Najbardziej niezawodne samochody elektryczne i hybrydowe

Brytyjski miesięcznik „What Car?” sprawdził, który model elektryczny i hybrydowy jest najbardziej niezawodny. Zebrano dane dotyczące ponad 18 000 pojazdów, obejmujące 31 marek i 218 modeli.

Publikacja: 08.06.2020 00:38

Najbardziej niezawodne samochody elektryczne i hybrydowe

Foto: moto.rp.pl

Najbardziej niezawodny wśród modeli hybrydowych okazały się dwa auta z Japonii. To Lexus CT (od 2011 roku) i Toyota Yaris Hybrid (od 2012 roku). Według What Cara obydwa mogą pochwalić się 100 procentową bezawarynością. Jeszcze jeden model Lexusa – SUV NX otrzymał wysoką ocenę. Tu tylko trzy procent samochodów było dotkniętych awariami. 69 procent właścicieli Volkswagena Golfa GTE, który jest hybrydą plug-in zgłosiło bezawaryjną eksploatację. Jeśli pojawiały się problemy to miały one związek ze skrzynią biegów.

""

Volkswagen Golf GTE.

moto.rp.pl

Wśród aut elektrycznych w TOP 15 znalazła się Tesla Model S, BMW i3, Nissan Leaf oraz Renault Zoe (modele od 2013 do obecnie). Aż 82,3 procent egzemplarzy francuskiego modelu mogło pochwalić się bezawaryjną eksploatacją. Jeśli już występowały jakieś problemy to miały dotyczyły elektryki, klimatyzacji, nawigacji czy układu hamulcowego.

""

Renault Zoe.

moto.rp.pl

W Polsce auta hybrydowe stanowiły w pierwszym kwartale 2020 roku 12,5 proc. rynku nowych pojazdów. Patrząc na statystyki i małej ilości usterek można zaryzykować stwierdzenie, że używane hybrydy mogą z czasem cieszyć się wzięciem na rynku aut używanych.

CZYTAJ TAKŻE: Hybrydy lubimy, elektrycznych póki co nie

Najbardziej niezawodne samochody elektryczne i hybrydowe wg. „What Car?”:

Miejsce 15. Renault Zoe (model od 2013-do teraz)
Miejsce 14. Volkswagen Golf GTE (od 2013-do teraz)
Miejsce 13. Mitsubishi Outlander PHEV (od 2014-do teraz)
Miejsce 12. Nissan Leaf (od 2011- do 2018)
Miejsce 11. Hyundai Ioniq (od 2016-do teraz)

Miejsce 10. 10 BMW i3 (model od 2013-do teraz). Pierwsze seryjnie produkowane elektryczne BMW. Do końca 2019 roku wyprodukowano 165 000 egzemplarzy tego modelu. Aktualnie oferowane są dwie wersje tego modelu – o mocy 170 KM i 184 KM. Cena od 169 700 zł.

""

BMW i3.

moto.rp.pl

Miejsce 9. Kia Niro Plug-in (od 2016-do teraz). Model Kii, który oferowany jest w wersji z silnikiem benzynowym, jako hybryda plugin oraz z napędem elektrycznym. Plug-in ma około 58 km elektrycznego zasięgu. Cena od 130 900 zł.

""

Kia Niro.

moto.rp.pl

Miejsce 8. Lexus IS (od 2013-do teraz). To trzecia generacja tego modelu, która na rynek trafiła w 2013 roku. Jest oferowany wyłącznie jako limuzyna i z jedną jednostką napędową – benzynową hybrydą o mocy 223 KM. Cena od 174 900 zł.

""

Lexus IS.

moto.rp.pl

Miejsce 7. Toyota Prius (od 2016 – do teraz). Pierwszy model Toyoty zbudowany na platformie TNGA. Od początku swojej kariery w 1994 roku Prius oferowany jest wyłącznie jako hybryda. Aktualna generacja dodatkowo jest dostępna w wersji plug-in. Cena od 120 900 zł.

