VW celuje Arteonem w wyższy segment

Volkswagen znany na rynku pojazdów masowych szuka znowu wejścia do wyższego segmentu nowym modelem pokazanym po zaprzestaniu Phaetona, który nie chwycił na rynku.

Publikacja: 01.06.2017 16:49

Volkswagen

Volkswagen

Foto: materiały prasowe

Grupa znana z praktycznych limuzyn, hatchbacków i pojazdów sportowo-użytkowych pokazała teraz Arteona, mało obecnie popularnego typu fastbacka, dwubryłowego samochodu o zamkniętym nadwoziu, z nieruchomym tylnym oknem, pod którym znajduje się pokrywa bagażnika lub silnika. Pokrywa silnika wraz z tylną szybą opada pod łagodnym kątem w stronę tylnych świateł.

Arteon w podstawowej cenie 34 800 euro pojawi się w niemieckich salonach w lipcu i według założeń producenta, ma przyciągnąć klientowi, którzy lubią takie auta jak BMW serii 4 Gran Coupé czy Mercedes-Benz CLS coupé, ale znacznie tańsze.

Nowe auto z seryjnym aktywnym tempomatem, ulepszonymi funkcjami układu hamowania i kierowniczego przypomina wyglądem luksusowego Audi A5 Sportback, z większym rozstępem osi, wydłużoną pokrywą silnika i obniżoną linią dachu.

– Takie samochody jak ten były dotąd domeną producentów segmentu premium. Arteonem staramy się zyskać przyczółek w tym biznesie – powiedział na premierze dziennikarzom szef marki, Herbert Diess.

Volkswagen nie po raz pierwszy chce wejść na wyższy segment. W 2002 r. wypuścił limuzynę Phaeton dla prezesów firm, ale nigdy nie osiagnął zakładanego poziomu sprzedaży 20 tys. sztuk rocznie i w marcu zaprzestał jego produkcji.

Diess poinformował teraz, że VW chce sprzedawać do 40 tys. Arteonów rocznie na świecie, niemal tyle samo co poprzedniego modelu CC, który zszedł z produkcji w październiku.

Volkswagen potrzebuje modelu o większej marży zysku na sfinansowanie strategicznego przestawienia się na pojazdy elektryczne i autonomiczne, gdy ma do zapłacenia 25 mld dolarów za Dieselgate.

Arteon jest najnowszym przykładem zmiany produkcji po Dieselgate dla zwiększenia rentowności głównej marki grupy. Auto będzie powstawać w Emden w Niemczech. W lipcu VW pokaże nową wersję Polo, we wrześniu Touarega, po premierze w 2016 r. zmienionego SUV Tiguan.

Firma badania rynku IHS Markit uważa, ze gama nowych modeli szybko przekroczy zakładany poziom sprzedaży. Jej zdaniem, dostawy Arteonów na głównych rynkach w Europie, Chinach i Ameryce Płn. wyniosą w 2018 r. 39 265 sztuk, a do 2025 r. wzrosną do 81 172. Na Chiny przypadnie niemal połowa sprzedaży.

Dla porównania, IHS zakłada spadek do 2025 r. sprzedaży BMW serii 4 Gran Coupé o 16 proc. do 40 562 i wzrost Mercedesa-Benza CLS coupé o 10 proc. do 23 856.

Grupa znana z praktycznych limuzyn, hatchbacków i pojazdów sportowo-użytkowych pokazała teraz Arteona, mało obecnie popularnego typu fastbacka, dwubryłowego samochodu o zamkniętym nadwoziu, z nieruchomym tylnym oknem, pod którym znajduje się pokrywa bagażnika lub silnika. Pokrywa silnika wraz z tylną szybą opada pod łagodnym kątem w stronę tylnych świateł.

Arteon w podstawowej cenie 34 800 euro pojawi się w niemieckich salonach w lipcu i według założeń producenta, ma przyciągnąć klientowi, którzy lubią takie auta jak BMW serii 4 Gran Coupé czy Mercedes-Benz CLS coupé, ale znacznie tańsze.

Premiery
Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same
Premiery
Luksusowa chińska marka debiutuje na polskim rynku. Atak na segment premium
Premiery
Nadzieja Mercedesa na lepsze jutro. Nowy CLA ma przyciągnąć młodych klientów
Premiery
Nowy model Kii w dwóch wersjach nadwozia. Zasięg ponad 600 km
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Premiery
Auto dostawcze może mieć ciekawy wygląd. Kia zmienia zasady gry
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń