Firma, która dziś działa pod nazwą „Porsche Engineering Group” i mieści się w centrum rozwojowym w Weissach, wywodzi się z najstarszego członu dzisiejszego Porsche AG. 25 kwietnia 1931 r. w Stuttgarcie Ferdinand Porsche założył biuro konstrukcyjne pod nazwą „Dr. Ing. H.c. F. Porsche spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, budowa i doradztwo w zakresie budowy silników i pojazdów „.
Ferdinand Porsche.
Już na początku lat 30. ubiegłego stulecia Ferdinand Porsche stał się wziętym konstruktorem i inżynierem. Już wtedy opracowywał napęd hybrydowy, układ hamulcowy na cztery koła czy napęd 4×4. Jako dyrektor techniczny w firmie Daimler, Ferdinand Porsche odpowiadał za pierwszego Mercedesa z ośmiocylindrowym silnikiem i serię wyścigowych modeli doładowanych kompresorem oznaczonych skrótami „S” (sport), „SS” (super, sport) i „SSK” (super, sport, krótki). W styczniu 1929 r. opuścił firmę Daimler-Benz. Krótko pracował w austriackim Steyerze. Powrócił do Stuttgartu pod koniec 1930 roku i założył własne biuro projektowe przy Kronenstraße 24.
Mercedes SSK.
Już w pierwszym roku Porsche opracowało sedana klasy średniej napędzanego sześciocylindrowy silnikiem dla producenta samochodów Wanderer oraz nową, rzędową jednostkę ośmiocylindrową. Kolejnym projektem był przeznaczony dla ciężarówek chłodzony powietrzem pięciocylindrowy silnik gwiazdowy skonstruowany na zlecenie firmy Zittauer Phänomen. Biuro przygotowało również mały samochód dla marki Zündapp, a w 1931 roku złożyło wniosek o patent na zawieszenie z drążkiem skrętnym.