Jak dotąd historia Volkswagena Transportera było prosta i łatwa do opowiedzenia. Zaczęło się od T1, a dokładniej od VW Type 2 T1 z 1950 roku, który przez swoich twórców i fanów był również nazywany Bulli. Następnie pojawiły się kolejne generacje - T2, T3, T4, T5 i T6. Transporter zawsze służył jako podstawa dla wszystkich odmian, od modeli dostawczych po wersje kempingowe. Niestety teraz kończy się również ten etap historii Volkswagena.
Osobowa wersja Volkswagena Caravelle
Nowy Volkswagen Transporter i Caravelle powstały na bazie Forda
W przyszłości trzecia seria modeli komercyjnych, obok elektrycznego ID.Buzza i Multivana, czyli nowy Transporter i Caravelle powstał we współpracy z Fordem. Transporter dostępy będzie w wersji kombi i furgon do przewozu osób i materiałów, a Caravelle z dziewięcioma siedzeniami jako van do przewozu osób. W porównaniu do T6.1, którego ostatnie egzemplarze zbudowano w fabryce w Hanowerze na początku lipca, nowa generacja jest większa. Ma większy rozstaw osi (o 9,7 cm), dłuższe nadwozie (o 14,6 cm), szersze (o 12,8 cm), a to oznacz, że "Bulli" po raz pierwszy przekroczy barierę pięciu metrów. Obydwie wersje dostępne będą dostępne także w wersji przedłużonej o 40 cm. Ze standardowym rozstawem osi i standardowym dachem pojemność ładunkowa wynosi 5,8 m3. Przy wysokim dachu i dużym rozstawie osi możliwa jest pojemność do 9,0 m3. Maksymalna szerokość między nadkolami wynosi 1392 mm. W zależności od rozstawu osi długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2,6 lub 3,0 m. Ładowność przy normalnym rozstawie osi i napędzie TDI wynosi 1,33 tony, maksymalne obciążenie przyczepy to 2,8 tony, maksymalne obciążenie - 170 kg.
Czytaj więcej
Audi nie znalazło jak na razie potencjalnego nabywcy na swoją fabrykę w Brukseli, w której do lipca produkowano elektryki. Według informacji, żaden z 26 potencjalnych nabywców nie był gotowy do przejęcia trzech tysięcy pracowników. Teraz w mediach pojawiły się plotki przejęcia zakładu przez chińską firmę Nio.
Volkswagen Transporter