Nowy SUV Skody. Elroq z napędem elektrycznym, ale z ceną modeli z silnikiem spalinowym

Skoda chce wstrząsnąć rynkiem samochodów elektrycznych za pomocą młodszego brata Enyaqa. Nowa Skoda Erloq ma przekonać klentów do siebie designem i ceną.

Publikacja: 02.10.2024 08:40

Skoda Erloq  ma wystartować z ceną na poziomie 150 tys. zł

Skoda Erloq ma wystartować z ceną na poziomie 150 tys. zł

Foto: mat. prasowe

Nieco mniejszy od Enyaqa i nieco większy od Karoqa. Skoda Erloq wysyła w tę niszę swój drugi samochód elektryczny oparty na modułowej platformie elektrycznej (MEB). Nowy SUV wykorzystuje technologię z półki Grupy Volkswagen i ma wyznaczyć nowy kierunek stylistyczny dla przyszłych modeli Skody. Jego nazwa to po prostu elektryczny Karoq, czyli Elroq. To nie tylko pierwszy model, w którym Skoda pozbyła się swojego logotypu, jest to także pierwszy model zgodny z nową linią Modern Solid Design. Od teraz w nowych Skodach na masce nie będzie latającej strzały, a napis Skoda.

Skoda Erloq

Skoda Erloq

mat. prasowe

Skoda Erloq z zupełnie nowym style designu

Nowa Skoda Erloq nie otrzymała ostentacyjnej, świecącej Crystal Face w formie klasycznego grilla, a coś znacznie bardziej powściągliwy. Gładka czarna powierzchnia zapewnia miejsce na czujniki, takie jak radar i kamery. Jest wąski pasek świateł LED do jazdy dziennej, według najnowszych trendów oddzielone i niżej umieszczone i schowane reflektory. W topowej wersji zastosowano matrycową technologię LED z 36 segmentami – dwa razy więcej niż dotychczas i jedenaście procent jaśniejszą. To krok w dobrą stronę. Erloq wygląda nowocześniej z zachowaniem stylu i rozpoznawalności. Reszta nadwozia jest bardziej klasyczna. Skoda Erloq to siostrzany model Volkswagena ID.3, ale w porównaniu z nim prezentuje się znacznie ciekawiej. Całość dobrze komponuje się z kołami o średnicy od 19 do 21 cali i Elroq może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0,26.

Czytaj więcej

Skoda Elroq: Jeździliśmy Skodą, której jeszcze nie ma w salonach
Skoda Erloq

Skoda Erloq

mat. prasowe

Sporo przemyślanych detali w elektrycznej Skodzie Erloq

Rozstaw osi - 2,77 m - wyznacza platforma MEB i jest taki sam jak w modelach Volkswagena ID.3, ID.4 i ID.5. Za to Erloq jest aż o 17 centymetrów krótszy od Enyaqa i ma 4,49 cm długości. Ta różnica praktycznie wyklucza bratobójcze walki. Krótkie zwisy z przodu i z tyłu zapewniają dużo miejsca we wnętrzu i w bagażniku, do którego zmieści się 470 litrów pakunków (po rozłożeniu kanapy max. 1580 litrów). Skoda nie byłaby Skodą gdyby nie miała kilku nieco bardziej przemyślanych detali. I tak ​​bagażnik jest nie tylko obszerny, ale ma również rozsądnie zorganizowaną przestrzeń. Przykładowo kabel ładujący Elroqa ma swoje miejsce w siatce pod półką bagażową, po bokach mamy pojemne schowki, półkę bagażnika można montować na różnych wysokościach, a pod podłogą wygospodarowano dużo miejsca na inne kable czy przenośnią ładowarkę. Z innych ciekawych pomysłów jest też oczywiści obowiązkowa skrobaczka do szyb, ale i schowany w drzwiach parasol. Wnętrze ma sporo miejsca na codzienne rzeczy, które przewozimy w aucie. W sumie wygospodarowano schowki o łącznej pojemności 48 litrów.

