AI:ME ma jeździć elektrycznie i niemal autonomicznie (do poziomu 4). To poziom, który nie wymaga pomocy kierowcy, ale tylko w ograniczonych sytuacjach jak jazda po autostradzie lub w specjalnych obszarach miejskich.
Z zewnątrz AI:ME (dziwne te nazwy przyszłości) przypomina zbudowany z aluminium Audi A2, który produkowany był w latach 1999-2005. Jak jednak bardzo czasy się zmieniły widać chociażby po tym, że studyjny model Audi ma zabudowane 23 calowe koła. W czasach A2 nikt o takich rozmiarach felg nawet nie pomyślał. AI:ME ma 4,30 metra długości (o 47 centymetrów więcej niż A2 z 1999 roku), 1,90 metra szerokość (około 23 centymetry więcej niż A2) i 1,52 metra wysokości (3 cm mniej niż A2). Duża szerokość i tym samym spora powierzchnia czołowa nie przeszkadza, ponieważ to auto ma poruszać się głównie w obszarze miejskim z prędkościami 20 do 70 km/h. Już pod koniec lat 90. w Audi był trend ekologiczny. Oszczędzano spalanie przez budowanie lekkich konstrukcji i aut o niskim oporze powietrza. Te zasady obowiązują do dzisiaj.