Pierwszy roadster Rolls-Royce’a we współczesnej historii to raj na ziemi

To najpiękniejszy Rolls z przydomkiem Droptail. Można się spodziewać, że Rolls-Royce Droptail Arcadia przejawia styl jaki zawładnie marką w przyszłości.

Publikacja: 22.03.2024 05:13

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Foto: mat. prasowy

Rolls-Royce poświęcił 8 000 godzin na ręczne wykonanie drewna do swojego najnowszego kabrioletu, a ponad dwa lata na rozwijanie i pięć miesięcy na montaż czasomierza na desce rozdzielczej. Droptail Arcadia wyposażona jest w zegarek z najbardziej skomplikowaną tarczą w historii Rolls-Royce’a. Ma 119 ścianek, a logo podwójnej litery "R" jest wykonane z frezowanej stali nierdzewnej. Całość kosztuje 30 mln dolarów (ok. 119 mln zł), ale to tylko nieoficjalne szacunki, bo firma nie ujawniła ile kupiec zapłacił za ten samochód.

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Foto: mat. prasowe

Lakier z cząsteczkami aluminium i szkła

Wykonanie całego samochodu Rolls-Royce Droptail Arcadia trwało ponad cztery lata i uosabia wyjątkową relację między klientem a marką. To trzeci egzemplarz Droptaila, samochodu z ekskluzywnej serii wyróżniającej się personalizowanym nadwoziem (coachbuild). Celebruje czystość formy i naturalne materiały. Specjalnie dla tego modelu Rolls-Royce stworzył unikalny biały kolor zewnętrzny. Lakier zawiera cząsteczki aluminium i szkła, które sprawiają, że w wyjątkowy sposób mieni się w świetle. Wnętrze prezentuje wyjątkowe wykorzystanie drewna Santos Straight Grain, a skórzane wykończenie w dwóch odcieniach harmonizuje z kolorystyką zewnętrzną.

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Foto: mat. prasowe

Nazwa Arcadia odnosi się do miejsca w mitologii greckiej, które miało być reprezentacją niebiańskiego raju na ziemi. Rolls-Royce Coachbuild to demonstracja możliwości świata luksusu. Najbardziej uzdolnione osoby na świecie współpracują z Rollsem, aby wcielić w życie zupełnie nowe pomysły. Model Arcadia Droptail jest głęboko związany z osobowością i preferencjami klienta. Tak powstają samochody, które nie tylko stają się częścią historii klienta, ale także ubogacają markę.

Czytaj więcej

Rolls Royce La Rose Noire Droptail: Arcydzieło za fortunę
Rolls-Royce Droptail Arcadia

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Foto: mat. prasowe

Nabywca pochodzi z Singapuru

Choć najnowszy Rolls jest niezwykle indywidualnym samochodem wciąż nie wiemy, kto został jego jego właścicielem. Wiemy natomiast, że Rolls-Royce już dostarczył egzemplarz Droptail Arcadia do Singapuru. Kupujący zamówił samochód z kierownicą po lewej stronie, mimo że w Singapurze jeździ się lewą stroną. Klient podjął tę decyzję, aby móc łatwiej korzystać z pojazdu na całym świecie. Cóż, chyba chciał, by raj mógł być na całej ziemi.

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Foto: mat. prasowe

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Foto: mat. prasowe

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Foto: mat. prasowe

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Rolls-Royce zbudowany na specjalne zamówienie właściciela winnic

Rolls-Royce poświęcił 8 000 godzin na ręczne wykonanie drewna do swojego najnowszego kabrioletu, a ponad dwa lata na rozwijanie i pięć miesięcy na montaż czasomierza na desce rozdzielczej. Droptail Arcadia wyposażona jest w zegarek z najbardziej skomplikowaną tarczą w historii Rolls-Royce’a. Ma 119 ścianek, a logo podwójnej litery "R" jest wykonane z frezowanej stali nierdzewnej. Całość kosztuje 30 mln dolarów (ok. 119 mln zł), ale to tylko nieoficjalne szacunki, bo firma nie ujawniła ile kupiec zapłacił za ten samochód.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy
Premiery
Volvo S90 po 9 latach doczekało się modernizacji. Polscy klienci nie będą zadowoleni
Premiery
Wyjątkowe Porsche 911. Powstanie tylko 1500 egzemplarzy
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem