Aston Martin wkracza na nowy poziom. DBX to pierwszy SUV tej marki. I to nie mały. Auto ma 5,04 metra długości, 2,00 metry szerokości i 1,68 metry wysokości. To plus minus wymiary Bentleya Bentayga. W cenie nawet go przewyższa. Bentayga jest dostępna na rynku niemiecki od 175 644 euro, Aston Martin kosztować tam będzie co najmniej 193,500 euro. Cennik jego drugiego przeciwnika, Lamborghini Urus rozpoczyna się od 204 000 euro. Polskich cen Astona póki co nie znamy.
Aston Martin DBX.
W przyszłości marka będzie budować Astona Martina DBX w drugim zakładzie w Wielkiej Brytanii. W St. Athan w Walii utworzono zakład produkcyjny, tworząc do 750 nowych miejsc pracy. Budowa fabryki w Walii rozpoczęła się już w 2017 roku. Ponad 90 procent produkcji trafi na eksport. Zdolności produkcyjne są ograniczone. Rocznie produkowanych może być maksymalnie 5000 egzemplarzy. Kiedy w 2023 roku ruszy produkcja Lagondy ilość produkowanych aut wzrośnie do 7000 egzemplarzy – 3000 przypadnie na Lagondę i tylko 4000 na DBX. Pytanie czy to wystarczy?