Materiał powstał we współpracy z marką Seat

Arona to najmniejszy i najnowszy model, który dopiero co został odświeżony. Swoje początki miejski SUV ma w 2017 roku, a teraz otrzymał obszerną modernizację. Nowa Arona zbudowana jest na platformie Volkswagena MQB-A0, którą dzieli np. z Seatem Ibiza. Nową Aronę rozpoznacie np. po zmodernizowanym przodzie, który we wszystkich liniach wyposażenia otrzymał nową osłonę chłodnicy, zmienione zderzaki.

Światła nie zmieniły swojego kształtu, ale w bogatszych wersjach wyposażenia pracują w technologii LED. Zupełnie nowy przód, z dodatkowymi okrągłymi halogenami zabudowanymi w zderzaku dostępny jest tylko w jednej wersji wyposażenia Full LED. Poza nią Aronę można wybrać jako Reference (73 900 zł), Style (81 100 zł), Xperience (92 600 zł) oraz topową FR (94 200 zł). Najmniejszy SUV w gamie Seata otrzymał trzy nowe wzory felg (17 i 18-cali), a także nowe kolory nadwozia. Od wersji Style karoseria może być dwukolorowa z innym odcieniem dachu. Z tyłu znalazła się - tak jak w innych modelach marki - nazwa modelu pisana kursywą.

Seat Arona

Seat Arona

materiały prasowe

Wewnątrz innowacje są w stu procentach identyczne z tymi jakie pojawiły się w Ibizie. Deska rozdzielcza ma nową, miękką w dotyku powierzchnię i nieco zmieniony kształt. Pojawiły się też nowe materiały na fotelach, zmienione oświetlenie wnętrza, które po raz pierwszy pojawiło się również z tyłu. Bagażnik z podwójną podłogą mieści 400 litrów, a po rozłożeniu oparcia tylnej kanapy zmieści się tu 1280 litrów. Centralny ekran dotykowy, powiększony do 8,25 (w wersji standardowej) lub opcjonalnie do 9,2 cala, nadaje wnętrzu Arony bardziej nowoczesny wygląd zwłaszcza w połączeniu z cyfrowym wyświetlaczem wskaźników o przekątnej 10,25 cala. System informacyjno-rozrywkowy łączy się bezprzewodowo z Apple Car Play lub Android Auto. Dostępna jest również aplikacja na smartfona, która łączy nas z samochodem. Ulepszona została również komunikacja głosowa, która reaguje na polecenie „Hola Hola". Powiększył się również zakres elektronicznych systemów wspomagania. Już od bazowej wersji dostępny jest pakiet wspomagania jazdy z systemem kontroli odstępu Front Assist, funkcją awaryjnego hamowania, funkcją ochrony pieszych i rowerzystów, asystent pasa ruchu Lane Assist, asystent podjazdu (Hill Hold Control).

Seat Arona wyposażona jest wyłącznie w benzynowe silniki i napęd na przednie koła. Podstawową jednostką napędową jest jednolitrowy silnik o mocy 95 KM, który można łączyć z każdą wersją wyposażenia poza FR. Nieco mocniejszym napędem jest silnik TSI o pojemności 1,0 litra i mocy 110 KM, który można łączyć z manualną i automatyczną. Topowa odmiana w wersji FR ma 1,5 litra pojemności i 150 KM mocy połączona z 7 biegową skrzynią DSG. To pozwala przyspieszyć do 100 km/h 8,2 sekundy i rozpędzić się do 210 km/h. Modernizacja Arony zdecydowanie nadaje świeżości najmniejszemu SUV-owi w gamie Seata. Co prawda oferta silników pozostała bez zmian, ale nowości pojawiły się we wnętrzu jak i pod względem bezpieczeństwa czynnego.

Seat Ateca

Seat Ateca

materiały prasowe

Ateca, drugi co do wielkości SUV marki to bestseller Seata. Ten model pojawił się na rynku w 2016 roku i był pierwszym SUV-em w ofercie marki. W trzecim kwartale 2020 r. Ateca otrzymała lifting nie tylko z zewnątrz, ale również technologiczny. Seat Ateca od czasów wprowadzenia na rynek sprzedał się w ponad 300 000 egzemplarzach. Zewnętrznie nowy model jest rozpoznawalny po nowym przodzie, w którym znajdują się płaskie reflektory i zmieniony grill. Minimalnie zwiększyła się również długość karoserii (o 18 milimetrów) w porównaniu do poprzedniego modelu. Maska, która teraz opada bardziej stromo jest zupełnie nowa. Z boku zmieniły się wyłącznie listwy progowe. Pojawiły się dynamiczne kierunkowskazy, reflektory Full LED, a nazwa modelu na tylnej klapie jest w kursywie. Klienci mogą wybierać spośród dziesięciu kolorów nadwozia.

