Projekt nowej Supry rozpoczęto w 2016 roku. Nowy model nie nazywa się po prostu Supra. To GR Supra, czyli Gazoo Racing Supra. Dywizja GR jest odpowiedzialna w Toyocie za wszystko co sportowe. Tak więc jeśli w przyszłości chcecie prawidłowo wymawiać nazwę tego nowego, sportowego modelu to tylko w ten sposób – Toyota GR Supra. Przynajmniej tak model będzie nazywać się w Europie. Japończycy nie mogą użyć samej nazwy Supra, bo jak się okazało prywatna osoba zastrzegła sobie prawo do jej używania. Co innego już w USA, tam Toyota będzie się nazywała po prostu Supra. To piąta generacja tego modelu. Pierwsza pojawiła się w 1978 roku i nazywała się Celica XX Supra. Produkcja czwartej zakończyła się w 2002 roku. Toyota zafundowała sobie 17 lat przerwy. Najnowsza generacja została zaprezentowana podczas właśnie odbywającego się salonu samochodowego w Detroit.
Projekt powstał wspólnie z BMW. Toyota jest odpowiedzialna za cały koncept, wygląd, założenia dotyczące osiągów oraz zestrojenie zawieszenia. BMW dostarczyło silnik, zajęło się zarządzaniem projektu oraz jego produkcją, która ma miejsce w austriackim Graz. Toyota będzie dostępna tylko w wersji coupe, BMW Z4 jako kabriolet. Japońskie coupe ma 4,38 metra długości, 1,85 metra szerokości i 1,29 metra wysokości. Rozstaw osi – 2,47 m – jest o 10 cm krótszy niż w GT86 (2,57 m). Wspólne z BMW są tylko klamki i lusterka.
We wnętrzu Toyota użyto innych materiałów niż w BMW, ale tu już nie ukryje się pokrewieństwa z modelem z Bawarii. Przejęto też to co było dobre jak np. obrotowy przycisk na tunelu środkowym czy Head-up Display. Gadżety, które do tej pory nie były znane użytkownikom Toyoty. W odróżnieniu do poprzedników nowa Supra jest wyłącznie dwuosobowa. Fotele z zintegrowanymi zagłówkami według Toyoty są tak zrobione, że znakomicie sprawdzą się również podczas jazdy po torze wyścigowym. Bagażnik ma 290 litrów.