Do 2025 roku McLaren planuje oferować wszystkie swoje modele z napędem hybrydowym. W tym celu brytyjski producent stworzył zupełnie nową platformę, a Artura jest pierwszą seryjnie produkowaną wysokowydajną hybrydą plug-in McLarena.

Ten zupełnie nowy model pojawi się na rynku w pierwszej połowie 2021 roku. Jego nazwa Artura to nowe słowo powstałe z wyrazów „Art” i „Futura” („sztuka” i „przyszłość”). To pierwszy model zbudowany na bazie nowej, przystosowanej do wymagań napędu HPH, karbonowej konstrukcji – McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), stworzonej w McLaren Composites Technology Centre (MCTC) w regionie Sheffield (Wielka Brytania).

CZYTAJ TAKŻE: Nowy showroom McLarena pod ekskluzywnym adresem

McLaren Artura.

Od teraz McLaren dzieli swoje portfolio na GT, Supercar i Ultimate. W dziale supersamochodów Artura jest modelem podstawowym poniżej 720S. Auto ma aluminiową karoserię. Brytyjczycy używają do jej budowy procesu zwanego „Superform”. Aluminium tłoczone jest pod wysoką temperaturą (500 stopni), co umożliwia kształtowanie skomplikowanych i dużych części karoserii przy zachowaniu tej samej grubości materiału. Na przykład dach od słupków A do górnej krawędzi tylnej szyby składa się z jednej części, która ma zarówno kanty jak i łagodne łuki.

Nowa platforma ma nie tylko pomieścić elektryczne elementy napędu, ale również zmniejszyć masę własną. I to się udało bo Artura waży 1498 kg. Dla porównania Maserati MC20 waży około 20 kg więcej i to bez napędu hybrydowego.

Do historii odchodzi silnik V8 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem. W nowym modelu debiutuje znacznie lżejszy i całkowicie nowo opracowany trzylitrowy silnik V6 o mocy 585 KM z dwoma turbosprężarkami. W obudowie sprzęgła znajduje się silnik elektryczny, który generuje moc 95 KM i 225 Nm. To daje całkowitą moc 680 KM i 720 Nm. McLaren umieszcza akumulator o pojemności 7,4 kWh bezpośrednio za siedzeniami. Ma on zapewnić zasięg na prądzie do 30 km i dostarcza energię do biegu wstecznego, który nie jest już mechaniczny. Bateria waży 88 kg i można ją naładować w ciągu 2,5 godziny. W trybie hybrydowym przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3 sekundy, a do 200 km/h 8,3 s. Prędkości maksymalnej McLaren póki co nie podaje.

W części krajów można już składać zamówienia. Cena McLarena Artura na rynku brytyjskim rozpoczyna się od 185 500 GBP. Polskiej ceny póki co nie znamy.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | David Gilbert, prezes McLaren Europe: Brexit nie zabije naszego biznesu

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mitsubishi L200 Monster: Do ciężkiej pracy i do zabawy

Jest wielki, zajmuje półtora miejsca parkingowego, nie mieści się w garażu, do codziennego użytkowania ...

ACEA: Brexit i normy emisji wyhamują rynek w Europie

Sprzedaż nowych samochodów w 2018 r. w Europie wzrośnie tylko o 1 proc. z ...

Co znajdziemy na stacjach paliw? Oferta wielu z nich przyprawia o zawrót głowy

Każda dłuższa podróż samochodem bywa stresująca. Trzeba się do niej skrupulatnie przygotować, by nie ...

Kolejka kandydatów do objęcia władzy w Renault

Włoch Luca de Meo, prezes hiszpańskiego Seata jest w tej chwili na pierwszym miejscu ...

Suzuki Swift II

Historia Suzuki Swifta. Jak popularny mieszczuch zmieniał się przez dekady?

Historia motoryzacji pełna jest modeli produkowanych przed dekady, które wciąż cieszą kierowców. Takim autem ...

Przybędzie hybryd? Są patenty do wzięcia…

Jak spopularyzować zelektryfikowane samochody? Toyota Motor Corporation zdecydowała się na udostępnienie bez opłat licencyjnych ...