VW celuje Arteonem w wyższy segment

Volkswagen znany na rynku pojazdów masowych szuka znowu wejścia do wyższego segmentu nowym modelem pokazanym po zaprzestaniu Phaetona, który nie chwycił na rynku.

Publikacja: 01.06.2017 16:49

Volkswagen

Volkswagen

Foto: materiały prasowe

Grupa znana z praktycznych limuzyn, hatchbacków i pojazdów sportowo-użytkowych pokazała teraz Arteona, mało obecnie popularnego typu fastbacka, dwubryłowego samochodu o zamkniętym nadwoziu, z nieruchomym tylnym oknem, pod którym znajduje się pokrywa bagażnika lub silnika. Pokrywa silnika wraz z tylną szybą opada pod łagodnym kątem w stronę tylnych świateł.

Arteon w podstawowej cenie 34 800 euro pojawi się w niemieckich salonach w lipcu i według założeń producenta, ma przyciągnąć klientowi, którzy lubią takie auta jak BMW serii 4 Gran Coupé czy Mercedes-Benz CLS coupé, ale znacznie tańsze.

Nowe auto z seryjnym aktywnym tempomatem, ulepszonymi funkcjami układu hamowania i kierowniczego przypomina wyglądem luksusowego Audi A5 Sportback, z większym rozstępem osi, wydłużoną pokrywą silnika i obniżoną linią dachu.

– Takie samochody jak ten były dotąd domeną producentów segmentu premium. Arteonem staramy się zyskać przyczółek w tym biznesie – powiedział na premierze dziennikarzom szef marki, Herbert Diess.

Volkswagen nie po raz pierwszy chce wejść na wyższy segment. W 2002 r. wypuścił limuzynę Phaeton dla prezesów firm, ale nigdy nie osiagnął zakładanego poziomu sprzedaży 20 tys. sztuk rocznie i w marcu zaprzestał jego produkcji.

Diess poinformował teraz, że VW chce sprzedawać do 40 tys. Arteonów rocznie na świecie, niemal tyle samo co poprzedniego modelu CC, który zszedł z produkcji w październiku.

Volkswagen potrzebuje modelu o większej marży zysku na sfinansowanie strategicznego przestawienia się na pojazdy elektryczne i autonomiczne, gdy ma do zapłacenia 25 mld dolarów za Dieselgate.

Arteon jest najnowszym przykładem zmiany produkcji po Dieselgate dla zwiększenia rentowności głównej marki grupy. Auto będzie powstawać w Emden w Niemczech. W lipcu VW pokaże nową wersję Polo, we wrześniu Touarega, po premierze w 2016 r. zmienionego SUV Tiguan.

Firma badania rynku IHS Markit uważa, ze gama nowych modeli szybko przekroczy zakładany poziom sprzedaży. Jej zdaniem, dostawy Arteonów na głównych rynkach w Europie, Chinach i Ameryce Płn. wyniosą w 2018 r. 39 265 sztuk, a do 2025 r. wzrosną do 81 172. Na Chiny przypadnie niemal połowa sprzedaży.

Dla porównania, IHS zakłada spadek do 2025 r. sprzedaży BMW serii 4 Gran Coupé o 16 proc. do 40 562 i wzrost Mercedesa-Benza CLS coupé o 10 proc. do 23 856.

Grupa znana z praktycznych limuzyn, hatchbacków i pojazdów sportowo-użytkowych pokazała teraz Arteona, mało obecnie popularnego typu fastbacka, dwubryłowego samochodu o zamkniętym nadwoziu, z nieruchomym tylnym oknem, pod którym znajduje się pokrywa bagażnika lub silnika. Pokrywa silnika wraz z tylną szybą opada pod łagodnym kątem w stronę tylnych świateł.

Arteon w podstawowej cenie 34 800 euro pojawi się w niemieckich salonach w lipcu i według założeń producenta, ma przyciągnąć klientowi, którzy lubią takie auta jak BMW serii 4 Gran Coupé czy Mercedes-Benz CLS coupé, ale znacznie tańsze.

Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata