GMC po raz pierwszy oficjalnie wspomniał o elektrycznym Hummerze w klipie reklamowym podczas ostatniego Super Bowl, 2 lutego 2020 roku. Hummer EV będzie oparty na nowej platformie GM BEV3, która przystosowana jest do baterii o pojemności od 50 do 200 kWh. Maksymalny zasięg ma wynosić niecałe 650 km. W pickupie mają się znaleźć trzy silniki elektryczne. Dwa będą działać na tylne koła, trzeci napędzać będzie przednią oś. Łączna moc wyjściowa systemu to aż 680 kW (924 KM). Tylne silniki mają mieć po 250 kW każdy, a przedni 180 kW. Podczas uruchamiania nowej platformy General Motors ujawnił, że modele z największą mocą silników mogą przyspieszyć od 0 do 100 mil/h (96 km/h) w trzy sekundy.
Szykuje się elektryczna bestia o mocy niecałych 1000 KM, momentem obrotowym rzędu 15 000 Nm będąca w stanie przyspieszyć do prawie 100 km/h w czasie trzech sekundy. GMC Hummer EV zapowiada nowy model jako „cichą rewolucję”, a także ogłasza „niesamowite” cechy modelu na drodze i w terenie. Według amerykańskich mediów Hummer EV będzie oferowany tylko w przez krótki okres czasu. General Motor inwestuje około 2 miliardów euro w fabrykę Hamtramck i przekształca ją na produkcję pojazdów elektrycznych. Oprócz pickupów i Hummera na prąd z linii montażowej zjeżdżać będzie również autonomiczna taksówka Cruise Origin. Program e-mobilności przyjęty pod nazwą BT1 ma również na celu wyprodukowanie SUV-a Cadillaca z napędem elektrycznym, która ma pojawić się do 2023 r.
CZYTAJ TAKŻE: Cadillac CT5: Porządki w luksusowej marce General Motors