Skoda Erloq

Skoda Erloq

mat. prasowe

W kabinie centralnie na desce rozdzielczej zamontowano wyświetlacz. Monitor z ekranem dotykowym ma przekątną 13 cali. W środku kryje się najnowsza generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Skody, stosowana również w modelach Enyaq, Superb i Kodiaq. Oprócz wewnętrznej asystentki głosowej Laury (obsługuje ogrzewanie foteli i inne funkcje pojazdu, takie jak klimatyzacja, system nawigacji itp.), w Elroqu znajduje się także ChatGPT. Dzięki asystentowi AI zakres funkcji Laury rozszerza się na bardziej złożone i merytoryczne pytania. Cyfrowy zestaw wskaźników umieszczony przed kierowcą jest znacznie mniejszy niż środkowy monitor i znajduje się, podobnie jak w Enyaqu nisko w desce rozdzielczej. Jest też opcjonalny wyświetlacz head-up z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości.

Bagażnik Skody Erloq pomieści 470 l

Bagażnik Skody Erloq pomieści 470 l

mat. prasowe

Trzy wielkości baterii, cztery moce silników w nowej Skodzie Erloq

Jeśli chodzi o napęd, Elroq oferuje typowe portfolio platformy MEB. Na początek dostępne będą trzy warianty z napędem na tylne koła nieco później pojawi się wersja 4x4. I tak Skoda Erloq 50 ma moc 170 KM, akumulator o pojemności 55 kWh i deklarowany zasięg 370 km. Kolejny w portfolio jest tylnonapędowy Elroq 60 z baterią o pojemności 63 kWh i 204-konny silnikiem. Tu zasięg wynosi 400 km. Największy akumulator ma pojemność 82 kWh (brutto) i będzie oferowany w Elroqu 85 i Elroqu 85x. W pierwszym na tylne koła trafi moc 285 KM, a topowa wersja Elroq 85x z dodatkowym silnikiem na przedniej osi zapewni napęd 4x4 i niemal 300 KM mocy. Tu zasięg na jednym ładowaniu ma wynieść 560 km. Elroq ma moc ładowania do 175 kW, a ładowanie od 10 do 80 procent ma zająć ok. 28 minut.

Przydatne detale w nowej Skodzie Erloq

Przydatne detale w nowej Skodzie Erloq

mat. prasowe

Skoda Erloq wystartuje z ceną na poziomie modeli benzynowych

Skoda Elroq chce powalczyć o klienta również ceną. Nie ma póki co oficjalnych oficjalnego polskiego cennika jednak wiadomo, że bazowy model ma wystartować z ceną na poziomie benzynowego odpowiednika, czyli w okolicach 150 tys. zł. Patrząc na całkiem niezły sukces sprzedażowy Enyaqa nowy Erloq ma szansę zainteresować wybraną grupę klientów i powalczyć z nową Kia EV3 czy Volvo EX30.

Nowa Skoda Erloq i nowe kolorowe detale we wnętrzu

Nowa Skoda Erloq i nowe kolorowe detale we wnętrzu

mat. prasowe

Przydatne detale w nowej Skodzie Erloq

Przydatne detale w nowej Skodzie Erloq

mat. prasowe

Tym razem zdrapka do szyb schowana jest na bocznej obudowie klapy bagażnika

Tym razem zdrapka do szyb schowana jest na bocznej obudowie klapy bagażnika

mat. prasowe

Skoda Erloq

Skoda Erloq

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Skoda Octavia: Auto, które (po)lubisz

Nieco mniejszy od Enyaqa i nieco większy od Karoqa. Skoda Erloq wysyła w tę niszę swój drugi samochód elektryczny oparty na modułowej platformie elektrycznej (MEB). Nowy SUV wykorzystuje technologię z półki Grupy Volkswagen i ma wyznaczyć nowy kierunek stylistyczny dla przyszłych modeli Skody. Jego nazwa to po prostu elektryczny Karoq, czyli Elroq. To nie tylko pierwszy model, w którym Skoda pozbyła się swojego logotypu, jest to także pierwszy model zgodny z nową linią Modern Solid Design. Od teraz w nowych Skodach na masce nie będzie latającej strzały, a napis Skoda.

Pozostało 89% artykułu
Premiery
Audi wraca do silników V6. Nowy model z tym napędem w tym roku pojawi się salonach
Materiał Promocyjny
Sieci, czyli wąskie gardło transformacji energetycznej
Premiery
Range Rover od Ssangyonga. Polskie ceny nowego SUV-a coupe z szykownym wyglądem
Premiery
Niecodzienna kombinacja. Porsche Taycan i drogocenne kamienie jadeitowe
Premiery
Cupra Terramar. Hiszpański spalinowy SUV ma już polskie ceny
Premiery
Najchętniej kupowane Audi doczekało się trzeciej generacji. Oto nowe Q5