Toyota szturmuje Chiny. Czy nowe modele trafią również do Polski?

Toyota wprowadza na rynek chiński dwa nowe elektryczne modele - BZ3C to crossover i BZ3X to klasyczny SUV. Czy trafią na europejski rynek?

Publikacja: 27.10.2024 07:34

Elektryczny crossover BZ3C może w przyszłości zastąpić hybrydową Toyotę C-HR.

Elektryczny crossover BZ3C może w przyszłości zastąpić hybrydową Toyotę C-HR.

Foto: mat. prasowe

Toyota ma w Chinach dwie spółki joint venture: jedną z marką FAW, a drugą z marką GAC. Teraz obydwie przedstawiły nowe modele Toyoty, które zostały wspólnie opracowane. To crossover BZ3C i SUV BZ3X.

Nazwy nowych modeli Toyoty wydają się mało wyszukane. Dużo lepiej wychodzi japońskiemu producentowi stylizacja nowych propozycji rynkowych. Pod względem wizualnym mniejszy crossover BZ3C jest wzorowany na studyjnym modelu BZ Compact SUV, który został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles w grudniu 2022 r. W wersji produkcyjnej auto ma mocno ścięty tył karoserii, typowy dla nowych modeli Toyoty kształt przednich świateł i tył z szeroką listwą świetlną. W środku jest kolorowo – przynajmniej na pierwszych zdjęciach prasowych. Wnętrze BZ3C jest w czerwonym kolorze i z oszczędnym designem, który skupia się na centralnym, dużym ekranie. Pod konsolą środkową, na której znajdują się różne elementy sterujące i przyciski, umieszczono duży schowek.

Toyota BZ3C

Toyota BZ3C

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Modernizacja Toyoty Corolli Cross. Czy pojawi się też w Europie?

Nowa Toyota BZ3X została opracowana i będzie produkowana wspólnie z marką GAC. SUV ma chowane klamki, bardziej klasyczny wygląd, podobny układ przednich świateł z tą różnicą, że główne reflektory zostały przeniesione do przedniego zderzaka. W obu modelach na przedniej krawędzi dachu zabudowano obudowę kamery lub lidaru, która prawdopodobnie skrywa technologię do bardziej zaawansowanej autonomicznej jazdy.

Wnętrze Toyoty BZ3X ma bardziej stonowane kolory, mały wyświetlacz informacyjny dla kierowcy, duży centralny wyświetlacz i panoramiczny, szklany dach. SUV ma 4,6 m długości, 1,85 m szerokości, 1,66m wysokości i rozstaw osi 2765 mm. Napęd stanowi silnik elektryczny o mocy 204 KM i prawdopodobnie trzy rozmiary baterii o pojemności 62, 75 i 90 kWh. Na bazie japońskiego SUV-a Chińczycy opracowali swój odrębny model GAC Aion V.

Toyota BZ3X

Toyota BZ3X

Foto: mat. prasowe

Elektryczny crossover BZ3C może w przyszłości zastąpić hybrydową Toyotę C-HR

Zarówno BZ3C, jak i BZ3X mają trafić na rynek chiński na początku 2025 roku. Toyota nie ogłosiła jeszcze cen, ale w przypadku SUV-a chińskie media wspominają cenie około 25 800 euro (ok. 109 tys. zł). Póki co nie ma informacji o międzynarodowej perspektywie sprzedaży dla obu modeli, ale nie jest tajemnicą, że Toyota ma w planach elektrycznego odpowiednika hybrydowego crossovera C-HR. Co do wielkości i pomysłu nowy model BZ3C pasuje idealnie w to miejsce.

Toyota BZ3C

Toyota BZ3C

Foto: mat. prasowe

Świat się zmienia

Czytaj to co naprawdę ma znaczenie
już za 99 zł rocznie

SUBSKRYBUJ
Toyota BZ3C

Toyota BZ3C

Foto: mat. prasowe

Toyota BZ3X

Toyota BZ3X

Foto: mat. prasowe

Toyota BZ3X

Toyota BZ3X

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Takiej Toyoty Corolli w Polsce nie kupisz. To prawdziwy hot hatch

Toyota ma w Chinach dwie spółki joint venture: jedną z marką FAW, a drugą z marką GAC. Teraz obydwie przedstawiły nowe modele Toyoty, które zostały wspólnie opracowane. To crossover BZ3C i SUV BZ3X.

Nazwy nowych modeli Toyoty wydają się mało wyszukane. Dużo lepiej wychodzi japońskiemu producentowi stylizacja nowych propozycji rynkowych. Pod względem wizualnym mniejszy crossover BZ3C jest wzorowany na studyjnym modelu BZ Compact SUV, który został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles w grudniu 2022 r. W wersji produkcyjnej auto ma mocno ścięty tył karoserii, typowy dla nowych modeli Toyoty kształt przednich świateł i tył z szeroką listwą świetlną. W środku jest kolorowo – przynajmniej na pierwszych zdjęciach prasowych. Wnętrze BZ3C jest w czerwonym kolorze i z oszczędnym designem, który skupia się na centralnym, dużym ekranie. Pod konsolą środkową, na której znajdują się różne elementy sterujące i przyciski, umieszczono duży schowek.

Premiery
Legendarne Renault powraca w nowej wersji. "Piątka" turbo już nie ma turbo
Premiery
Sedany jeszcze nie umarły. Propozycja Volvo zaskakuje mocą, zasięgiem i ceną
Premiery
Flagowy SUV Renault zmodernizowany. Nowy wygląd, hybrydowy napęd bez zmian
Premiery
Najlepiej sprzedający się w Europie chiński elektryk przeszedł totalną metamorfozę
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Premiery
Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi