X3 jest oswojone z mocą. Już w czerwcu 2017 roku podczas premiery X3 w ofercie pojawił się model M-Performance czyli X3 M40i. Z 360 KM mocy (teraz z filtrem cząstek stałych i 358 KM) SUV radził sobie znakomicie, a silnik trafił w 2018 roku do zaprezentowanego coupe X4. Do tej pory to był szczyt na drabinie mocy X3 i X4. Pierwsze dwie generacje X3 nie doczekały się odmiany M. Ku uciesze fanów M GmbH teraz to się właśnie zmienia.
BMW X3 i X4 w wersji M z silnikami o mocy do 510 KM.
BMW X3 M.
Ten fakt wydarzył by się pewnie już przy drugiej generacji X3, ale BMW nie miło wtedy odpowiedniego silnika. Teraz to się zmieniło i wersje X3/X4 M otrzymały zielone światło. Nowy silnik M debiutuje tym razem w SUV-ach. To zupełnie nowa rzędowa szóstka z trzema litrami pojemności i dwiema turbosprężarkami. Jednostka napędowa, która nie ma nic wspólnego z silnikiem X3 M40i, który ma także sześć cylindrów, turbosprężarkę, ale nie ma z nowym napędem wspólnego nawet bloku silnika. Wał korbowy, tłok, głowice cylindrów – wszystko tu jest nowe. Efektem jest 480 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowe dostępnego od 2600 obr/min. W dostępnej od samego początku wersji Competition moc silnika wzrasta do 510 KM.
BMW X4 M.