Technologia hybrydowa zadebiutowała na polskim rynku w 2004 roku wraz z Priusem drugiej generacji. Obecnie w gamie japońskiej marki znajduje się 8 modeli z napędem hybrydowym – od miejskich hatchbacków i crossoverów po duże 7-osobowe SUV-y. Na koniec grudnia 2022 roku całkowita liczba hybryd, które do tej pory opuściły salony Toyoty, wyniosła 200 397 aut. Najwięcej z nich to hybrydowe Corolle, których łączna sprzedaż od 2019 roku wyniosła 50 445 aut. Oznacza to, że prawie co czwarta hybrydowa Toyota w Polsce jest Corollą.
Drugim najlepiej sprzedającym się modelem hybrydowym jest RAV4. Auto dostępne od 2016 roku trafiło do klientów w liczbie 39 337 egz. Trzecie miejsce zajmuje również oferowana od 2016 roku Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 38 526 aut, zaś czwarte Yaris Hybrid (26 954 egz.). Kompaktowy Auris Hybrid w ciągu 10 lat obecności na rynku trafił do kierowców w liczbie 18 551 aut. Model ten zadebiutował w 2010 roku, a w 2019 roku został zastąpiony przez Corollę nowej generacji. Dużą popularnością cieszą się również Camry (10 852 egz.) i sprzedawane od 2021 roku Yaris Cross (9463 egz.) oraz Highlander (3284 egz.). Nowa Corolla Cross, która zadebiutowała jesienią ubiegłego roku, zanotowała sprzedaż 1321 hybryd.
Toyota C-HR Hybrid
Najpopularniejszym modelem hybrydowym Toyoty w ubiegłym roku była Corolla. Klienci Toyoty kupili 12 258 aut z napędem hybrydowym, co stanowiło 59 proc. całkowitej sprzedaży tego modelu. Drugi wynik uzyskała Toyota RAV4 Hybrid (8741 egz.), a trzeci Yaris Cross Hybrid (8049 egz.). Napęd hybrydowy odpowiada za 85 proc. sprzedaży RAV4 i 82 proc. Yarisa Cross. Toyota C-HR oferowana wyłącznie w wersjach hybrydowych znalazła w ubiegłym roku nabywców na 7811 egzemplarzy, a Yaris na 6394 hybrydy, które stanowiły 49 proc. sprzedaży hatchbacka.