Pierwsza generacja Corsy zadebiutowała w 1982 r. Od tego czasu w zakładach w hiszpańskiej Saragossie i niemieckim Eisenach wyprodukowano ponad 13,6 milionów egzemplarzy Corsy. 6. generacja na pewno ostro schudła, co zresztą dotknęło wszystkich, wcześniej nieco spasionych modeli Opla. Najlżejsza wersja nowej Corsy zeszła poniżej 1000 kg – pięciodrzwiowy samochód bez kierowcy waży zaledwie 980 kilogramów, o 108 kg mniej od obecnej wersji. Mimo podobnej długości (4,06 m) masa pojazdu jest niższa o około 10 procent. Wcześniej podobną, ostrą kurację przeszła Insignia i Astra.
2019 Opel/Vauxhall Corsa winter tests
Testy nowej Corsy w Laponii / fot. Opel
– Przyczyni się to do obniżenia zużycia paliwa i zwiększenia przyjemność z jazdy. Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, przy których pracowałem, podwozie, które teraz dopracowujemy było konfigurowane na wszystkich rodzajach europejskich dróg, w tym na szybkich odcinkach niemieckich autostrad – mówi Thomas Wanke, globalny główny inżynier ds. rozwoju i charakterystyki pojazdów. To już czwarta odsłona Corsy, z którą ma do czynienia.
CZYTAJ TAKŻE: Opel GT X Experimental: przyszłość nadchodzi