Ceny nowej Dacii Logan. Już nie jest tanio

Grupa Renault opublikowała cennik nowej Dacii Logan. W porównaniu do poprzednika jest droższa, ale mimo to w standardzie nadal nie ma klimatyzacji. Jest natomiast instalacja LPG.

Publikacja: 13.04.2021 06:23

Ceny nowej Dacii Logan. Już nie jest tanio

Foto: moto.rp.pl

Dacia w ostatnim czasie przeszła metamorfozę. Modele stały się większe, atrakcyjniejsze, ale nadal pozostają konkurencyjne cenowo. I to mimo podwyżki o 20 tys. zł względem poprzednika. Za cenę 52 900 zł w standardzie otrzymujemy np. zderzaki w kolorze nadwozia, komputer pokładowy, centralny zamek czy 6-biegową manualną skrzynię biegów. Za dopłatą 1700 zł można mieć klimatyzację. Ponadto na liście opcji znalazł się też system multimedialny obsługujący Apple Car Play oraz Android Auto.

CZYTAJ TAKŻE: Dacia ogłosiła cenę najtańszego elektryka na rynku

""

Foto: moto.rp.pl

Rumuński producent wraz z nową generacją modelu, postanowił okroić gamę silnikową. W przypadku Dacii Logan pozostawiono w ofercie tylko jedną jednostkę napędową. Jest nią litrowy silnik benzynowy o mocy 100 KM z fabrycznie montowaną instalacją gazową LPG. Zbiornik gazu został umieszczony pod podłogą 528-litrowergo bagażnika. Oznacza to, że zabrakło miejsca na koło zapasowe.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Klienci do wyboru mają dwie wersje wyposażenia: Essential (52 900 zł) oraz Comfort (56 400 zł). Bogatsza oferuje m.in. kierownicę pokrytą czarną skórą ekologiczną z regulacją wysokości i głębokości, tapicerkę materiałową w kolorze czarnym, elektrycznie sterowane przednie szyby, system multimedialny Media Display z 8-calowym wyświetlaczem czy manualną klimatyzację. W opcji można zamówić m.in.: automatyczny hamulec ręczny czy system kontroli martwego pola, tyle szyby regulowane elektrycznie, pakiet nawigacji, kamerę cofania oraz szereg pakietów dodatkowych.

Ceny Dacii Logan
Logan 1.0 TCe Essential (100 KM + LPG) – od 52 900 zł
Logan 1.0 TCe Comfort (100 KM + LPG) – od 56 400 zł

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Dacia mimo podniesienia cen nadal jest atrakcyjna. Rumuński producent wiedział co robi, dodając do podstawowego silnika instalację LPG. Na rynku jest tylko dwóch potencjalnych konkurentów, którzy w podstawowej odmianie taką opcję oferują. Jest to Kia Rio, która w wariancie dwupaliowym (benzyna + LPG) ma moc 84 KM i została wyceniona od 56 290 zł oraz Skoda Fabia z silnikiem 1.0 MPI o mocy 60 KM i ceną od 53 550 zł. Są to jednak hatchbacki, a nie sedany jakim jest Dacia Logan. Do tej pory można było zakupić Citroena C-Elysee – bezpośredniego konkurenta – ale nie jest już oferowany. Wśród 5-drzwiowych rywali segmentu B można wymienić:

Citroen C3 1.2 PureTech (83 KM) – od 52 100 zł
Fiat 500L 1.4 (95 KM)– od 61 100 zł
Ford Fiesta 1.1 (75 KM) – od 59 700 zł
Hyundai i20 1.2 MPI (84 KM) – od 52 300 zł
Kia Rio 1.2 MPI (84 KM) – od 51 490 zł
Mazda 2 1.5 SkyActive-G (90 KM) – od 73 900 zł
Mitsubishi Space Star 1.2 (71 KM) – od 38 990 zł
Nissan Micra 1.0 IG-T (92 KM) – od 59 900 zł
Opel Corsa 1.2 (75 KM) – od 54 190 zł
Renault Clio 1.0 (67 KM) – od 52 400 zł
Seat Ibiza 1.0 TSI (95 KM) – od 63 900 zł
Skoda Fabia 1.0 MPI (60 KM) – od 51 800 zł
Suzuki Swift 1.2 DualJet (83 KM) – od 45 500 zł
Toyota Yaris 1.0 VVTT-i (72 KM) – od 61 900 zł
Volkswagen Polo 1.0 (80 KM) – od 62 190 zł

Nowy Logan przestał być tanim samochodem. Za jego cenę można kupić Fabię, Kię, Citroena czy Suzuki Swift. Teraz rumuński samochód musi skusić klientów innymi atutami.

CZYTAJ TAKŻE: Dacia i Łada będą ze sobą mocniej współpracowały

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Dacia w ostatnim czasie przeszła metamorfozę. Modele stały się większe, atrakcyjniejsze, ale nadal pozostają konkurencyjne cenowo. I to mimo podwyżki o 20 tys. zł względem poprzednika. Za cenę 52 900 zł w standardzie otrzymujemy np. zderzaki w kolorze nadwozia, komputer pokładowy, centralny zamek czy 6-biegową manualną skrzynię biegów. Za dopłatą 1700 zł można mieć klimatyzację. Ponadto na liście opcji znalazł się też system multimedialny obsługujący Apple Car Play oraz Android Auto.

Pozostało 85% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy