BMW serii 2 Gran Coupe: Kompaktowy sedan z napędem na przednie koła

Dzięki nowemu modelowi BMW Gran Coupe serii 2, platforma napędu na przednie koła niemal wkracza do segmentu serii 3. BMW seria 3 (E90) jest tylko 0,5 cm dłuższa.

Publikacja: 17.10.2019 00:11

BMW serii 2 Gran Coupe: Kompaktowy sedan z napędem na przednie koła

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Przez długi czas BMW przyglądało się, jak Mercedes przyciąga klientów modelem CLA Coupé. Wszystkich tych dla których Klasa C jest zbyt droga i zbyt nudna. Kia ze swoim nowym Proceed również pokazuje, że na rynku jest miejsce dla kompaktowych, czterodrzwiowych coupe. Teraz BMW chce kawałek tego tortu i prezentuje nową serię Gran Coupe serii 2. To od dłuższego czasu pierwsze nowe BMW, w którym przednie nerki nie urosły do bezsensownie dużych rozmiarów. Karoseria BMW ma 4526 metrów długości. Gran Coupe serii 2 jest o 16,2 cm krótsze od Mercedesa CLA i 7,9 cm od Kii Proceed. Rozstaw osi wynoszący 2,67 metra w połączeniu z nową architekturą napędu na przednie koła ma zapewniać dużo przestrzeni we wnętrzu.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Bagażnik ma 430 litrów pojemności – o 40 litrów więcej niż dwudrzwiowe coupe. Z tyłu standardowo zamontowano światła LED. Najmocniejszy model M235i można odróżnić po spoilerze na pokrywie bagażnika i po kwadratowych końcówkach rur wydechowych (inne wersje mają okrągłe końcówki rur wydechowych).

""

Foto: moto.rp.pl

Wprowadzenie na rynek ma nastąpić w marcu 2020 roku. Nowy model dostępny będzie z silnikiem wysokoprężny o mocy 190 KM i dwoma silnikami benzynowymi: trzycylindrowy o mocy 140 KM (218i) i czterocylindrowy o mocy 306 KM (M235i xDrive). Topowa wersja przyspiesza do setki w czasie 5,1 sekundy, z Pakietem M Performance w 4,9 sekundy. W USA Gran Coupe 218i będzie wyposażony w czterocylindrowy silnik o mocy 231 KM i napęd na cztery koła.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

BMW serii 2 Gran Coupé produkowane będzie wyłącznie w fabryce w Lipsku. Premiera będzie miała miejsce podczas Los Angeles Auto Show (22 listopada do 1 grudnia 2019 roku). Będzie to nowy, podstawowy BMW w USA. BMW długo czekało z wprowadzeniem tego modelu. Mercedes CLA jest na rynku już o 2013 roku. Bazowa wersja w Niemczech będzie kosztować 31 900 euro, ponad 3 tysiące euro wiecej niż Seria 1.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | BMW serii 1 (F40): Pospolitość za niższą cenę

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Przez długi czas BMW przyglądało się, jak Mercedes przyciąga klientów modelem CLA Coupé. Wszystkich tych dla których Klasa C jest zbyt droga i zbyt nudna. Kia ze swoim nowym Proceed również pokazuje, że na rynku jest miejsce dla kompaktowych, czterodrzwiowych coupe. Teraz BMW chce kawałek tego tortu i prezentuje nową serię Gran Coupe serii 2. To od dłuższego czasu pierwsze nowe BMW, w którym przednie nerki nie urosły do bezsensownie dużych rozmiarów. Karoseria BMW ma 4526 metrów długości. Gran Coupe serii 2 jest o 16,2 cm krótsze od Mercedesa CLA i 7,9 cm od Kii Proceed. Rozstaw osi wynoszący 2,67 metra w połączeniu z nową architekturą napędu na przednie koła ma zapewniać dużo przestrzeni we wnętrzu.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy