Reklama

Porsche Cayenne E-Hybrid: koniec z dieslem

Porsche skończyło swoją przygodę z silnikami diesla. Zamiast nich firma z Zuffenhausen oferuje modele hybrydowe.

Publikacja: 08.05.2018 00:01

Porsche Cayenne E-Hybrid: koniec z dieslem

Foto: Porsche Cayenne E-Hybrid

W konfiguratorze Porsche nie znajdziesz już ani jednego modelu z silnikiem diesla. Decyzja zapadła w lutym 2018 roku. Diesle zapożyczone od Audi zostały skreślone z oferty. Paleta modelowa Cayenne zubożała do trzech benzynowych wersji. Teraz dojdzie czwarta – hybrydowa. To ten model ma zastąpić w programie jednostkę wysokoprężną.

Reklama
Reklama

ZOBACZ TAKŻE: BMW iX3: Jeden z dwunastu

Napęd jest dobrze sprawdzony i pochodzi z Panamery. Skoro 462 konny silnik sprawdził się w limuzynie to pasować też będzie w rodzinnym SUV. Pod maską Cayenne E-Hybrid znajdzie się trzylitrowa, benzynowa jednostka V6 o mocy 340 KM plus silnik elektryczny o mocy 136 KM. Daje to łączną moc układu hybrydowego 462 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

""

Porsche Cayenne E-Hybrid / fot. Porsche

Foto: moto.rp.pl

Taka moc pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w czasie pięciu sekund i prędkość maksymalną 253 km/h. Jeśli włączymy tylko silnik elektryczny pojedziemy maksymalnie 135 km/h. Zasięg na baterii wg danych producenta wynosi 44 km. Z tym, że to raczej zasięg w ruchu miejskim, a nie z przy jeździe z maksymalną prędkością. Cayenne E-Hybrid to hybryda plug-in czyli taka, której baterie możemy również sami naładować. Naładowanie ze zwykłego gniazdka zajmuje około 6 godzin. Szybkie ładowanie od 2,5 do 3 godzin.

Reklama
Reklama

Polskich cen, póki co nie znamy. Na niemieckim rynku za Cayenne E-Hybrid zapłacić trzeba co najmniej 89 822 euro. W salonach nowy model powinien pojawić się na przełomie maja i czerwca. Porsche jako pierwsza firma wycofała całkowicie silniki diesla ze swojej oferty. Zobaczymy kto będzie następny?

W konfiguratorze Porsche nie znajdziesz już ani jednego modelu z silnikiem diesla. Decyzja zapadła w lutym 2018 roku. Diesle zapożyczone od Audi zostały skreślone z oferty. Paleta modelowa Cayenne zubożała do trzech benzynowych wersji. Teraz dojdzie czwarta – hybrydowa. To ten model ma zastąpić w programie jednostkę wysokoprężną.

ZOBACZ TAKŻE: BMW iX3: Jeden z dwunastu

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama