W 1974 roku produkcja samochodów w Niemczech spadła do rekordowo niskiego poziomu 2,8 miliona samochodów. Od tego momentu kryzysy w produkcji aut u naszych zachodnich sąsiadów były dwa - w 1993 roku ze spadkiem rok do roku o 22,0 procent i w 2009 r. z minusem 10,3 procent. Na drugim końcu skali w roku 2011 produkcja w Niemczech osiągnęła rekordowy wynik 5,87 mln wyprodukowanych samochodów.
Czytaj więcej
Brytyjska marka MG ma być „koniem trojańskim” chińskiej grupy SAIC Motor w podboju świata. Największy Chiński producent UT odnotował sukcesy w Europie i na wschodzących rynkach, teraz ma większe ambicje - zwraca uwagę francuski dziennik „La Tribune”.
Szacuje się, że produkcja w tym roku osiągnie zaledwie nieco ponad trzy miliony samochodów. To minus o 12 procent w porównaniu z poprzednim rokiem, który i tak był bardzo słaby, z mniejszą o jedną czwartą liczbą wyprodukowanych aut. W 2021 roku na całym świecie wyprodukowano o dwa procent więcej samochodów niż w roku poprzednim, ale w Europie produkcja spadła o sześć procent.
VDA poza tym ostrzega branżę, że zmniejsza się liczba zamówień płynących z eksportu. Niemieccy producenci odnotowali ich w czerwcu o 2 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku, a w pierwszej połowie 2022 roku było ich aż o 14 proc. mniej. Dane dotyczące produkcji wciąż są dalekie od tych z roku 2019. Jeśli porównać pierwsze półrocze 2019 i 2022 r. to aktualnie produkcja jest o jedną trzecią mniejsza.
Czytaj więcej
W salonach Suzuki debiutuje S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid, czyli z tzw. pełną hybrydą. To silnik, który został opracowany w Suzuki Motor Corporation i jest już oferowany w modelu Vitara Strong Hybrid.