Rok 1969 to historycznie bardzo ciekawy czas. Człowiek wylądował na Księżycu, wyemitowano pierwszy odcinek serialu Wilk i Zając, Concorde wzbił się w powietrze, The Beatles wydali album Yellow Submarine, Nixon został prezydentem, John Lennon poślubił Yoko Ono. To też rok, w którym Ford Capri po raz pierwszy wyjechał na europejskie drogi. W momencie premiery Ford promował go jako „samochód, który zawsze chciałeś”. Hasło się sprawdziło, bo coupe zostało sprzedane w liczbie ponad 1,8 miliona egzemplarzy.
Ford Capri MK I.
Ford Capri MK I.
Produkowany był w zakładach w Niemczech, w Wielkiej Brytanii i Belgii. Nazwa Capri była już wcześniej używana w grupie Forda. Na początku lat 50. ubiegłego stulecia w USA oferowany był Lincoln Capri, a w latach 1962-1964 w Ford Consul Capri, coupe brytyjskiego Forda Consula Classic. Sprzedaż Forda Capri, który przeszedł do historii motoryzacji rozpoczęła się w lutym 1969 roku. Podwozie przejęto z angielska Forda Cortina, silniki częściowo z niemieckiego Forda Taunusa. Początkową nazwą dla tego modelu był oznaczenie Colt. Ponieważ nazwa była prawnie chroniona przez Mitsubishi, Ford nie mógł użyć jej w swoim modelu produkcyjnym.
Ford Capri MK I.