Pięć metrów długości (5151 mm), potężnych rozmiarów atrapa wlotu powietrza, ponad trzymetrowy rozstaw osi (3105 mm), opcjonalnie 22 calowe felgi. X7 to pierwszy luksusowy SUV BMW, a właściwe SAV (Sport Activity Vehicle), bo właśnie tak BMW określa swój najnowszy model. Standardowo wyposażony w trzy rzędy siedzeń, zatem mieszczący siedmiu pasażerów, jednak środkowy rząd może być na życzenie wyposażony w dwa oddzielne, kapitańskie siedziska. Wszystkie siedzenia posiadają elektryczną regulację. Pojemność bagażnika można zwiększyć z niewielkich 326 litrów do olbrzymich 2120 litrów. W salonach BMW X7 powinno pojawić się w marcu 2019 roku.
Nowy model oferowany będzie z trzema jednostkami napędowymi. Dostępne będą dwa silniki diesla o mocy 265 KM (X7 xDrive30d) i 400 KM (X7 M50d), i jeden benzynowy o mocy 340 KM (X7 xDrive 40i). Jak przystało na rangę auta wyposażenie seryjne jest obszerne. Zawiera m.in. pneumatyczne zawieszenie obu osi czy adaptacyjny układ jezdny z elektronicznym sterowaniem amortyzatorów, 5-strefową automatyczną klimatyzację. Dopłacić trzeba za aktywny układ kierowniczy i system aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych czy asystent parkowania.
Ceny BMW X7:
X7 xDrive 40i (340 KM): 402 100 zł
X7 xDrive 30d (265 KM): 393 000 zł
X7 M50d (400 KM): 483 800 zł