Volkswagen ID. Roomzz: W salonach już za dwa lata

Volkswagen zaprezentował na salonie samochodowym w Szanghaju studyjny model ID. Roomzz. To elektryczny SUV z trzema rzędami siedzeń, który powinien pojawić się na rynku w 2021 roku.

Publikacja: 15.04.2019 19:45

Volkswagen ID. Roomzz: W salonach już za dwa lata

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zaprezentowany model koncepcyjny Volkswagena stanowi zapowiedź nadchodzącej wersji produkcyjnej SUVa o zerowej emisji spalin. Co ciekawe, model nazwany roboczo ID. Roomzz pojawi się na rynku w 2021 roku najpierw w Chinach. Dopiero później trafi na inne rynki.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Policzmy – ID, ID. Crozz, ID. Buzz, ID. Vizzion i ID. Buggy – te pięć modeli pokazuje jak będzie wyglądać elektryczna przyszłość marki Volkswagen. Dlatego, że temat napędów elektrycznych ma absolutny priorytet w Volkswagenie dla ID. Roomzz podano datę wprowadzenia do produkcji. Za dwa lata powinien być w sprzedaży elektryczny, sześciomiejscowy SUV,  który ma 4,91 metra długości i 1,89 metra szerokości i 1,76 metra wysokości. To wymiary dużego SUV-a w formacie Touarega. Dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, zapewniają 6,6-sekundowy sprint od 0 do 100 km/h. Moc całego systemu wynosi 225 kW (306 KM). ID. Roomzz z akumulatorem o pojemności 82 kWh ma mieć zasięg 450 km. Ważniejsza informacja niż prędkość maksymalna (180 km/h) to ta, że przy ładowarce o 150 kilowatach bateria ładuje się w ciągu 30 minut do 80 procent. Akumulator jest ładowany indukcyjnie lub wtyczką.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Karoseria ma być tak zbudowana aby praktycznie nie było widać przejść pomiędzy poszczególnymi elementami. To nie tylko poprawia wygląd, ale i aerodynamikę. Z przodu podświetlone logo Volkswagena, zamiast lusterek zewnętrznych kamery, dach wykonany z aluminium, we wnękach nadkoli 22-calowe koła. Drzwi otwierają się elektrycznie za pomocą pasków dotykowych. W prototypie nie ma słupka B, ale w seryjnym modelu to na pewno zostanie zmienione. Siedzenia we wnętrzu mogą być dowolnie rozmieszczone – w zależności od tego, czy kierowca chce prowadzić sam, czy zmieni Roomzza w auto autonomiczne. Model ma możliwość jazdy autonomicznej na poziomie 4, a więc takiej gdzie kierowca może czasowo przekazać kontrolę automatycznemu prowadzeniu. Gdy kierowca dotyka logo VW na kierownicy przez ponad pięć sekund wtedy kwadratowa kierownica chowa się i elektronika przejmuje kontrolę. Z dachu wysuwają się laserowe skanery, pojawia się specjalne oświetlenie, które komunikuje tryb jazdy autonomicznej.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen nabiera elektrycznego tempa. Nie ma salonu samochodowego bez kolejnego modelu z serii ID. Roomzz ma już datę rozpoczęcia sprzedaży. Za dwa lata to co wygląda jak odległa przyszłość stanie się realne i namacalne. Wszystko na to wygląda, że w rozwoju motoryzacyjnej elektryczności Volkswagen nie tylko dogoni Teslę, ale prześcignie firmę Muska i całą konkurencję.

Zaprezentowany model koncepcyjny Volkswagena stanowi zapowiedź nadchodzącej wersji produkcyjnej SUVa o zerowej emisji spalin. Co ciekawe, model nazwany roboczo ID. Roomzz pojawi się na rynku w 2021 roku najpierw w Chinach. Dopiero później trafi na inne rynki.

Policzmy – ID, ID. Crozz, ID. Buzz, ID. Vizzion i ID. Buggy – te pięć modeli pokazuje jak będzie wyglądać elektryczna przyszłość marki Volkswagen. Dlatego, że temat napędów elektrycznych ma absolutny priorytet w Volkswagenie dla ID. Roomzz podano datę wprowadzenia do produkcji. Za dwa lata powinien być w sprzedaży elektryczny, sześciomiejscowy SUV,  który ma 4,91 metra długości i 1,89 metra szerokości i 1,76 metra wysokości. To wymiary dużego SUV-a w formacie Touarega. Dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, zapewniają 6,6-sekundowy sprint od 0 do 100 km/h. Moc całego systemu wynosi 225 kW (306 KM). ID. Roomzz z akumulatorem o pojemności 82 kWh ma mieć zasięg 450 km. Ważniejsza informacja niż prędkość maksymalna (180 km/h) to ta, że przy ładowarce o 150 kilowatach bateria ładuje się w ciągu 30 minut do 80 procent. Akumulator jest ładowany indukcyjnie lub wtyczką.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy