Porsche rozszerza swoją ofertę zeroemisyjnej mobilności. Można powiedzieć, że powoli zmienia się profil firmy z Zuffenhausen. Pod koniec 2019 roku pojawi się Taycan – pierwszy czysto elektryczny samochód sportowy Porsche. Nieco później na rynek trafi jego pochodna wersja – Taycan Cross Turismo.
Póki co prototypy Taycana jeżdżą skryte pod różnymi karoseriami. Na zdjęciu podczas testów w zimowych warunkach.
Podobnie jak Taycan, następca aktualnego Macana będzie posiadał napęd elektryczny i zostanie wyposażony w technologię 800 V, która pozwala na bardzo szybkie ładowanie. Oczekuje się, że Taycan będzie w stanie uzupełnić zasięg 100 km w mniej niż 5 minut. Zeroemisyjny Macan będzie oparty na architekturze PPE (Premium Platform Electric) opracowanej we współpracy z Audi i prawdopodobnie stanie się pierwszym modelem, który zadebiutuje na rynku z tą technologią.
Następca aktualnego Macana będzie modelem w pełni elektryczny.
Można przypuszczać, że nawet nowe Audi Q5 otrzyma co najmniej jedną wersję elektryczną w oparciu o platformie PPE. Audi E-Tron, które lada moment pojawi się w salonach zbudowane jest na zmodyfikowanym wariancie modułowej platformie MLB. Pierwszym mniejszym, całkowicie elektrycznym samochodem Audi będzie Q4 E-Tron. Modułowy system MEB dla modeli elektrycznych będzie używany przez Seata i Skodę, ale również Volkswagena w modelach ID.