Lexus LBX jest mniejszy od aktualnie oferowanego modelu UX. Ma 419 cm długości, 182,5 cm szerokości i 154,5 cm wysokości. Rozstaw osi sięga 258 cm, a bagażnik oferuje 332 l. Sercem LBX jest hybrydowy układ napędowy oparty na trzycylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1,5 l. Łącznie wytwarza 134 KM i 185 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 9,2 s. Będzie oferowany z napędem na przednie lub na wszystkie koła i bezstopniową przekładnią. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach MacPhersona, a z tyłu w wersji z napędem na przednie koła znajdziemy belkę skrętną, a odmianach 4x4 – konstrukcję z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Napęd na tylne koła będzie realizowany za pomocą silnika elektrycznego.
Lexus LBX
Lexus LBX
Czytaj więcej
Kolejny SUV Lexusa został zaprojektowany z myślą o dużych rodzinach. Model TX póki co nie trafi na europejski i polski rynek, ale z dużych Lexusów ten miałby największy sens na Starym Kontynencie.
Co ciekawe, mały Lexus dla obniżenia masy otrzymał aluminiową maskę, a także odlewane z żywicy nadkola, progi i dolne sekcje drzwi. Całkowita masa wersji z napędem na przednie koła 1280 kg. LBX może się pochwalić w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3” z opcjonalnym wyświetlaczem przeziernym połączonym z 9,8-calowym ekranem dotykowym. Infotainment obsługuje zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto, ale tylko ten pierwszy oferuje z łączność bezprzewodową. Za wrażenia dźwiękowe odpowiada 13-głośnikowy system z subwooferem sygnowany Markiem Levinsonem. Producent zapewnia, że pomimo niewielkich rozmiarów LBX zapewnia wrażenia do jakich przyzwyczajeni są klienci tej marki premium. Lexus LBX, pierwszy model firmy, który projektowany był głównie w Europie, w salonach pojawi się na początku roku 2024.