Ten zupełnie nowy model pojawi się na rynku w pierwszej połowie 2021 roku. Jego nazwa Artura to nowe słowo powstałe z wyrazów „Art” i „Futura” („sztuka” i „przyszłość”). To pierwszy model zbudowany na bazie nowej, przystosowanej do wymagań napędu HPH, karbonowej konstrukcji – McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), stworzonej w McLaren Composites Technology Centre (MCTC) w regionie Sheffield (Wielka Brytania).
CZYTAJ TAKŻE: Nowy showroom McLarena pod ekskluzywnym adresem
McLaren Artura.
Od teraz McLaren dzieli swoje portfolio na GT, Supercar i Ultimate. W dziale supersamochodów Artura jest modelem podstawowym poniżej 720S. Auto ma aluminiową karoserię. Brytyjczycy używają do jej budowy procesu zwanego „Superform”. Aluminium tłoczone jest pod wysoką temperaturą (500 stopni), co umożliwia kształtowanie skomplikowanych i dużych części karoserii przy zachowaniu tej samej grubości materiału. Na przykład dach od słupków A do górnej krawędzi tylnej szyby składa się z jednej części, która ma zarówno kanty jak i łagodne łuki.