Koniec najmocniejszej wersji Forda Focusa

Wszystko wskazuje na to, że nie powstanie nowa generacja Forda Focusa RS. Problemem są przepisy dotyczące emisji spalin w Europie oraz program redukcji kosztów w firmie.

Publikacja: 23.04.2020 12:35

Koniec najmocniejszej wersji Forda Focusa

Foto: moto.rp.pl

Plotki dotyczące Forda Focusa RS są rozsiewane już od dłuższego czasu. Według kilku niezależnych od siebie źródeł, również tych wewnętrznych w Fordzie, kolejna generacja hot-hatcha (Focus RS Mk4) w ogóle nie powstanie. Wszystko przez nowe normy emisji spalin. Zakładają one, iż średnia emisja z floty pojazdów nie może przekraczać 95 g CO2/km. To przekłada się też na zużycie paliwa, które średnio nie powinno przekraczać 4,1 litra / 100 km (57,3 mpg) benzyny i 3,6 litra / 100 km (65,3 mpg) oleju napędowego – zgodnie wytycznymi Komisji Europejskiej. Chodziły też pogłoski, że nowy Focus RS może stać się hybrydą i otrzymać elektryczny silnik napędzający tylną oś. Łączna moc zestawu przekraczała by wtedy 400 KM. Jednak ze względu na koszty raczej do takiego rozwiązania raczej nie dojdzie.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Ford Mustang 2020: Kupuj póki jest

""

Pierwsza generacja Forda Focusa RS z 2002 roku.

moto.rp.pl

Pierwszy Ford Focus RS pojawił się na rynku w 2002 roku. Wyposażony był w 2-litrowy silnik o mocy 215 KM. Powstało tylko 4501 egzemplarzy, a produkcja trwała przez rok do listopada 2003 roku. Wraz z liftingiem Focusa nowej odmiany doczekała się również wersja RS. Tym razem pod jego maskę trafił 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik generujący 305 KM. Wisienką na torcie była odmiana RS500, która ujrzała światło dzienne w 2010 roku. Była to limitowana seria, ograniczona do 500 egzemplarzy i dysponowała mocą 350 KM.

""

Druga generacja Forda Focusa RS z 2009 roku.

moto.rp.pl

W 2015 roku na rynek weszła trzecia generacja modelu RS. Tym razem do jego napędu wykorzystano 2,3-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 350 KM. Był to pierszy Focus RS wyposażony w napęd 4×4 Ford Performance All-Wheel-Drive. Co dalej z najmocniejszą odmianą Forda? Być może nie nastąpi koniec dla kolejnego fajnego usportowionego samochodu i jednego z najlepszych szybkich aut kompaktowych. Jednak póki co nikt nie wie jak miałby wyglądać Focus RS IV i czy w ogóle powstanie.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwszy kontakt | Ford Puma: Coś więcej niż Fiesta

""

Limitowany Ford Focus RS500 z 2011 roku.

moto.rp.pl

""

Póki co ostatnia generacja Forda Focusa RS z 2016 roku.

moto.rp.pl

Plotki dotyczące Forda Focusa RS są rozsiewane już od dłuższego czasu. Według kilku niezależnych od siebie źródeł, również tych wewnętrznych w Fordzie, kolejna generacja hot-hatcha (Focus RS Mk4) w ogóle nie powstanie. Wszystko przez nowe normy emisji spalin. Zakładają one, iż średnia emisja z floty pojazdów nie może przekraczać 95 g CO2/km. To przekłada się też na zużycie paliwa, które średnio nie powinno przekraczać 4,1 litra / 100 km (57,3 mpg) benzyny i 3,6 litra / 100 km (65,3 mpg) oleju napędowego – zgodnie wytycznymi Komisji Europejskiej. Chodziły też pogłoski, że nowy Focus RS może stać się hybrydą i otrzymać elektryczny silnik napędzający tylną oś. Łączna moc zestawu przekraczała by wtedy 400 KM. Jednak ze względu na koszty raczej do takiego rozwiązania raczej nie dojdzie.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
BMW X1. Pokaz możliwości w klasie kompaktowych SUV-ów.
Parking
BMW i7. Krok w przyszłość.
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech