Hyundai Tucson: Bestseller poprawiony

Jedno z najlepiej sprzedających się aut typu SUV na polskim rynku nie musiało przechodzić głębokiej metamorfozy, by utrzymać swą atrakcyjność. Trzeba dobrze się przyjrzeć, by rozpoznać odświeżonego Tucsona od tego sprzed face liftingu.

Publikacja: 30.11.2018 00:15

Hyundai Tucson: Bestseller poprawiony

Foto: fot. Krzysztof Galimski

Podwyższony przedni zderzak, nowy kaskadowy grill, reflektory w technologii LED, zmodyfikowane tylne lampy oraz zmieniony układ wydechowy nadają Tucsonowi jeszcze bardziej wyrazistego charakteru. Do atrakcyjnej, proporcjonalnej sylwetki dodano także nowe lakiery i wzory felg. Poprawiono także aerodynamikę – współczynnik oporu powietrza 0,33 udało się uzyskać dzięki zmianie kształtu przedniego zderzaka, zmniejszonej krzywiźnie słupka A, modyfikacji bocznych zakończeń tylnego spojlera oraz optymalizacji aerodynamicznej podwozia. Więcej nowości znalazło się we wnętrzu samochodu i pod maską. Wszystko to ma sprawić, że Tucson pozostanie lokomotywą napędową Hyundaia przez najbliższe kilkadziesiąt miesięcy.

""

fot. Adam Woźniak

Foto: moto.rp.pl

Już wcześniejsze wcielenie tego kompaktowego SUV-a, które w 2015 roku zastąpiło model ix35, ugruntowało pozycję koreańskiego koncernu w segmencie marek popularnych. Tuscon miał to zadanie realizować w skali globalnej. Dlatego powrócono do używanej wcześniej nazwy, by auto nazywało się tak samo na całym świecie, a prace designerskie prowadzono w trzech centrach projektowych: w Korei, USA i w Niemczech. I udało się – Tucson stał się jednym z najważniejszych modeli w portfolio Hyundai, a w Europie i w Polsce od momentu swojej premiery stał się najlepiej sprzedającym autem marki. Stąd ma też swój wkład w umieszczeniu Hyundaia przez Best Global Brands w gronie czterdziestu najbardziej wartościowych marek na świecie. W 2018 roku Koreańczycy znaleźli się w tym zestawieniu już czwarty raz z rzędu, zajmując 36. miejsce w rankingu ogólnym, a 6. wśród marek samochodowych.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Hyundai Santa Fe: Odważnie wizualnie i cenowo

W zmodyfikowanym Tucsonie zmieniono m.in. górną część deski rozdzielczej. W ten sposób znalazło się miejsce na 7- bądź 8-calowy dotykowy ekran – centrum sterowania multimediami. W topowej wersji obsługuje system nagłośnienia Krell z cyfrowym radiem DAB i zestaw kamer 360 stopni. Można do niego także podpiąć smartfona, zarówno poprzez Apple CarPlay, jak i Android Auto. W środkowej konsoli jest płytka bezprzewodowego ładowania Qi.

""

fot. Krzysztof Galimski

Foto: moto.rp.pl

Cała deska rozdzielcza ma miękko poprowadzone linie i wygląda bardziej przyjaźnie niż w poprzedniku. Elegancji dodaje podwójny szew, poprowadzony pomiędzy nawiewami i zestawem wskaźników. Materiały wykończeniowe są na przyzwoitym poziomie, nie brakuje też schowków. Do wyboru są dwie wersje kolorystyczne wnętrza: czarna i beżowa, przy czym ta druga ma górną część deski rozdzielczej i boczków drzwiowych w kolorze czarnym.

""

fot. Adam Woźniak

Foto: moto.rp.pl

Zarówno z przodu jak i z tyłu nie można narzekać na brak miejsca. Bagażnik o pojemności 513 litrów można powiększyć składając tylne siedzenia do 1503 litrów, opcją jest elektrycznie sterowana klapa. Wśród innych dodatków można znaleźć m.in. panoramiczny dach oraz podgrzewane i wentylowane fotele. W zależności od wersji wyposażeniowej – są cztery – na pokładzie można mieć rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa: m. in.: system automatycznego hamowania, asystenta utrzymywania pasa ruchu, system kontroli poziomu uwagi kierowcy czy informacji o znakach ograniczenia prędkości. Rzecz jasna, dostępny jest również adaptacyjny tempomat.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Hyundai Kona: Nowe diesle, nowe ceny

Gama jednostek napędowych nowego Tucsona składa się z dwóch silników benzynowych oraz dwóch diesli, które zostały zmniejszone i unowocześnione w zakresie emisji CO2. W przypadku jednostek benzynowych można wybierać pomiędzy wolnossącym silnikiem 1.6 litra o mocy 132 KM oraz turbodoładowanym o tej samej pojemności rozwijającym moc 177 KM. W dieslach słabszy silnik ma 1.6 l pojemności i 136 KM, natomiast mocniejsza, 2-litrowa jednostka oferuje 185 KM. W tym ostatnim przypadku dostępna jest także wersja mild-hybrid. Jej układ elektryczny o napięciu 48V dostarcza dodatkowe 12 kW oraz – jak podaje producent – przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 o 7 proc. Zestaw akumulatorów litowo-polimerowych ma pojemność 0,44 KWh i jest ładowany podczas hamowania. Zaletą takiego rozwiązania jest także poprawa charakterystyki działania silnika, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych. Przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu elektryczny generator daje chwilowy, całkiem spory zastrzyk mocy. Sprawniejsze jest także uruchamianie silnika po zatrzymaniu auta i włączeniu układu start/stop.

""

fot. Krzysztof Galimski

Foto: moto.rp.pl

Nowy Tucson w najtańszej wersji Classic z benzynowym 132-konnym silnikiem o pojemności 1,6 litra, napędem na przód i manualną przekładnią kosztuje katalogowo od 86,9 tys. zł. Mocniejszy benzyniak generujący 177 KM to wydatek od 116,9 tys. zł w wersji Comfort do 171,9 tys. zł w wersji Premium. Ceny diesla zaczynają się na poziomie 105,9 tys. zł, a kończą na 183,9 tys. zł dla bogato wyposażonej wersji Mild Hybrid.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy