Zmodernizowane BMW serii 6 GT zniknie z kilku rynków

Niecałe trzy lata po starcie BMW serii 6 GT otrzymuje pierwszą modernizację. Przy tej okazji BMW nie będzie więcej oferować tego modelu na kilku rynkach.

Publikacja: 11.06.2020 18:34

BMW 6 GT

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

BMW 6 GT to model, który w 2017 roku zastąpił serię 5 GT. Pierwsza i druga generacja GT była i jest dziwną odmianą limuzyny serii 5, która ma przypominać coupe, ale i zapewnić większą użytkowość. W sumie nie wiadomo po co bo przecież „beemka” ma serię 5 w nadwoziu kombi. BMW 6 GT otrzymało niewielką modernizację, która powinna pojawić się w salonach bawarskiej marki już w lipcu.

Czytaj więcej

Nowe BMW serii 5: Więcej hybryd plug-in, poprawiona elektronika
""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

Przeprojektowano przód – nieznacznie powiększone nerki wlotu powietrza, zupełnie nowe są diodowe reflektory wykorzystujące technologię adaptacyjnego doświetlania zakrętów i inteligentnych świateł drogowych. Z tyłu pojawiły się nowe końcówki układu wydechowego oraz przeprojektowane zderzaki. We wnętrzu zaktualizowano system multimedialny iDrive7 z 12,3-calowym wyświetlaczem, a do wykończenia zostały użyte nowe materiały. System audio-nawigacyjnego obejmuje teraz funkcję osobistego asystenta. Systemy asystujące oferują bardziej zautomatyzowane funkcje jazdy. W przyszłości oprogramowanie GT może być również aktualizowane online.

""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

Tak jak wcześniej seria 6 koncentruje się na mocniejszych cztero- i sześciocylindrowych silnikach. W ofercie są dwie jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne, które teraz wykorzystują technologię miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną. Podstawowym napędem pozostaje 2,0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 258 KM. Dostępny jest również sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,0 litra i mocy 333 KM, którą można łączyć z napędem na wszystkie koła. Oferta silników wysokoprężnych zaczyna się od czterocylindrowego silnika o pojemności 2,0 litrów i mocy 190 KM oraz dwóch silników sześciocylindrowych o pojemności 3,0 litrów i mocy 286 KM oraz 340 KM. Ten ostatni zawsze występuje s napędem na wszystkie cztery koła. W przeciwieństwie do sedana i kombi serii 5, BMW 6 GT nadal nie oferuje napędu hybrydowego typu plug-in.

""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

BMW zdecydowało się wycofać ten model z rynku w Wielkiej Brytanii i Australii. Ceny po modernizacji póki co jeszcze nie są znane. Obecnie najtańsza odmiana benzynowa kosztuje 270 000 zł, a diesel 260 400 zł.

Czytaj więcej

Pożegnanie z Europą obecnie najlepszego sportowego BMW
""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

""

BMW 6 GT

Foto: moto.rp.pl

BMW 6 GT to model, który w 2017 roku zastąpił serię 5 GT. Pierwsza i druga generacja GT była i jest dziwną odmianą limuzyny serii 5, która ma przypominać coupe, ale i zapewnić większą użytkowość. W sumie nie wiadomo po co bo przecież „beemka” ma serię 5 w nadwoziu kombi. BMW 6 GT otrzymało niewielką modernizację, która powinna pojawić się w salonach bawarskiej marki już w lipcu.

Przeprojektowano przód – nieznacznie powiększone nerki wlotu powietrza, zupełnie nowe są diodowe reflektory wykorzystujące technologię adaptacyjnego doświetlania zakrętów i inteligentnych świateł drogowych. Z tyłu pojawiły się nowe końcówki układu wydechowego oraz przeprojektowane zderzaki. We wnętrzu zaktualizowano system multimedialny iDrive7 z 12,3-calowym wyświetlaczem, a do wykończenia zostały użyte nowe materiały. System audio-nawigacyjnego obejmuje teraz funkcję osobistego asystenta. Systemy asystujące oferują bardziej zautomatyzowane funkcje jazdy. W przyszłości oprogramowanie GT może być również aktualizowane online.

Po Drodze
Salon samochodowy wraca do łask. Ten w Brukseli warto było odwiedzić
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Po Drodze
Ten crossover to hit sprzedaży. Już milion klientów kupiło go w Europie
Po Drodze
Kto zbudował pierwszy na świecie samochód koncepcyjny?
Po Drodze
W Warszawie pojawiło się unikatowe Pagani. Dwa lata temu pisał o nim cały świat
Po Drodze
Ford Mustang GTD: Najszybszy amerykański samochód na Nürburgringu