Porsche Macan: następca będzie modelem elektrycznym

Następna generacja Porsche Macana będzie dostępna wyłącznie z napędem elektrycznym. Taką decyzję podjęła rada nadzorcza firmy. Nowy SUV zostanie zbudowany na platformie opracowanej wspólnie z Audi.

Publikacja: 26.02.2019 21:05

Porsche Macan: następca będzie modelem elektrycznym

Foto: moto.rp.pl

Porsche rozszerza swoją ofertę zeroemisyjnej mobilności. Można powiedzieć, że powoli zmienia się profil firmy z Zuffenhausen. Pod koniec 2019 roku pojawi się Taycan – pierwszy czysto elektryczny samochód sportowy Porsche. Nieco później na rynek trafi jego pochodna wersja – Taycan Cross Turismo.

""

Póki co prototypy Taycana jeżdżą skryte pod różnymi karoseriami. Na zdjęciu podczas testów w zimowych warunkach.

Foto: moto.rp.pl

Podobnie jak Taycan, następca aktualnego Macana będzie posiadał napęd elektryczny i zostanie wyposażony w technologię 800 V, która pozwala na bardzo szybkie ładowanie. Oczekuje się, że Taycan będzie w stanie uzupełnić zasięg 100 km w mniej niż 5 minut. Zeroemisyjny Macan będzie oparty na architekturze PPE (Premium Platform Electric) opracowanej we współpracy z Audi i prawdopodobnie stanie się pierwszym modelem, który zadebiutuje na rynku z tą technologią.

""

Następca aktualnego Macana będzie modelem w pełni elektryczny.

Foto: moto.rp.pl

Można przypuszczać, że nawet nowe Audi Q5 otrzyma co najmniej jedną wersję elektryczną w oparciu o platformie PPE. Audi E-Tron, które lada moment pojawi się w salonach zbudowane jest na zmodyfikowanym wariancie modułowej platformie MLB. Pierwszym mniejszym, całkowicie elektrycznym samochodem Audi będzie Q4 E-Tron. Modułowy system MEB dla modeli elektrycznych będzie używany przez Seata i Skodę, ale również Volkswagena w modelach ID.

ZOBACZ TAKŻE: Co Porsche zbudowało dla innych. Opel Zafira, Łada Samara i nie tylko

– Elektromobilność i Porsche idealnie do siebie pasują. Nie tylko ze względu na wydajność, ale przede wszystkim ze względu na sportowe cechy – przekonuje prezes Oliver Blume. Dodaje, że do 2022 r. firma zainwestuje ponad sześć miliardów euro w rozwój technologii zeroemisyjnych, a do 2025 r. co drugi nowy pojazd Porsche będzie miał napęd elektryczny.

Porsche rozszerza swoją ofertę zeroemisyjnej mobilności. Można powiedzieć, że powoli zmienia się profil firmy z Zuffenhausen. Pod koniec 2019 roku pojawi się Taycan – pierwszy czysto elektryczny samochód sportowy Porsche. Nieco później na rynek trafi jego pochodna wersja – Taycan Cross Turismo.

Podobnie jak Taycan, następca aktualnego Macana będzie posiadał napęd elektryczny i zostanie wyposażony w technologię 800 V, która pozwala na bardzo szybkie ładowanie. Oczekuje się, że Taycan będzie w stanie uzupełnić zasięg 100 km w mniej niż 5 minut. Zeroemisyjny Macan będzie oparty na architekturze PPE (Premium Platform Electric) opracowanej we współpracy z Audi i prawdopodobnie stanie się pierwszym modelem, który zadebiutuje na rynku z tą technologią.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy