Jedną z najważniejszych innowacji jest rozszerzenie oferty modeli hybryd plug-in. Czterocylindrowa wersja 530e znana z poprzednika jest teraz dostępna również z nadwoziem kombi (Touring). Moc silnika nieznacznie wzrosła (292 KM), a opcjonalnie można ją teraz połączyć z napędem na wszystkie koła. 530e rozpędza się do „setki” w 5,9 sekundy i umożliwia elektryczny zasięg do 67 km w wersji napędzanej na jedną oś. Całkowicie nowa, ale dostępna tylko dla limuzyny jest sześciocylindrowa hybryda plug-in 545e o mocy 394 KM i z napędem na wszystkie koła (0-100 km/h w 4,7 s, zasięg w trybie elektrycznym 57 km). Pozostałe silniki (od 184 KM) zostały również zelektryfikowane. Każda wersja otrzyma co najmniej układ mild hybrid, wykorzystujący instalację 48V i nieduży silnik elektryczny o mocy 11 KM, który zastępuje rozrusznik. Jedynie benzynowy V8 w topowym modelu M550i (530 KM) nadal radzi sobie bez elektrycznego wsparcia.
Nowe BMW serii 5
Nowe BMW serii 5
Zmodernizowaną „piątkę” można rozpoznać przede wszystkim poi nowym kształcie reflektorów, które teraz mają ustawione diody LED świateł do jazdy dziennej w kształcie litery L. Ponadto nieznacznie zmodyfikowano tył nadwozia dodając trapezoidalne końcówki wydechu. Pojawią się też nowe wzory felg. We wnętrzu znalazły się nowe materiały, a także zmieniona automatyczna klimatyzacja i większe wyświetlacze (12,3 cala).
CZYTAJ TAKŻE: BMW wycofuje z oferty najmocniejszego diesla i silnik V12