Obecny, wprowadzony na rynek w 2015 roku Lexus RX zostanie odświeżony. Z zewnątrz zmiany są dyskretne. Niewielkie retusze optyczne zostaną szczególnie docenione przez aktualnych właścicieli RX-a, który nadal nie będzie zbytnio różnił się od nowego modelu. Modyfikacje widać najbardziej z tyłu, ale i tu Lexus otrzymał nowe wkłady świateł i nieco inaczej uformowany zderzak. Od przodu zmiany są widoczne tylko w bezpośredniej konfrontacji stary-nowy. Zderzak ma nowe kształty, swiatła przeciwmgielne powędrowały w dół, boczne wloty powietrza są większe, a ogromny wlot powietrza otrzymuje nieco zmienione wloty kratek.
Z nowości, których nie widać: zmienione zostały stabilizatory oraz zabudowano nowe amortyzatory, które mają przede wszystkim poprawić precyzję kierowania i pokonywanie zakrętów. Szczególną uwagę Lexus kładzie na nowe światła LED z tak zwaną technologią BladeScan. Jest to system, w którym światło pochodzące z diody LED pada na dwa zwierciadła, umieszczone na szybko obracających się przesłonach. Następnie jest przekazywane do soczewki, oświetlając drogę przed samochodem. Światło wydaje się nie poruszać, lecz BladeScan Type AHS precyzyjnie kontroluje jego rozsył, synchronizując obroty zwierciadeł, a także włączając i wyłączając diody LED w obu reflektorach. System oświetla miejsca, które mogą być trudne do doświetlenia w konwencjonalnych układach świateł drogowych, np. pobocze drogi. BladeScan umożliwia również dostrzeżenie pieszych i znaków drogowych znacznie wcześniej, bez oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Możliwość zauważenia nocą pieszych znajdujących się przed autem została zwiększona z odległości 32 do 56 metrów. Ponadto Lexus RX otrzyma najnowszą generację pakietu Safety System + Assistance, w którym m.in. kamera przednia w połączeniu z radarem w warunkach nocnych wykrywa pieszych.