Ma być dla tych, którzy potrzebują nieco więcej prześwitu lub tych co chcą być nieco bardziej modni. Volvo V60 Cross Country zbudowane na płycie podłogowej SPA jest o 75 mm wyżej osadzone względem tradycyjnego kombi. Kierowca w Cross Country ma nieco wyższą pozycję za kierownicą, a na zewnątrz kombi wyróżnia się dodatkowymi elementami osłaniającymi nadwozie (plastiki na nadkolach, inne wykończenia zderzaków). Napęd na cztery koła montowany jest seryjnie.
Póki co Volvo V60 Cross Country dostępne jest wyłącznie z jedną jednostką silnikową. Za oznaczeniem D4 AWD kryje się dwulitrowy diesel o mocy 190 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W późniejszym czasie pojawi się wersja hybrydowa i model Plug-in, czyli hybryda z możliwością ładowania baterii z gniazdka.
Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. podwójne końcówki układu wydechowego, srebrne relingi dachowe, 18-calowe aluminiowe felgi czy asystent zjazdu ze wzniesienia Hill Descent Control. Istnieje tylko jedna linia wyposażenia – Momentum. Cena Volvo V60 Cross Country rozpoczyna się od 197 600 zł. Różnica pomiędzy tradycyjnym V60 a Cross Country w tej samej wersji wyposażenia wynosi 26 900 zł.