Ateca dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia. Bazowa nosi nazwę Reference i startuje z ceną 92 100 zł. Poza tym pakietem dostępne są Style (od 114 400 zł), Xperience (od 128 500 zł) i FR, który wyceniony jest na tą samą kwotę 128 500 zł. We wnętrzu zabudowano system MIB3 (modułowy zestaw informacyjno-rozrywkowy trzeciej generacji) wraz z kartą eSIM. Oznacza to, że ten model Sata jest zawsze online i może np. przetwarzać informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.

Seat Ateca

Seat Ateca

materiały prasowe

Wyświetlacz o przekątnej 8,25 cala w konsoli środkowej jest na wyposażeniu seryjnym, a większy system (przekątna ekranu 9,2 cala) jest płatną opcją. Zadbano też o bezpieczeństwo. Seryjne od bazowego pakietu wyposażenia montowany jest m.in. system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych, system rozpoznawania zmęczenia, asystent podjazdu (Hill Hold Control), system powiadamiania ratunkowego eCall, system Pre-Crash Assist (przewiduje zbliżającą się kolizję, przygotowuje się do zderzenia, napinając pasy bezpieczeństwa i zamykając okna).

W tym modelu do wyboru stoją nie tylko silniki benzynowe, ale i diesle, a właściwie jeden diesel o pojemności 2,0 litra i mocy 150 KM. Benzynowe portfolio rozpoczyna się od trzycylindrowego silnika o pojemności 1,0 litra i mocy 110 KM. Jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM ma już cztery cylindry. Najmocniejszą odmianą jest model z 2,0 litrowym silnikiem o mocy 190 KM. Ateca może mieć napęd zarówno na przednie jak i na wszystkie koła. Napęd AWD nie jest dostępny dla wersji silnikowych o mocy 110 KM i 150 KM. Topowa wersja Atecki (190 KM) występuje wyłącznie z napędem 4Drive.

Seat Tarraco

Seat Tarraco

materiały prasowe

Największym SUV-em Seata jest model Tarraco, którego produkcja ruszyła w październiku 2018 roku, a pierwsze egzemplarze trafiły do polskich salonów na początku 2019 roku. Model powstał na przedłużonej platformie VW Tiguana Allspace. To duży samochód, który ma 4,70 metra długości. To jedyny SUV Seata, który jest dostępny z napędem hybrydowym plug-in oraz w wersji 7-osobowej. Rodzinny model już na pierwszy rzut oka posiada DNA Seata, jest dynamicznie i nowocześnie wystylizowany.

Tarraco z silnikiem hybrydowy typu plug-in pojawiło się w sprzedaży w 2020 roku. Ta wersja na prądzie może przejechać 50 km. Pod maską znajdziemy 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM, który jest połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM. W sumie taki zestaw zapewnia 245 KM i 400 Nm maksymalnego momentu. Jako magazyn energii Tarraco wykorzystuje akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, który powinien zapewnić zasięg elektryczny 50 kilometrów. Kto wykorzysta całkowity potencjał układu napędowego, przyspieszy do 100 km/h w czasie 7,4 sekundy i rozpędzi się do 217 km/h. PHEV dostępny jest wyłącznie z poziomami wyposażenia Xcellence i FR od ceny 192 000 zł. SUV Seata ma zdecydowanie największe portfolio jednostek napędowych. Klienci mogą wybierać pomiędzy silnikami diesla (150 i 200 KM) oraz benzynowymi (150, 190, 245 KM). Napęd na cztery koła zarezerwowany jest dla mocniejszych diesli i silników spalinowych (od 200 i 190 KM). Co ciekawe topowy PHEV o mocy 245 KM musi zadowolić się wyłącznie napędzaną przednią osią. Tarraco dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Style (od 131 900 zł), Xcellence (153 800 zł) i FR (od 187 500 zł).

Bagażnik ma aż 760 litrów pojemności. Po rozłożeniu tylnych foteli powierzchnia powiększa się do ogromnych 1920 litrów.

Seat Tarraco

Seat Tarraco

materiały prasowe

W wersji hybrydowej powierzchnia załadunkowa zmniejsza się do 610 litrów (1770 litrów). Co ciekawe, model 7-osobowy ma tak samo duży bagażnik jak klasyczne wersje mieszczące 5-pasażerów. To duży samochód dlatego na liście opcji można znaleźć asystenta parkowania z system kamer 360 z widokiem z góry. 9,2-calowy ekran ma technologię Full Link dzięki której można uzyskać bezpośredni dostęp do aplikacji w smartfonie za pośrednictwem ekranu dotykowego poprzez Apple CarPlay lub Android Auto. Jest tu jeszcze więcej udogodnień. Można mieć np. podgrzewane fotele z przodu i z tyłu, 3-strefową klimatyzację, elektrycznie i bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika czy bezprzewodową ładowarkę do telefonu. Tarraco dysponuje również profile jazdy - Comfort, Eco, Sport i Individual dla napędu przedniego, oraz dodatkowo Off-Road i Snow dla wersji z napędem 4Drive.

Materiał powstał we współpracy z marką Seat