Volkswagen zrezygnował ze swoich konstrukcji. Oto nowy VW Transporter i Caravelle

Volkswagen zaprezentował nową generację modeli Transporter i Caravelle. Po 74 latach budowania modeli według własnego pomysłu nowa generacja tych modeli powstała we współpracy z Fordem.

Publikacja: 05.10.2024 11:24

Nowy Volkswagen Transporter powstał na bazie bliźniaczego modelu Forda

Nowy Volkswagen Transporter powstał na bazie bliźniaczego modelu Forda

Foto: mat. prasowe

Jak dotąd historia Volkswagena Transportera było prosta i łatwa do opowiedzenia. Zaczęło się od T1, a dokładniej od VW Type 2 T1 z 1950 roku, który przez swoich twórców i fanów był również nazywany Bulli. Następnie pojawiły się kolejne generacje - T2, T3, T4, T5 i T6. Transporter zawsze służył jako podstawa dla wszystkich odmian, od modeli dostawczych po wersje kempingowe. Niestety teraz kończy się również ten etap historii Volkswagena.

Osobowa wersja Volkswagena Caravelle

Osobowa wersja Volkswagena Caravelle

mat. prasowe

Nowy Volkswagen Transporter i Caravelle powstały na bazie Forda

W przyszłości trzecia seria modeli komercyjnych, obok elektrycznego ID.Buzza i Multivana, czyli nowy Transporter i Caravelle powstał we współpracy z Fordem. Transporter dostępy będzie w wersji kombi i furgon do przewozu osób i materiałów, a Caravelle z dziewięcioma siedzeniami jako van do przewozu osób. W porównaniu do T6.1, którego ostatnie egzemplarze zbudowano w fabryce w Hanowerze na początku lipca, nowa generacja jest większa. Ma większy rozstaw osi (o 9,7 cm), dłuższe nadwozie (o 14,6 cm), szersze (o 12,8 cm), a to oznacz, że "Bulli" po raz pierwszy przekroczy barierę pięciu metrów. Obydwie wersje dostępne będą dostępne także w wersji przedłużonej o 40 cm. Ze standardowym rozstawem osi i standardowym dachem pojemność ładunkowa wynosi 5,8 m3. Przy wysokim dachu i dużym rozstawie osi możliwa jest pojemność do 9,0 m3. Maksymalna szerokość między nadkolami wynosi 1392 mm. W zależności od rozstawu osi długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2,6 lub 3,0 m. Ładowność przy normalnym rozstawie osi i napędzie TDI wynosi 1,33 tony, maksymalne obciążenie przyczepy to 2,8 tony, maksymalne obciążenie - 170 kg.

Czytaj więcej

Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy
Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

mat. prasowe

Nowy model powstał we współpracy z Fordem i bazuje na wprowadzonym już na rynek Fordzie Transit Custom. Transporter i Caravelle będą produkowane równolegle z modelami Forda w należącej do tej marki tureckiej fabryce w Otosan. Volkswagen Transporter występuje w wersji furgon (z tyłu bez okien), furgon Plus (z drugim rzędem siedzeń), furgon z przegrodą L, kombi (tył z szybami) i jako długi van z podwójną kabiną. Furgon można zamówić z różnymi ściankami działowymi lub z maksymalnie sześcioma miejscami w przestrzeni ładunkowej (w połączeniu z oknami). Zamknięty furgon posiada w standardzie przegrodę, kombi posiada trzy indywidualne siedzenia w drugim rzędzie siedzeń. Modele kombi i furgon będą opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i zwiększonym rozstawem osi, a wyższą zabudowę można teraz łączyć również z krótszym rozstawem osi. Nowe modele Transportera można skonfigurować z tylną klapą lub szeroko otwieranymi tylnymi drzwiami skrzydłowymi. Podczas gdy Ford w dalszym ciągu wykorzystuje Transita jako podstawę do modelu kempingowego, następna wersja California od Volkswagena oparta będzie na Multivanie T7.

Volkswagen Transporter i Caravelle mają identyczną deskę rozdzielczą

Volkswagen Transporter i Caravelle mają identyczną deskę rozdzielczą

mat. prasowe

Volkswagen Transporter i Caravelle z wszystkimi rodzajami napędów

Podobnie jak w przypadku współpracy nad Fordem Rangerem i VW Amarokiem, gama napędów pochodzi od Forda. Dostępne są diesele, hybrydy PHEV i napęd czysto elektryczny. W nowych Volkswagenach dostępne są trzy warianty mocy nowych silników TDI: 110 KM, 150 KM i 170 KM. Można też zamówić napęd hybrydowy typu plug-in o mocy 232 KM. W modelu PHEV 2,5-litrowy silnik benzynowy współpracuje z silnikiem elektrycznym i przekładnią CVT. Zasięg na napędzie elektrycznym wynosi 57 km. Wkrótce do oferty dołączą napędy elektryczne o mocy 136 KM, 218 KM i 286 KM. Bateria w e-modelach ma pojemność 64 kWh (netto). Modele elektryczne mają napęd na tylne koła, wersje z napędem na wszystkie koła będą dostępne później. Za to modele TDI i E-Hybrid mają napęd na przednie koła, a napęd na wszystkie koła 4Motion jest dostępny jako opcja dla wersji TDI od 150 KM.

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

mat. prasowe

Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle

mat. prasowe

Czytaj więcej

Najpopularniejszy kamper z Polski zostanie zmodernizowany

Jak dotąd historia Volkswagena Transportera było prosta i łatwa do opowiedzenia. Zaczęło się od T1, a dokładniej od VW Type 2 T1 z 1950 roku, który przez swoich twórców i fanów był również nazywany Bulli. Następnie pojawiły się kolejne generacje - T2, T3, T4, T5 i T6. Transporter zawsze służył jako podstawa dla wszystkich odmian, od modeli dostawczych po wersje kempingowe. Niestety teraz kończy się również ten etap historii Volkswagena.

Pozostało 89% artykułu
Premiery
Nowy SUV Skody. Elroq z napędem elektrycznym, ale z ceną modeli spalinowych
Premiery
Audi wraca do silników V6. Nowy model z tym napędem w tym roku pojawi się salonach
Premiery
Range Rover od Ssangyonga. Polskie ceny nowego SUV-a coupe z szykownym wyglądem
Premiery
Niecodzienna kombinacja. Porsche Taycan i drogocenne kamienie jadeitowe
Premiery
Cupra Terramar. Hiszpański spalinowy SUV ma już polskie ceny