""

Toyota Prius.

moto.rp.pl

Miejsce 6. 6 Tesla Model S (od 2014 – do teraz). To jedyna Tesla w tym zestawieniu. Model S to największa elektryczna limuzyna w programie producenta z Kalifornii. Można wybierać pomiędzy modelem o mocy 525 KM lub 772 KM. Podstawowa wersja kosztuje 387  107 zł, a mocniejsza 456 957 zł.

""

Tesla Model S.

moto.rp.pl

Miejsca 5. Toyota Auris Hybrid (od 2013 do 2019). Z jakiegoś powodu Toyota zmieniła w 2006 roku znaną i dobrze kojarzącą się nazwę Corolla na niewiele mówiącą Auris. Tak zostało aż do 2019 roku. Wtedy stara nazwa wróciła. Auris już nie jest oferowany, ale jako używany z napędem hybrydowym jest rozsądnym kompaktem.

""

Toyota Auris.

moto.rp.pl

Miejsce 4. Lexus RX (od 2016 – do teraz). SUV Lexusa dostępny jest w dwóch wielkościach nadwozia – zwykły i oznaczony symbolem L. Ten drugi może pomieścić we wnętrzu siedem osób. Hybrydowa wersja ma 313 KM mocy. Wszystkie modele mają napęd na cztery koła. Ceny dla hybrydy startują od 324 900 zł.

""

Lexus RX.

moto.rp.pl

Miejsce 3. Lexus NX (od 2014 – do teraz). W roku 2018 SUV Lexusa przeszedł modernizację. Dostępny jest z silnikiem benzynowym i napędem hybrydowym. Hybryda, o której mowa w tym zestawieniu ma 197 KM mocy i 2,5 litra pojemności. Podstawowa wersja ma napęd jedynie na przednią oś. Cena startuje od 183 900 zł.

""

Lexus NX.

moto.rp.pl

Miejsce 1. Toyota Yaris Hybrid (od 2011 – do teraz). Pierwszy hybrydowy Yaris pojawił się w 2012 roku. Od tego momentu ta wersja silnikowa na stałe zagościła do oferty miejskiej Toyoty. W zestawieniu miesięcznika „What Car?” zdobyła ex aequo pierwsze miejsce z Lexusem CT. Hybrydowy Yaris III generacji, który póki co jeszcze jest dostępny kosztuje od 69 900 zł. Najnowszy model, Yaris IV w wersji z napędem hybrydowym o mocy 114 KM został wyceniony na kwotę 76 900 zł.

""

Toyota Yaris Hybrid.

moto.rp.pl

Miejsce 1. Lexus CT (od 2011 – do teraz). To jedyny kompaktowy model Lexusa. Model oferowany jest włącznie z jedną jednostką napędową. To 1,8 benzynowa hybryda o pojemności 1,8 litra i mocy 136 KM. Bazowa cena wynosi 124 300 zł.

""

Lexus CT.

moto.rp.pl

Nic dziwnego, że to Toyota i Lexus opanowały te zestawienie. Technologia hybrydowa w tych firmach jest rozwijana dłużej niż gdziekolwiek indziej. I widać, że Japończycy osiągnęli w tej kwestii mistrzowski poziom.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus daje gwarancję na milion kilometrów

Najbardziej niezawodny wśród modeli hybrydowych okazały się dwa auta z Japonii. To Lexus CT (od 2011 roku) i Toyota Yaris Hybrid (od 2012 roku). Według What Cara obydwa mogą pochwalić się 100 procentową bezawarynością. Jeszcze jeden model Lexusa – SUV NX otrzymał wysoką ocenę. Tu tylko trzy procent samochodów było dotkniętych awariami. 69 procent właścicieli Volkswagena Golfa GTE, który jest hybrydą plug-in zgłosiło bezawaryjną eksploatację. Jeśli pojawiały się problemy to miały one związek ze skrzynią biegów.

Pozostało 89% artykułu
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności