""

Zmodernizowane BMW X1.

moto.rp.pl

To jest tydzień premier BMW. Dopiero co zadebiutowała nowa generacja serii 1, a już Bawarczycy prezentują kolejną nowość. Tym razem zmodernizowanego SUV-a X1. Ten model jest niezwykle ważny dla koncernu. To na wielu rynkach najlepiej sprzedające się BMW (mi.in w Niemczech), a w 2018 roku nawet najlepiej sprzedający się model na świecie.

""

moto.rp.pl

Zmiany objęły wygląd nadwozia. Również X1 nie ominął zabieg powiększenia wlotów powietrza. Nerki BMW zajmują większość powierzchni przodu. Z tyłu zmiany wypadły bardziej subtelnie. X1 otrzymało światła w technologii LED. Na życzenie we wnętrzu otrzymamy jeden z trzech nowych wzorów tapicerki, a karoserię możemy polakierować w jednym z 13 przewidzianych dla tego modelu kolorów w tym trzy nowe (Jucarobeige, Misano Blue metallic i Stormy Bay metallic). Do tego dochodzą jeszcze cztery nowe wzory aluminiowych felg o rozmiarach 18 i 19 cali.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Na desce rozdzielczej pojawiły się montowane seryjnie nowe, digitalowe wskaźniki (Black Panel), a dotykowy ekran multimedialny może mieć przekątną do maksymalnie 10,5 cala. BMW X1 w wersji modelowej 2019 otrzymał dwa nowe silniki diesla. Bazowym modelem będzie X1 sDrive 16d. To trzycylindrowa jednostka napędowa o mocy 116 KM, która może być połączona z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową przekładnią DKG. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 270 Nm i ma zużywać średnio 4,1 litra oleju napędowego na 100 km. Na drugim końcu skali silników diesla jest model X1 xDrive 25d o mocy 231 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h ma zająć 6,6 sekundy, a średnie zużycie paliwa ma wynieść 4,9 litra.

""

moto.rp.pl

Nowe silniki wysokoprężne spełniają normę emisji spalin EU6d, a pozostałe, znane z poprzedniej generacji EU6d-temp. Oferowana już od jakiegoś czasu w Chinach hybrydowa wersja XDrive25e trafi również na europejski rynek. Plug-in hybrid otrzymał rozwiązania z modeli serii 2-Active Tourer i hybrydowego Mini Countrymana. To trzycylindrowy silnik benzynowy, który napędza przednie koła. Przy tylnej osi zamontowany jest silnik elektryczny. Każdy z napędów przenosi moc na osobną oś. Otrzymujemy w ten sposób bez połączenia wałem napędowym i skrzyni rozdzielczej napęd na wszystkie koła. Benzynowy turbodoładowany silnik będzie miał moc 125 KM, a elektryczny 95 KM). BMW X1 xDrive25e otrzyma baterię o pojemności 9,7 kWh. W codziennym użytkowaniu zasięg elektryczny powinien być na poziomie około 45 do 50 km. Hybrydowa wersja pojawi się w sprzedaży dopiero w 2020 roku.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl