Zmiana w strategii Mitsubishi. Nowy Eclipse Cross PHEV także w Polsce

Mitsubishi zaprezentował w Europie swój najnowszy model hybrydowy Eclipse Cross. To znaczy, że Japończycy zmienili swoją strategię dotyczącą obecności na naszym kontynencie.

Publikacja: 18.10.2020 19:04

Zmiana w strategii Mitsubishi. Nowy Eclipse Cross PHEV także w Polsce

Foto: moto.rp.pl

18 lipca firma poinformowała, że nie będzie już wprowadzać nowych modeli na rynek europejski. W dwa miesiące później, 18 września przyznała,że Eclipse Cross PHEV jednak będzie sprzedawany na „wybranych rynkach europejskich”. Nieoficjalnie wymieniano Niemcy i Francję oraz Włochy, gdzie sprzedaż nowego modelu ma rozpocząć się na początku 2021 roku. Teraz okazuje się, że premiera i sprzedaż hybrydowego Eclipse Cross planowana jest również w Polsce. „Mitsubishi Eclipse Cross PHEV stanie się technologicznym okrętem flagowym marki w Europie, korzystającym z unikalnego hybrydowego układu napędowego plug-in, opartego na architekturze pojazdu elektrycznego EV, dwusilnikowego układu Twin Motor 4WD oraz będącego wizytówką marki systemu Super-All Wheel Control (S-AWC). Polski debiut tego modelu jest w tej chwili planowany – firma MMC Car Poland poinformuje o szczegółach w najbliższym czasie” — czytamy w informacji firmy. Na razie MMC Car Poland zaoferowało możliwość dokupienia 2-letniego przedłużenia standardowej 5-letniej gwarancji „po bardzo dobrej cenie”. — To dowód jak poważnie traktujemy polski rynek – mówi Kinga Lisowska, rzeczniczka Mitsubishi w Polsce.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Mitsubishi ASX 2020: Pochwała prostoty

""

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

Foto: moto.rp.pl

Eclipse Cross w poprzednim wydaniu został bardzo dobrze przyjęty na polskim rynku. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży tego modelu, pod koniec roku 2017, w Europie zostało sprzedanych 66 390 egzemplarzy Eclipse Cross. W Polsce, tak jak w innych krajach Europy także spodobała się jego nieco lżejsza, „nie pudełkowata” sylwetka przy zachowaniu wszystkich innych cech tej marki – komfortu i ekonomicznej jazdy.

""

Foto: moto.rp.pl

Wszystko wskazuje na to, że decyzja o zmianie strategii Japończyków została podjęta z powodu wielkiej presji europejskich dilerów , w tym przede wszystkim Niemców i samego Mitsubishi Deutschland. Rzecznik grupy dilerskiej Emil Frey, która jest głównym importerem aut Mitsubishi do Niemiec jeszcze na początku września mówił,że „negocjacje trwają i wszystko jest na dobrej drodze”. I że jest szansa na utrzymanie tej marki również we Francji oraz w innych krajach europejskich. Tym bardziej, że akurat w Europie auta hybrydowe sprzedają się w tej chwili znacznie lepiej, niż modele elektryczne. Potem te informacje potwierdził w rozmowie z Automotive News Europe dyrektor generalny Mitsubishi Deutschland, Kolja Rebstock.

""

Foto: moto.rp.pl

Jednak wcześniejsze informacje wprowadziły niepewność wśród dilerów i potencjalnych klientów, którzy niechętnie kupują auta. Wielu z nich w Niemczech i Francji już przygotowywało się do zakończenia umów franczyzowych, mimo że Mitsubishi Motors nie informowało oficjalnie kiedy ostatecznie zamierza wycofać się z Europy — pisał „ANE”.
Nadal nie wiadomo, czy po Eclipse Cross PHEV pojawią się „na wybranych rynkach europejskich” także kolejne nowe auta tej marki. W grudniu 2019 Japończycy informowali, że nowy Outlander pojawi się w roku finansowym 2021, który zaczyna się w kwietniu 2021, a hybrydowa wersja tego modelu miałaby premierę w roku finansowym 2022.

""

Foto: moto.rp.pl

NOWA OFERTA NA2025

Wiemy więcej,
niż mówi rynek

Zaprenumeruj

Auta z takim napędem w Mitsubishi stanowią 28,6 proc. całej oferty i jest to wynik najwyższy na świecie, na kolejnych miejscach są Volvo (27,1), DS (18,8), Porsche (17,4) Bentley (9,8), BMW (9,6) Kian (7) oraz Mini (6,8). Mitsubishi jest obecny na rynku europejskim od 1975 roku, a w latach 1995-2012 produkował swoje auta w fabryce należącej do Nedcar w holenderskim Born. Ostatecznie jednak odsprzedał swoje udziały w tej fabryce VDL Group w grudniu 2012. W tym zakładzie obecnie są produkowane BMWX1, pięciodrzwiowe Mini oraz Mini Countryman.

""

Foto: moto.rp.pl

Informacje o wycofaniu się Mitsubishi z Europy były tym większym zaskoczeniem, że jeszcze w grudniu Japończycy informowali o planach zmierzających do umocnienia się marki na naszym kontynencie. W tym celu została stworzona nowa firma, która miała nadzorować sprzedaż, podczas gdy wcześniej zajmowali się tym lokalni importerzy. Jednocześnie Mitsubishi odnosił na rynku coraz większe sukcesy, a Outlander jest w Europie w roku 2020 najczęściej wybieranym modelem hybrydowym, mimo że kolejni producenci oferowali modele z takim napędem. Hybryda japońskiej marki mają obecnie 28,6 proc. udziału w rynku aut z takim napędem. Na drugim miejscu jest Ford Kuga i VW Passat GTE. Generalnie w tym roku sprzedaż aut hybrydowych na rynku europejskim wzrosła o 145 proc. w porównaniu z 2019. Więc teraz być może, po zmianach a Aliansie Renault Nissan Mitsubishi decyzja o wyjściu z Europy, gdzie konsumenci chcą kupować hybrydy, przestanie obowiązywać.

CZYTAJ TAKŻE: Mitsubishi wycofuje się z Europy?

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

18 lipca firma poinformowała, że nie będzie już wprowadzać nowych modeli na rynek europejski. W dwa miesiące później, 18 września przyznała,że Eclipse Cross PHEV jednak będzie sprzedawany na „wybranych rynkach europejskich”. Nieoficjalnie wymieniano Niemcy i Francję oraz Włochy, gdzie sprzedaż nowego modelu ma rozpocząć się na początku 2021 roku. Teraz okazuje się, że premiera i sprzedaż hybrydowego Eclipse Cross planowana jest również w Polsce. „Mitsubishi Eclipse Cross PHEV stanie się technologicznym okrętem flagowym marki w Europie, korzystającym z unikalnego hybrydowego układu napędowego plug-in, opartego na architekturze pojazdu elektrycznego EV, dwusilnikowego układu Twin Motor 4WD oraz będącego wizytówką marki systemu Super-All Wheel Control (S-AWC). Polski debiut tego modelu jest w tej chwili planowany – firma MMC Car Poland poinformuje o szczegółach w najbliższym czasie” — czytamy w informacji firmy. Na razie MMC Car Poland zaoferowało możliwość dokupienia 2-letniego przedłużenia standardowej 5-letniej gwarancji „po bardzo dobrej cenie”. — To dowód jak poważnie traktujemy polski rynek – mówi Kinga Lisowska, rzeczniczka Mitsubishi w Polsce.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy