Tak wygląda zmodernizowana Skoda Kodiaq

Skoda poddała modernizacji swojego największego SUV-a. Kodiaq zyskał świeży wygląd, nową technologię multimedialną i nowy topowy model RS.

Publikacja: 14.04.2021 06:53

Tak wygląda zmodernizowana Skoda Kodiaq

Foto: moto.rp.pl

Kodiaq wytrzymał pięć lat bez zmian i modernizacji. Od premiery w 2016 roku Skoda, z wyjątkiem kilku aktualizacji technologicznych nie dotknęła Kodiaqa. To pierwsza modernizacja tego modelu, która pojawi się na rynku latem 2021 roku. Wizualnie nie przynosi dużych niespodzianek, ale za to we wnętrzu jest kilka nowości.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Thomas Schäfer, prezes Skoda Auto: Wyjdziemy z kryzysu z zyskiem

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Kodiaq był drugim, po Yeti SUV-em Skody. To on wyznaczył linię, którą później z powodzeniem kontynuowało mniejsze rodzeństwo – Kamiq i Karoq. Przez ostatnie pięć lat Skoda Kodiaq została wyprodukowana w ponad 600 000 egzemplarzach. Poza fabryką w czeskich Kvasinach ten model jest również produkowany w Indiach, Rosji i Chinach.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Co się zmieniło? Skorygowano kształt przednich świateł i całego przodu. Kodiaq wygląda teraz jakby masywniej. Teraz w SUV-ie Skody można dokupić zaawansowane technicznie matrycowe reflektory, które umożliwiają w nocy ciągłą jazdę ze światłami drogowymi. Nadjeżdżający pojazd jest automatycznie wygaszany przez przyciemnienie poszczególnych segmentów. Klasyczne reflektory LED – z przodu i z tyłu – są na wyposażeniu seryjnym we wszystkich modelach Kodiaqa. Tył karoserii również nieco zmienił swoją prezencję. Trochę inny zarys świateł, zderzaka i spoilera.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

We wnętrzu jest również kilka nowości. Po raz pierwszy dla tego modelu można zamówić ergonomiczne, komfortowe fotele z klimatyzacją i funkcją masażu. Rozszerzone zostało oświetlenie ambiente, kierownice mają nowe wzory. Za dodatkową opłatą nową Skodę Kodiaq można zamówić z wirtualnym kokpitem o przekątnej 10,25 cala. Przeprojektowano opcjonalny system dźwiękowy firmy Canton, który teraz ma dziesięć głośników, o dwa więcej niż wcześniej. System multimedialny ma wyświetlacz o wielkości 9,2 cala, a asystent językowy Laura ma lepiej rozumieć wypowiedziane zdania, integracja smartfonów Apple i Android za pośrednictwem Android Auto i Apple Carplay odbywa się bezprzewodowo.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zmiany również w topowym modelu RS. Zrezygnowano tu z silnika wysokoprężnego. W jego miejsce pojawił się nowy, benzynowy, który ma dwa litry pojemności i generuje 245 KM mocy (o pięć więcej niż poprzedni diesel). Jednocześnie silnik benzynowy sprawił, że nowy RS jest o ponad 60 kilogramów lżejszy. Skoda w nowym Kodiaqu pozostała bardzo konserwatywna w kwestii napędów – nie ma tu tak modnych ostatnio wersji zelektryfikowany. Gama silników obejmuje dwie jednostki wysokoprężne i trzy silniki benzynowe. Podstawowy TDI o mocy 150 KM jest dostępny zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Jego silniejszy brat o mocy 200 KM ma w standardzie napęd na wszystkie koła, oba modele są wyposażone w siedmiobiegową DSG. Wersje benzynowe rozpoczynają się od mocy 150 KM (1,5 l TSI), który jest dostępny tylko z napędem na przednie koła. Poza tym dostępne są dwa dwulitrowe TSI o mocy 190 i 245 KM ( to w nowym RS), podobnie jak silniki wysokoprężne tu też jest standardowo napęd na wszystkie koła i siedmiobiegowa skrzynia DSG.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Rewolucji nie ma, jest za to ewolucja. Czesi w swoim topowym SUV-ie nic nie popsuli, ale poprawili, dopieścili. Najwyraźniej po pięciu latach produkcji Kodiaq nic więcej nie potrzebuje. Sprzedaż modelu po liftingu rozpocznie się w lipcu 2021 r. Ceny mają pozostać zbliżone do wydania modelu sprzed modernizacji. Gama będzie obejmować m.in. wersje Sportline, Laurin & Klement oraz topową RS.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda Octavia jako super sportowe auto z centralnym silnikiem

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Kodiaq wytrzymał pięć lat bez zmian i modernizacji. Od premiery w 2016 roku Skoda, z wyjątkiem kilku aktualizacji technologicznych nie dotknęła Kodiaqa. To pierwsza modernizacja tego modelu, która pojawi się na rynku latem 2021 roku. Wizualnie nie przynosi dużych niespodzianek, ale za to we wnętrzu jest kilka nowości.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Thomas Schäfer, prezes Skoda Auto: Wyjdziemy z kryzysu z zyskiem

Pozostało 91% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy