spalinowym, w portfolio produkcyjnym fabryki w Hanowerze pozostają obecnie tylko dwa modele: ID. Buzz i Multivan, który produkowany jest od 2021 roku. Zakończono produkcję poprzedniego bestsellera, T6.1, a jego następca oparty jest na Fordzie i produkowany przez Forda w tureckiej fabryce. Ewentualne przeniesienie produkcji ID. Buzza do Polski wiąże się również z kosztami. Volkswagen produkuje w Poznaniu i Wrześni modele oparte na platformie MQB (Modular Transverse Matrix), natomiast ID. Buzz opiera się na zupełnie innej bazie – Modular Electrical Matrix (MEB).

Czytaj więcej

Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania

Jak wynika z wewnętrznego raportu i doniesień niemieckich mediów, rozważane są różne scenariusze, obejmujące zarówno całkowite przeniesienie produkcji, jak i częściową relokację produkcji do Polski. Rzecznik Volkswagena wypowiada się w tym temacie bardzo ostrożnie: „Badamy różne scenariusze”. Finalna decyzja nie została jeszcze podjęta. Dyskusja o przyszłości w pełni elektrycznego modelu ID. Buzz odbywa się w ramach bieżącej rundy planowania, która ma zadecydować o inwestycjach i obłożeniu fabryk na najbliższe pięć lat. Ta ważna runda, pierwotnie planowana na listopad 2024 r., została przełożona ze względu na trwający spór zbiorowy ze związkami zawodowymi IG Metall.

Producenci
Upadłość dostawcy motoryzacyjnego. To pokłosie problemów Forda w Europie
Producenci
Audi rezygnuje z radykalnej elektryfikacji. Silniki spalinowe co najmniej do 2035 r.
Producenci
Maserati nie jest na sprzedaż. Stellantis zaprzecza plotkom
Producenci
Japońska marka staje się w Europie coraz bardziej zależna od Francuzów
Producenci
Chiński Elon Musk. Jest szefem Nio, spokojny i skromny, bez politycznych eskapad