Nowy Lexus NX: Po raz pierwszy z hybrydą plug-in

Nowy Lexus NX jest pierwszym modelem marki dostępnym również z napędem hybrydowym typu plug-in. To kolejny krok w kierunku elektromobilności.

Publikacja: 15.06.2021 21:44

Nowy Lexus NX: Po raz pierwszy z hybrydą plug-in

Foto: moto.rp.pl

Lexus przedstawia drugą generację modelu NX wprowadzonego na rynek w 2015 roku. Częściowo oparty na Toyocie RAV4 SUV ma mieć 95 procent przeprojektowanych części w porównaniu z poprzednikiem. NX urósł – na długość i szerokość o 20 mm, wysokość o 5 mm, a rozstaw osi o 30 mm. Osłona chłodnicy również powiększyła się w porównaniu do swojego poprzednika. Dolna pokrywa silnika ma wcięcia podobne do tych, które można znaleźć na piłeczkach golfowych. Te w piłkach golfowych zmniejszają o połowę opór powietrza, również te w Lexusie mają pomóc w zmniejszeniu oporów powietrza.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus LZ-F: Wizja na najbliższą przyszłość

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

We wnętrzu Lexus wyposażył NX w 9,8-calowy wyświetlacz, który opcjonalnie można zamienić na 14-calowy. Procesor odpowiedzialny za przetwarzanie danych ma działać 3,6 razy szybciej niż w poprzedniku. System informacyjno-rozrywkowy obsługuje Android Auto i Apple Carplay. Niektóre funkcje nowej platformy multimedialnej mają teraz dostęp do usług w chmurze (np. nawigacja). No i nareszcie zniknął krytykowany od dawna gładzik, którym obsługiwało się system multimedialny. Elektryczna obsługa tylnej klapy teraz jest cichsza, a inżynierowie skrócili o połowę czas (teraz trwa to 4 sekundy) otwierania i zamykania.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Aby poprawić prowadzenie, Lexus po raz pierwszy wykorzystał kierowców wyścigowych do dopracowania podwozia, układu kierowniczego i hamulców. Do budowy nadwozia zastosowano lekkie komponenty w połączeniu z wysoką sztywnością uzyskaną dzięki rozpórkom i dodatkowym wzmocnieniom. To też ma przełożyć się na lepsze prowadzenie auta. Przednie błotniki i maska ​​są wykonane z aluminium.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

System asystujący Lexusa wykorzystuje w nowym NX trzecią generację technologii Safety System+. Technologia rozpoznaje teraz także motocykle, drzewa, słupy elektryczne i ściany. Podczas skręcania asystent skrzyżowania rozpoznaje nadjeżdżające pojazdy i przechodzących pieszych. Wykrywanie działa szybciej niż w poprzedniej generacji. Zaawansowana technologia powinna wykrywać o 36 procent więcej niebezpiecznych sytuacji niż wcześniej. Ponadto tempomatu adaptacyjny (ACC – Adaptive Cruise Control) powinien pracować bardziej harmonijnie i umożliwiać równomierną jazdę w zakrętach. Inny system czuwa podczas otwierania drzwi i współpracuje z asystentem martwego pola. Jeśli rowerzysta lub inny użytkownik drogi zbliża się od tyłu, drzwi pozostają zablokowane, a system generuje ostrzeżenie optyczne i dźwiękowe. Według Lexusa, system pomaga zapobiegać 95 procentom wypadków spowodowanych nieumyślnym otwarciem drzwi pojazdu.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowy topowy model z serii NX to pierwsza hybryda plug-in marki. 4-cyl. silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra jest sprzężony z silnikiem elektrycznym – moc systemu wynosi 306 KM. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 18,1 kWh. Zasięg SUV-a na napędzie elektrycznym powinien wynosić 63 km. Lexus określa zużycie paliwa w trybie WLTP na mniej niż 3 l/100 km. NX 350h ma bagażnik o pojemności 500 litrów, 21-litrowy schowek pod podłogą bagażnika i 55-litrowy zbiornik paliwa. NX 350h to nazwa hybrydowej wersji, która nie ma opcji zewnętrznego ładowania akumulatora. W porównaniu z poprzednim modelem moc wzrosła o 22 procent do 242 KM – sprint od 0 do 100 km/h trwa 7,7 sekundy, a emisja CO2 spadła o dziesięć procent. Za przeniesienie momentu napędowego w modelach hybrydowych odpowiada przekładnia bezstopniowa. Podczas gdy hybryda plug-in (NX 450h) ma zawsze napęd na wszystkie koła, to wersja 350h jest dostępna z również z napędem na przednią oś.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Lexus obiecuje, że nowy NX jest pod każdym względem lepszy od poprzednika. SUV trafi na rynek w czwartym kwartale 2021 r. Japończycy ogłoszą ceny na krótko przed wprowadzeniem auta do sprzedaży.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Lexus przedstawia drugą generację modelu NX wprowadzonego na rynek w 2015 roku. Częściowo oparty na Toyocie RAV4 SUV ma mieć 95 procent przeprojektowanych części w porównaniu z poprzednikiem. NX urósł – na długość i szerokość o 20 mm, wysokość o 5 mm, a rozstaw osi o 30 mm. Osłona chłodnicy również powiększyła się w porównaniu do swojego poprzednika. Dolna pokrywa silnika ma wcięcia podobne do tych, które można znaleźć na piłeczkach golfowych. Te w piłkach golfowych zmniejszają o połowę opór powietrza, również te w Lexusie mają pomóc w zmniejszeniu oporów powietrza.

Pozostało 84% artykułu
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Parking
BMW X1. Pokaz możliwości w klasie kompaktowych SUV-ów.
Parking
BMW i7. Krok w przyszłość.
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech