Lexus przedstawia drugą generację modelu NX wprowadzonego na rynek w 2015 roku. Częściowo oparty na Toyocie RAV4 SUV ma mieć 95 procent przeprojektowanych części w porównaniu z poprzednikiem. NX urósł – na długość i szerokość o 20 mm, wysokość o 5 mm, a rozstaw osi o 30 mm. Osłona chłodnicy również powiększyła się w porównaniu do swojego poprzednika. Dolna pokrywa silnika ma wcięcia podobne do tych, które można znaleźć na piłeczkach golfowych. Te w piłkach golfowych zmniejszają o połowę opór powietrza, również te w Lexusie mają pomóc w zmniejszeniu oporów powietrza.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus LZ-F: Wizja na najbliższą przyszłość

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

We wnętrzu Lexus wyposażył NX w 9,8-calowy wyświetlacz, który opcjonalnie można zamienić na 14-calowy. Procesor odpowiedzialny za przetwarzanie danych ma działać 3,6 razy szybciej niż w poprzedniku. System informacyjno-rozrywkowy obsługuje Android Auto i Apple Carplay. Niektóre funkcje nowej platformy multimedialnej mają teraz dostęp do usług w chmurze (np. nawigacja). No i nareszcie zniknął krytykowany od dawna gładzik, którym obsługiwało się system multimedialny. Elektryczna obsługa tylnej klapy teraz jest cichsza, a inżynierowie skrócili o połowę czas (teraz trwa to 4 sekundy) otwierania i zamykania.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Aby poprawić prowadzenie, Lexus po raz pierwszy wykorzystał kierowców wyścigowych do dopracowania podwozia, układu kierowniczego i hamulców. Do budowy nadwozia zastosowano lekkie komponenty w połączeniu z wysoką sztywnością uzyskaną dzięki rozpórkom i dodatkowym wzmocnieniom. To też ma przełożyć się na lepsze prowadzenie auta. Przednie błotniki i maska ​​są wykonane z aluminium.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

System asystujący Lexusa wykorzystuje w nowym NX trzecią generację technologii Safety System+. Technologia rozpoznaje teraz także motocykle, drzewa, słupy elektryczne i ściany. Podczas skręcania asystent skrzyżowania rozpoznaje nadjeżdżające pojazdy i przechodzących pieszych. Wykrywanie działa szybciej niż w poprzedniej generacji. Zaawansowana technologia powinna wykrywać o 36 procent więcej niebezpiecznych sytuacji niż wcześniej. Ponadto tempomatu adaptacyjny (ACC – Adaptive Cruise Control) powinien pracować bardziej harmonijnie i umożliwiać równomierną jazdę w zakrętach. Inny system czuwa podczas otwierania drzwi i współpracuje z asystentem martwego pola. Jeśli rowerzysta lub inny użytkownik drogi zbliża się od tyłu, drzwi pozostają zablokowane, a system generuje ostrzeżenie optyczne i dźwiękowe. Według Lexusa, system pomaga zapobiegać 95 procentom wypadków spowodowanych nieumyślnym otwarciem drzwi pojazdu.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowy topowy model z serii NX to pierwsza hybryda plug-in marki. 4-cyl. silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra jest sprzężony z silnikiem elektrycznym – moc systemu wynosi 306 KM. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 18,1 kWh. Zasięg SUV-a na napędzie elektrycznym powinien wynosić 63 km. Lexus określa zużycie paliwa w trybie WLTP na mniej niż 3 l/100 km. NX 350h ma bagażnik o pojemności 500 litrów, 21-litrowy schowek pod podłogą bagażnika i 55-litrowy zbiornik paliwa. NX 350h to nazwa hybrydowej wersji, która nie ma opcji zewnętrznego ładowania akumulatora. W porównaniu z poprzednim modelem moc wzrosła o 22 procent do 242 KM – sprint od 0 do 100 km/h trwa 7,7 sekundy, a emisja CO2 spadła o dziesięć procent. Za przeniesienie momentu napędowego w modelach hybrydowych odpowiada przekładnia bezstopniowa. Podczas gdy hybryda plug-in (NX 450h) ma zawsze napęd na wszystkie koła, to wersja 350h jest dostępna z również z napędem na przednią oś.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Lexus obiecuje, że nowy NX jest pod każdym względem lepszy od poprzednika. SUV trafi na rynek w czwartym kwartale 2021 r. Japończycy ogłoszą ceny na krótko przed wprowadzeniem auta do sprzedaży.

CZYTAJ TAKŻE: Zmodernizowany Lexus LS. Kosztuje więcej od niemieckiej konkurencji

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl