Reklama

BMW iX3: Jeden z dwunastu

Do 2025 BMW wprowadzi na rynek dwanaście w pełni elektrycznych modeli. Jednym z nich będzie koncept BMW iX3.

Publikacja: 27.04.2018 11:15

BMW iX3: Jeden z dwunastu

Foto: Koncept BMW iX3

Zaprezentowany koncept elektrycznego SUV-a zaskakuje przede wszystkim swoim przodem. Z tego co wiemy niemal pewne jest, że w przyszłości nowa, niedomknięta nerka przejdzie jako stylistyczny standard do wszystkich elektrycznych BMW. Mniej pewne jest to, że Bawarczycy pójdą w ślady Mercedesa i podświetlą w seryjnych modelach, tak jak w koncepcie iX3 swoje logo na niebiesko. Mercedes, na niektórych rynkach już wprowadził niebiesko świecącą gwiazdę jako opcje.

Koncepcyjny iX3 napędzany jest nowym silnikiem elektrycznym piątej generacji o mocy 270 KM. Baterie wysokiego napięcia o mocy 70 kWh opracowane zostały wspólnie z Samsungiem. W cyklu WLTP samochód ma mieć według zapewnień BMW zasięg ponad 400 km. Na stacjach szybkiego ładowania akumulator można doładować do 80 proc. w około 30 min.

""

Ponad 400 km. Taki zasięg obiecuje BMW w seryjnym, elektrycznym iX3.

Foto: moto.rp.pl

Elektryczny SUV wyróżnia się od swojego odpowiednika napędzanego tradycyjnymi silnikami nie tylko nowym przodem. Obok umieszczonej w przednim błotniku klapki do ładownia zmieniono również tylny zderzak, który nie potrzebuje rur wydechowych.

Póki co niewiele wiadomo o seryjnym iX3, który pojawi się na rynku w 2020 roku. Na pewno każda oś napędzana będzie osobnym silnikiem elektrycznym. Niemal pewne jest również to, że ten model produkowany będzie wyłącznie w chińskiej fabryce BMW w Shenyang. Bawarski SUV będzie bezpośrednią konkurencją do Mercedesa EQC i Jaguara I-Type, którego lada moment pierwsze egzemplarze powinny się pojawić w sprzedaży.

Reklama
Reklama

ZOBACZ TAKŻE: Nowy Nissan Leaf: Prawie normalny kompakt

W przyszłości wszystkie swoje elektryczne modele BMW będzie oznaczać literką „i”. Niemcy już zarezerwowali wyłączność na nazwy od i1 do i9 oraz od iX1 do iX9.

Zaprezentowany koncept elektrycznego SUV-a zaskakuje przede wszystkim swoim przodem. Z tego co wiemy niemal pewne jest, że w przyszłości nowa, niedomknięta nerka przejdzie jako stylistyczny standard do wszystkich elektrycznych BMW. Mniej pewne jest to, że Bawarczycy pójdą w ślady Mercedesa i podświetlą w seryjnych modelach, tak jak w koncepcie iX3 swoje logo na niebiesko. Mercedes, na niektórych rynkach już wprowadził niebiesko świecącą gwiazdę jako opcje.

Koncepcyjny iX3 napędzany jest nowym silnikiem elektrycznym piątej generacji o mocy 270 KM. Baterie wysokiego napięcia o mocy 70 kWh opracowane zostały wspólnie z Samsungiem. W cyklu WLTP samochód ma mieć według zapewnień BMW zasięg ponad 400 km. Na stacjach szybkiego ładowania akumulator można doładować do 80 proc. w około 30 min.

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama