Uniti One jest elektrycznym autem miejskim. Ma być oferowany w wersji dla dwóch, czterech i pięciu osób. Karoseria zbudowana jest z włókna węglowego. Obok modelu z tradycyjną kierownicą Szwedzi zaproponowali również wersję z joystickiem. Przy takim rozwiązaniu nie ma nie tylko kierownicy, ale i pedałów. Kieruje się podobnie jak w samolocie za pomocą joysticków, bez mechanicznego połączenia z kołami. Uniti nie posiada również tradycyjnej deski rozdzielczej. Wszystkie potrzebne informacje wyświetlane są przez Head-up-Display na przedniej szybie.
Prototyp Uniti One w wersji dwumiejscowej.
Szwedzki pojazd potrafi w dużej mierze przemieszczać się autonomicznie. W zależności od wersji elektryczny silnik ma moc od 15 do 40 kW. Akumulatory litowo-jonowe mają pojemność od 11 do maksymalnie 22 kW. Czas ładowania baterii do pełna ma wynieść nieco ponad trzy godziny. 30 minut ładowania ma wystarczyć na przejechanie 200 km. Prędkość maksymalna modelu One wynosi w zależności od wersji od 90 do 130 km/h. Maksymalny zasięg ma wynieść 300 km. One waży 400 kg. Przyspieszenie do 80 km/h wynosi według danych producenta 3,5 sekundy.
ZOBACZ TAKŻE: Autostrada, która doładuje samochód elektryczny
Ładowanie baterii może odbywać się indukcyjnie lub z tradycyjnego gniazdka. Ale nie mamy czasu, możemy też wymienić boks z bateriami na nowy. Żeby szybciej zebrać fundusze i wprowadzić model One do produkcji seryjnej, Szwedzi sięgnęli po crowdfunding. Zebrali w ten sposób 1,2 mln euro od 600 inwestorów z 45 krajów świata. Ścisła współpraca z Siemensem ma umożliwić zautomatyzowanie produkcji, która ma rozpocząć się już w tym roku, a pierwsze modele na rynku mają pojawić się w 2019 roku. W szwedzkim mieście Landskrona Uniti chce produkować 50 tys. sztuk modelu One.