Koniec najmocniejszej wersji Forda Focusa

Wszystko wskazuje na to, że nie powstanie nowa generacja Forda Focusa RS. Problemem są przepisy dotyczące emisji spalin w Europie oraz program redukcji kosztów w firmie.

Publikacja: 23.04.2020 12:35

Koniec najmocniejszej wersji Forda Focusa

Foto: moto.rp.pl

Plotki dotyczące Forda Focusa RS są rozsiewane już od dłuższego czasu. Według kilku niezależnych od siebie źródeł, również tych wewnętrznych w Fordzie, kolejna generacja hot-hatcha (Focus RS Mk4) w ogóle nie powstanie. Wszystko przez nowe normy emisji spalin. Zakładają one, iż średnia emisja z floty pojazdów nie może przekraczać 95 g CO2/km. To przekłada się też na zużycie paliwa, które średnio nie powinno przekraczać 4,1 litra / 100 km (57,3 mpg) benzyny i 3,6 litra / 100 km (65,3 mpg) oleju napędowego – zgodnie wytycznymi Komisji Europejskiej. Chodziły też pogłoski, że nowy Focus RS może stać się hybrydą i otrzymać elektryczny silnik napędzający tylną oś. Łączna moc zestawu przekraczała by wtedy 400 KM. Jednak ze względu na koszty raczej do takiego rozwiązania raczej nie dojdzie.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Ford Mustang 2020: Kupuj póki jest

""

Pierwsza generacja Forda Focusa RS z 2002 roku.

moto.rp.pl

Pierwszy Ford Focus RS pojawił się na rynku w 2002 roku. Wyposażony był w 2-litrowy silnik o mocy 215 KM. Powstało tylko 4501 egzemplarzy, a produkcja trwała przez rok do listopada 2003 roku. Wraz z liftingiem Focusa nowej odmiany doczekała się również wersja RS. Tym razem pod jego maskę trafił 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik generujący 305 KM. Wisienką na torcie była odmiana RS500, która ujrzała światło dzienne w 2010 roku. Była to limitowana seria, ograniczona do 500 egzemplarzy i dysponowała mocą 350 KM.

""

Druga generacja Forda Focusa RS z 2009 roku.

moto.rp.pl

W 2015 roku na rynek weszła trzecia generacja modelu RS. Tym razem do jego napędu wykorzystano 2,3-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 350 KM. Był to pierszy Focus RS wyposażony w napęd 4×4 Ford Performance All-Wheel-Drive. Co dalej z najmocniejszą odmianą Forda? Być może nie nastąpi koniec dla kolejnego fajnego usportowionego samochodu i jednego z najlepszych szybkich aut kompaktowych. Jednak póki co nikt nie wie jak miałby wyglądać Focus RS IV i czy w ogóle powstanie.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwszy kontakt | Ford Puma: Coś więcej niż Fiesta

""

Limitowany Ford Focus RS500 z 2011 roku.

moto.rp.pl

""

Póki co ostatnia generacja Forda Focusa RS z 2016 roku.

moto.rp.pl

Plotki dotyczące Forda Focusa RS są rozsiewane już od dłuższego czasu. Według kilku niezależnych od siebie źródeł, również tych wewnętrznych w Fordzie, kolejna generacja hot-hatcha (Focus RS Mk4) w ogóle nie powstanie. Wszystko przez nowe normy emisji spalin. Zakładają one, iż średnia emisja z floty pojazdów nie może przekraczać 95 g CO2/km. To przekłada się też na zużycie paliwa, które średnio nie powinno przekraczać 4,1 litra / 100 km (57,3 mpg) benzyny i 3,6 litra / 100 km (65,3 mpg) oleju napędowego – zgodnie wytycznymi Komisji Europejskiej. Chodziły też pogłoski, że nowy Focus RS może stać się hybrydą i otrzymać elektryczny silnik napędzający tylną oś. Łączna moc zestawu przekraczała by wtedy 400 KM. Jednak ze względu na koszty raczej do takiego rozwiązania raczej nie dojdzie.

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…